Eismas

2019.07.20 19:30

„Toyota“ pristatė oficialų 2020-ųjų Tokijo olimpinių žaidynių automobilį

LRT.lt2019.07.20 19:30

Kitą vasarą Tokijuje vyksiančioms olimpinėms ir paralimpinėms žaidynėms „Toyota“ pagamins 200 „APM“ modelio automobilių, kuriais bus vežiojami darbuotojai, atletai ir specialiųjų poreikių turintys žaidynių lankytojai, praneša „Automotive News Europe“.

Kad galėtų patobulinti transportą, kuris bus naudojamas 2020 m. Tokijuje vyksiančių žaidynių metu, „Toyota“ net trejus metus tyrinėjo pastarosiose dvejose olimpinėse žaidynėse naudotus automobilius.

Likus metams iki žaidynių atidarymo ceremonijos, gamintoja atskleidė, kad sieks pagaminti geresnį golfo automobilį.

Pirmasis olimpinėms žaidynėms skirtas „Toyota“ visiškai elektra varomas automobilis bus autobusiuko dydžio, beduris, jame su vairuotojo vieta bus trys eilės sėdynių. Be vairuotojo automobilyje tilps dar penki keleiviai.

Automobilių gamintoja nurodė planuojanti pagaminti 200 tokių automobilių, skirtų kitą vasarą Tokijuje vyksiančių olimpinių ir paralimpinių žaidynių metu vežioti personalo darbuotojus, atletus ir specialiųjų poreikių turinčius keleivius.

Praėjusiais metais gamintoja minėjo, kad olimpinių žaidynių metu pasirodys ir kiti madingiausi nauji gamintojo automobiliai. „Toyota“ prižadėjo, kad bus pagamintas ir „Concept-i“ modelio automobilis – kiaušinio formos elektromobilis, kuris naudodamas dirbtinį intelektą gali jausti žmogaus emocijas.

Taip pat turėtų pasirodyti ir „e-Palette“ modelis – dėžės formos savaeigis automobilis, skirtas vežioti žmones mieste.

Ypatingą dėmesį „Toyota“ šiam renginiui skiria todėl, kad yra pagrindinė olimpinių žaidynių rėmėja ir oficiali olimpinių ir paralimpinių žaidynių „mobilumo partnerė“.

Anot gamintojos, Tokijo žaidynes ji stengsis išnaudoti kaip erdvę pademonstruoti naujas mobilumo technologijas, nes svarbiausias „Toyota“ prioritetas yra užtikrinti mobilumą visiems žmonėms, ypač tiems, kurie patys negali vairuoti.

„APM“ modelis yra pirmasis iš „Toyota“ automobilių, kuris turėtų pasirodyti prieš žaidynes. Jis, be abejonės, yra praktiškiausias iš visų automobilių, kuriuos tikimasi pagaminti dar iki žaidynių.

„APM“ pristatomas kaip nedideliems atstumams skirtas automobilis, kuriam vis dar reikalingas vairuotojas, manevruojantis pripildytais olimpinių žaidynių takais. Ilgiems atstumams skirti kiti, daugiau automatizuoti automobiliai.

„Toyota APM“ gali nuvažiuoti 100 kilometrų, o didžiausias elektromobilio greitis yra 19 km/val.

Automobilis yra išties universalus, kadangi gali būti transformuojamas taip, kad į jį tilptų neštuvai sužeistiems žmonėms arba neįgaliųjų vežimėliai.

Iš automobilio iščiuožianti rampa leis be vargo keleiviams su neįgaliųjų vežimėliais įriedėti į automobilį.

„Mūsų konceptas paremtas visiems skirto mobilumo idėja“, – kalbėjo Akihiro Yanaka, naujo „Toyota“ skyriaus, gaminančio teršalų neišskiriančius automobilius, grupės vadovas.

Anot jo, „APM“ buvo sukurtas atsižvelgus į naudotojų ir olimpinių žaidynių organizatorių nuomonę. „Toyota“ inžinieriai taip pat ištyrinėjo gausybę į golfo automobilius panašių mašinų, kurios buvo naudojamos 2016 m. Rio de Žaneiro vasaros olimpinėse žaidynėse ir praėjusių metų Pjončano, Pietų Korėjos žiemos žaidynėse.

„Tai – beprecedentis įvykis“, – apie „APM“ modelio gamybą kalbėjo A. Yanaka, pabrėždamas, kad prieš patvirtindama galutinę automobilio dizaino versiją, „Toyota“ atliko gausybę bandomųjų projektų ir pagamino nemažai maketų.

Vos per akimirką „APM“ iš keleivinio automobilio gali tapti medicininiu ar neįgaliesiems pritaikytu automobiliu, todėl tam nereikia keleto automobilių.

Į „APM“ telpa daugiau žmonių nei į golfo automobilį. Beje, jo dugnas lygus, o sėdynės pritaikytos taip, kad būtų lengva įlipti ir išlipti.

„Nenorime transportuoti žmonių lyg lagaminų, – juokavo A. Yanaka. – Norime, kad jie būtų saugūs, kad jiems būtų patogu ir ramu.“

Pagal „europe.autonews.com“ parengė Viktorija Lideikytė.