Eismas

2019.07.28 15:33

Naujasis trečiosios serijos BMW: trečiasis Niutono dėsnis

Vytenis Kudarauskas, LRT.lt2019.07.28 15:33

Nors fizika nėra stiprioji mano pusė, tačiau žinau, kad trečiasis Niutono dėsnis teigia: „Kiekvienas veiksmas turi atoveiksmį.“ Šią taisyklę netrukus pritaikysiu apžvelgdamas naująjį septintos kartos 3 serijos BMW modelį.

Veiksmas ir atoveiksmis

Neslėpsiu, kad nesu didesnio pravažumo modelių (SUV) gerbėjas. Jei būtų rengiamas protestas prieš juos, būčiau tas, kuris laikytų megafoną iš šūkautų, kad tokius automobilius reikia uždrausti. Kodėl? Nes jie vartoja daugiau degalų, dažniausiai nepasižymi geromis valdymo savybėmis ir retai būna praktiškesni už analogiško dydžio universalus. Taip pat jie brangesni. Duokite man megafoną!

Protestą pradėčiau prie BMW būstinės. Būtent šiam gamintojui galima priskirti nuopelnus, kad jų 1999-aisiais metais pristatytas X5 modelis sudarė įspūdį, kad tokio tipo automobiliai gali būti „kieti“ ir „faini“. Visi staiga užsinorėjo tokio automobilio. Pastūmėti X5 sėkmės, gamintojai vienas po kito pradėjo kurti didesnio pravažumo modelius ir jūs tik pasižiūrėkite, kiek visokių SUV‘ų priviso.

Po itin sėkmingo X5 įsiveržimo į rinką BMW neilgai trukus pristatė mažesnį X3, o šiandien šio gamintojo modelių sąraše galime surasti jau septynis didesnio pravažumo modelius – nuo mažo X1 iki didelio X7. Didesnio pasirinkimo neturi joks kitas gamintojas. Taip bavarai sukūrė veiksmą.

Bet pamenate – kiekvienas veiksmas turi atoveiksmį. BMW atveju tas atoveiksmis yra tradiciniai šio gamintojo modeliai – trečios, penktos, septintos serijos modeliai. Išbandžius naujausią 3 serijos sedaną, tenka atsipūsti, išjungti megafoną ir pasidžiaugti, kad viltis vis dar gyva ir, norint ne didesnio pravažumo modelio, o kažko tradiciško, toks pasirinkimas, tai yra atoveiksmis, egzistuoja.

Tradicinė komponuotė

Pirmasis 3 serijos BMW buvo E21 kėbulo indeksą gavęs modelis, kurį vokiečiai pristatė 1975-aisiais. Per daugiau nei keturis šio modelio gyvavimo dešimtmečius vienas dalykas nesikeitė niekada – variklis montuojamas priekyje, o varomi galiniai ratai.

Sakoma, kad teoriškai tokia komponuotė užtikrina geriausias valdymo savybes ir svorio balansą. Naujojo „trečiuko“ atveju ši teorija veikia ir praktikoje, nes tai labai gerai valdomas automobilis, kuris gali pasigirti ir idealiu 50:50 svorio balansu. Pavyzdžiui, kai rankos atlieka vairo sukimo veiksmą, labai gerai juntamas priekinių ratų atoveiksmis ir automobilis posūkį įveikia tokia trajektorija, kaip vairuotojas ir nori.

Kitaip nei vairuojant didesnio pravažumo modelius, „trečiukas“ nesvyra, nesiūbuoja, kitaip tariant, vairuotojui leidžia jaustis gana užtikrintai, nes ir pats demonstruoja pasitikėjimą.

Komplimentų nusipelno ir keturių cilindrų turbobenzininis, 2,0 l darbinio tūrio variklis, kuris sumontuotas LRT.lt bandomame modelyje. 255 arklio galios ir 400 Nm sukimo momentas – tai gana respektabilūs skaičiai, kurie galvoje suformuoja mintį ir leidžia pirštams ją parašyti, – tai sportiškas sedanas.

Veiksmas, nuspaudus akseleratorių, sukuria tokį atoveiksmį, kad šis variklis „trečiuką“ šaute iššauna pajudant iš vietos ir leidžia smagiai įsibėgėti tiek, kiek nori vairuotojas. Manau, kad tai puikus pasirinkimas tiems, kurie bent retkarčiais nori važiuoti dinamiškai.

Tačiau ko tikrai pritrūko, tai daugiau komforto. Bandytam automobiliui sumontuoti didelio diametro ratlankiai, ant kurių – žemo profilio padangos, o tai tikrai neprisideda prie komfortiškesnio važiavimo. Ypač atsižvelgiant į tai, jog, net ir būdamas sportiškas, jis nėra sportinis. Tai tradicinis sedanas, su kuriuo teks važinėti kasdienėmis, ne visada geriausios būklės gatvėmis.

Tos 255 arklio galios dažniausiai bus naudojamos vaikų vežimui į mokyklą ir kelionei į darbą, todėl ratlankius rinkčiausi su „mažiau metalo ir daugiau gumos“ kombinacija, nes važiavimo per kelio nelygumus veiksmas sukuria per daug gerai juntamą bumbsėjimo atoveiksmį.

Technologiniai įskiepiai

Iš savo prosenelių naujasis „trečiukas“ perima ne tik klasikinę variklio ir varančiųjų ratų komponuotę, bet ir interjero stilistiką. Pavyzdžiui, kaip ir visada, centrinė konsolė truputį pakreipta į vairuotojo pusę, nes, na, jis čia svarbiausias. O šalia sėdinčiam keleiviui belieka sėdėti savo vietoje ir nelįsti, kur nereikia.

Tradiciškai BMW trečios serijos modelyje palieka galimybių iš nepasitenkinimo pasiraukyti kokybės gerbėjams. Pavyzdžiui, prietaisų skydelis aptrauktas oda, bet durų apdailai panaudotas tikrai ne pačios geriausios kokybės plastikas. Kažkodėl visais laikais bavarai pasistengdavo, kad šiuo atžvilgiu vairuotojai nebūtų visiškai laimingi.

Technologijų mėgėjams patiks ne tik LED ir lazeriniai žibintai, bet ir skaitmeninis prietaisų skydelis. Nors tai jokia naujovė „trečiukui“, nes ir ankstesnės kartos modelis galėjo tokį turėti. Tačiau kai kas akivaizdžiai pasikeitė.

Anksčiau BMW stengėsi išlaikyti apvalius spidometro ir tachometro ciferblatus, o naujajame modelyje jų forma primena C raidę. Galbūt ir stilinga, netgi galima būtų pavadinti tai evoliucija, bet tradicijų nebeliko nė kvapo.

Viena smulkmena vis dėlto išliko. Ilgą laiką visų BMW modelių prietaisai buvo apšviečiami oranžine spalva. Ši tradicija iš dalies išliko ir naujausiame 3 serijos modelyje. Iš dalies, nes prietaisai oranžine spalva apšviečiami tik tamsoje, o dieną apšvietimo spalva pasikeičia į baltą. Logika čia paprasta – baltas apšvietimas geriau tinka dieną, o oranžinis – naktį.

Didžiausia naujojo modelio technologinė naujovė – „ConnectedDrive“. Parsisiuntę specialią aplikaciją, susikuriate savo profilį ir naudodamiesi išmaniuoju telefonu galėsite ne tik atrakinti, užrakinti ar užvesti automobilį, tačiau ir išsaugoti savo automobilio nustatymus. Gamintojas teigia, kad savo nustatymus galėsite naudoti ne tik savo, bet ir kitame, pavyzdžiui, išsinuomotame BMW automobilyje.

Nesergantiems SUV liga

Naujų automobilių rinka tiesiog užtvindyta didesnio pravažumo modelių, tačiau tie, kurie jų nemėgsta, gali atsikvėpti, kad vis dar yra tradicinių vidutinio dydžio sedanų, suteikiančių ir sportiškumo pojūtį. Naujasis 3 serijos BMW yra tikra atgaiva mėgstantiems vairavimą ir nesivaikantiems madų.

Žinoma, tai aukštesnės, premium, klasės automobilis, kuris bus įkandamas ne visiems ir ne tik šiandien, bet ir po kelerių metų, kai rinkoje pasirodys naudoti modeliai. Kokybės maniakams šis automobilis neįtiks, nes rinkoje yra ir geresnių pasirinkimų. Bet tie, kas neserga visuotiniu didesnio pravažumo automobilių virusu, naująjį „trečiuką“ turėtų įtraukti į galimų pasirinkimų sąrašą.

Mėgintas automobilis – „BMW 330i“

Variklis – 4 cilindrų, 2,0 l darbinio vidaus degimo turbobenzininis

Galingumas – 255 AG ir 400 Nm sukimo momentas

Pavarų dėžė – 8 pavarų automatinė

Mėginto „BMW 330i“ kaina – nuo 44 000 eurų