Susisiekimo ministerijai paskelbus apie naujus šviesoforų įrengimo reikalavimus, Vilniaus ir Kauno miestų savivaldybės jau kuria planus, kaip, panaikinus dabar naudojamas lenteles su žaliomis rodyklėmis, teks keisti eismo tvarką. Panašu, kad vairuotojams teks susitaikyti, jog ne visur lentelių panaikinimas bus kompensuotas papildomomis šviesoforų sekcijomis.
Vilniuje pakeitimų laukia šimtas sankryžų
Turbūt labiausiai papildomomis žaliomis rodyklėmis džiaugiasi Vilniaus vairuotojai, todėl naujieji pakeitimai jiems ypač aktualūs. Savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ Miesto eismo organizavimo departamento vadovas Aleksejus Apanovičius apžvelgia, kiek Vilniaus sankryžų sulauks pasikeitimų.
„Planuojama, jog darbai bus vykdomi 100 šviesoforais reguliuojamų sankryžų, daugiau nei 20-yje iš jų lentelės su žalia rodykle bus pakeistos papildomomis šviesoforų sekcijomis į dešinę.
Svarbiausios ir intensyviausios sankryžos, kuriose bus atlikti pakeitimai yra šios: Ozo–Buivydiškių–žuolyno g., Ateities–Baltupio g., Dunojaus–Liepkalnio–Dzūkų g., taip pat kitos intensyvios Vilniaus miesto sankryžos, kuriose vairuotojai šiuo metu remiasi lentelių su žaliomis rodyklėmis taisyklėmis.
Likusiose 80 sankryžų bus atlikti pakeitimai atsižvelgiant į Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimus nuo lapkričio 1 d.“, – LRT.lt pasakoja A. Apanovičius.

Kalbant apie tai, kada ruošiamasi atlikti suplanuotus pakeitimus, pašnekovas teigia, kad darbai prasidės jau vasaros pabaigoje.
„Šiuo metu yra baigiamos vykdyti pirkimo procedūros, o darbų atlikimą numatoma pradėti rugpjūčio mėnesį ir planuojama užbaigti atsižvelgiant į KET bei Kelių šviesoforų įrengimo taisyklių pakeitimus nuo šių metų lapkričio 1-osios ir 2020-ųjų sausio 1-osios“, – tikina A. Apanovičius.
Nors vairuotojai diskutuoja apie naujos tvarkos naudą, tačiau A. Apanovičius pastebi, kad šiuo atveju prioritetas yra eismo saugumas.
„Šie pakeitimai vertinami teigiamai eismo saugumo atžvilgiu – atsižvelgiant į Europos Sąjungos direktyvas, ryžtingai ir laiku atlikti būtini teisės aktų pakeitimai, kurie vienareikšmiškai prisidės prie visų eismo dalyvių saugumo didinimo. Tai itin aktualu ir mažiau apsaugotų eismo dalyvių, pėsčiųjų ir dviratininkų, saugumui“, – akcentuoja A. Apanovičius.
Kaune dvidešimt sankryžų liks be nieko
Antrame pagal dydį Lietuvos mieste Kaune taip pat intensyviai ruošiamasi šviesoforų pakeitimams. Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius LRT.lt papasakojo, keliose laikinosios sostinės sankryžose ir kaip bus keičiami šviesoforai.
„Kauno mieste yra 53 sankryžos, kuriose šiuo metu naudojamos papildomos lentelės su žalia rodykle. 20-yje sankryžų rodyklės bus nuimtos be papildomų pakeitimų.
Dėl aštuonių sankryžų kilo abejonių, todėl atsakingoms įmonėms esame pateikę prašymus atlikti tyrimus, kokius sprendimus būtų galima taikyti, kad jose kiltų kuo mažiau eismo trukdžių.
25-iose sankryžose tikrai bus atlikti pakeitimai įrengiant papildomą šviesoforo sekciją“, – teigia M. Matusevičius.

Jis atkreipia dėmesį, kad šiuo metu pakeitimai jau yra atlikti Birštono g. ir Karaliaus Mindaugo prospekto sankryžoje, o likusiose sankryžose pakeitimus žadama atlikti dar iki šių metų lapkričio 1-osios.
„Šiuo metu esame peržiūrėję visas sankryžas ir įmonė, kuri atliks pakeitimus, ruošia dokumentus, yra vertinami laiko ir finansiniai kaštai.
Vairuotojai tikriausiai pastebės, kad šviesoforai jau pakeisti, tačiau jie neveiks ir papildomos šviesoforų sekcijos bus uždengtos, kad netrikdytų vairuotojų. Tačiau lapkričio pirmąją šviesoforai turėtų pradėti veikti pagal naują tvarką“, – teigia M. Matusevičius.
Visgi Kauno miesto atstovas mano, kad naujoji tvarka gali tapti didesnių spūsčių priežastimi, tačiau taip pat akcentuoja, kad prioritetas – saugumas.
„Mes manome, kad svarbiausia yra saugumas, o būtent į tai ir orientuoti šie pakeitimai, tačiau sutinkame, kad ir eismo spūstys yra aktualus klausimas.
Ar dėl to pajausime spūsčių padidėjimą? Manome, kad taip, spūsčių padaugės, tačiau dedame visas pastangas, kad toks neigiamas efektas būtų kaip įmanoma mažesnis“, – tikina M. Matusevičius.