Eismas

2019.07.14 18:10

„Volkswagen Golf GTI TCR“: vilkas ėriuko kailyje

apžvalga

Septintosios kartos „Golfas“ skaičiuoja paskutinius mėnesius ant konvejerio linijos. Vis dažniau pasirodo nuotraukų ir naujienų apie aštuntos kartos modelį, kuris jau ne už kalnų. Tačiau dabartinio „Volkswagen Golf“ gerbėjams vokiečiai pateikė, tikriausiai, paskutinę „karštą“ versiją – „GTI TCR“.

Prisipažinsiu, nė velnio nežinau, ką reiškia TCR. Suprantu, kad tai susiję su TCR lenktynių serija, bet kaip iššifruoti šį trumpinį, tikrai nepasakysiu. Nepaisant to, „Volkswagen Golf GTI TCR“ pateikia ir labai aiškiai apibrėžtų dalykų.

Pavyzdžiui, tai galingiausia „Golf GTI“ versija – 2,0 l darbinio tūrio, turbobenzininis variklis pasiekia beveik 290 arklio galių ir 380 Nm sukimo momentą. Palyginus su paprastu GTI, tai beveik 50 arklio galių daugiau ir 10 Nm didesnis sukimo momentas. Dar vienas sausas skaičius – nuo 0 iki 100 km/val. „GTI TCR“ įsibėgėja per 5,6 sekundės – visa puse sekundės greičiau nei lėtapėdis GTI.

Ar tas galios skirtumas tikrai pastebimas? Taip. Šio modelio pristatymo Lietuvoje metu į lenktynių trasą buvo išleisti du „GTI TCR“ ir vienas paprastas „GTI“. Tas paprastas pakliuvo man ir trasoje tikrai jaučiau tų beveik 50 arklių trūkumą.

Posūkiuose dar gali laikytis arti greitesnių kolegų, bet tiesiojoje TCR‘as sako „Auf Wiedersehen“ (vok. iki susitikimo). Taigi, kad TCR, palyginus su paprastu GTI, tikrai greitesnis, užskaitykime kaip faktą, patikrintą realybėje.

Beveik paprastas „Golfas“

Jei gatvėje pamatysite „GTI TCR“, tai iš pirmo žvilgsnio galite ir nesuprasti, kad tai ne eilinė šio modelio versija. Akivaizdus išskirtinis bruožas – tai specialiai šiam modeliui skirtos dekoracijos: mažas TCR užrašas ir bičių korį primenantis lipdukas ant šoninių durelių.

Nukrapščius šią apdailą, kiti sufleriai būtų pastebimi tik gerai ištreniruotai akiai. Pavyzdžiui, paprastas GTI neturi tokio galinio difuzoriaus kaip TCR versija. Taip pat truputį skiriasi ir apatinė apdaila – čia matomi platesni sparneliai.

Priekyje galima pastebėti bamperio apačioje esantį kiek agresyvesnį sijonėlį. Bet tai visi esminiai skirtumai.

Apskritai, šis „Golfas“ nėra provokuojantis ir savo išvaizda demonstruojantis, kad yra labai greitas automobilis. Uždėkite paprastus ratlankius, pro kuriuos ne taip stipriai akį rėš raudonos stabdžių apkabos, ir niekas nepasakys, kad tai ypatingas modelis.

Viduje vairuotoją pasitinka vokiška tvarka. Net ir eilinio „Golfo“ vairuotojas, įsėdęs į „GTI TCR“, nepastebės jokių prietaisų valdymo subtilybių. Bet kūnas tikrai pajaus, kad jį apsikabino sportiškos sėdynės, ypač dėl malonaus šoninio prilaikymo. Tačiau tai nėra perdėtai sportiškos sėdynės, kurios kūną įspraudžia kaip santechniko raktas vamzdį.

Medžiagų kokybė, apdailos elementų surinkimas – ne ta sritis, kurioje vokiečiai kištų sau pagalius į ratus, todėl šiuo atžvilgiu viskas taip, kaip ir turėtų būti.

Pasikratom?

Santūrų ėriuką primenanti „Golf GTI TCR“ išvaizda gali būti apgaulinga, tas ėriukas moka piktai iššiepti dantis ir pademonstruoti vilko charakterį, nes tai kovingai nusiteikęs automobilis.

Teoriškai jau aptartas variklis praktiškai veikia labai sklandžiai ir užtikrina puikią dinamiką. Spustelėjus akseleratorių reikia matyti toli į priekį, nes TCR įsibėgėja labai greitai, tiek pajudant iš vietos, tiek važiuojant „iš eigos“.

Dviejų sankabų (DSG) automatinė pavarų dėžė taip pat sustyguota puikiai, tik pajudant iš vietos pirma pavara neleidžia pamesti galvos ir variklį truputį prigesina. Bet gal ir gerai, nes jei kiekvieną kartą prie sankryžos pajudėtum lyg šokdamas nuo uolos, tai nespėtum priekyje stovinčių vairuotojų atsiprašinėti už bučinius į galą.

Šio automobilio važiuoklė tikrai neprimena švelnaus ėriuko. Kiekvieną, bet kokį kelio nelygumą, net ir mažiausią akmenuką, vairuotojas pajaučia ne ką blogiau nei seismografas, fiksuojantis menkutį žemės drebėjimą. Todėl komforto tikėtis nereikėtų ir, jei šis automobilis, kaip pagal prigimtį ir priklauso „Golfui“, bus naudojamas kaip kasdienis, vairuotojui ir keleiviams teks susitaikyti su diskomfortu.

Žinoma, dėl tokio važiuoklės derinimo piktą ėriuko šypsnį vairuotojas galės nutaisyti lėkdamas posūkiais, kuriuos „GTI TCR“ įveikia stabiliai, ir jei po padangomis geras asfaltas, tai kelio ženklą, perspėjantį apie staigius kelio vingius, vairuotojas priims ne kaip perspėjimą, o kaip iššūkį.

Verčia paskaičiuoti

Apibendrinant „Golf GTI TCR“ galima pasakyti, kad jis pateisina tiek „Golf“ tiek ir „GTI“ vardų prasmes. Tai praktiškas hečbekas, kuris galėtų būti kiek komfortiškesnis, tačiau yra tikrai karštas ir sportiškas, kokį jį būti įpareigoja GTI simboliai ant radiatoriaus grotelių, o TCR priedas dar labiau sustiprina agresyvumą.

Tai galingiausia GTI, bet ne galingiausia „Golfo“ versija. Vienu laipteliu aukščiau stovi „Golf R“ versija, kuri dar galingesnė, dar greitesnė ir aštresnė, bet įkandama ne kiekvienam. Tačiau ne kiekvienam įkandamas ir „GTI TCR“.

Pradinė šio modelio kaina – 36 tūkst. eurų, o pridėjus daug varnelių prie papildomos įrangos pasirinkimo kaina gali išsipūsti iki beveik 50 tūkstančių. Pavyzdžiui, „Hyundai i30N Performance“ kaina prasideda nuo 29 tūkstančių. Taip, jis turi 15 arklių mažiau, bet kaina... Prancūzas „Renault Megane R. S.“ su automatine pavarų dėže paprašys kiek daugiau nei 31 tūkst. eurų investicijos. Už „Golf GTI TCR“ 30 arklio galių daugiau turintis „Honda Civic Type R“ kainuoja vos daugiau, nuo 37 tūkstančių.

Taip, „Golf GTI TCR“ yra geras, tačiau beveik visi tiesioginiai konkurentai, į kurį bedursi pirštu, pigesni ir kai kuriais atvejais daug pigesni. Todėl vairuotojui, kuris nėra „Golf GTI“ serijos entuziastas, o tik nori greito ir sportiško hečbeko, pasirinkimų sąrašas ganėtinai didelis ir jei vienas iš pasirinkimą lemiančių veiksnių yra kaina, pagalvoti tikrai yra apie ką.

Mėgintas automobilis – „Volkswagen Golf GTI TCR “

Variklis – 4 cilindrų, 2,0 l darbinio vidaus degimo turbobenzininis

Galingumas – 286 AG ir 380 Nm sukimo momentas

Pavarų dėžė – 7 pavarų automatinė

Mėginto „Volkswagen Golf GTI TCR “ kaina – nuo 48 360 eurų