Eismas

2019.07.08 17:05

Nuo rudens ir taip probleminėje Liepkalnio–Žirnių sankryžoje teks spręsti dilemą – laukti ar aplenkti

pamatykite, kaip atrodys rekonstruota sankryža
Vytenis Kudarauskas, LRT.lt2019.07.08 17:05

Vilniaus miesto savivaldybė, kalbėdama apie Liepkalnio ir Žirnių gatvių sankryžą, gali naudoti klasikinį pasakymą: yra dvi naujienos – viena gera, o kita bloga. Taip būtų galima apibūdinti situaciją, kuri laukia pradėjus rekonstruoti vieną problemiškiausių Vilniaus sankryžų.

Ne vienas sostinės vairuotojas patvirtins, kad Liepkalnio ir Žirnių gatvių sankryža yra prisidėjusi prie ne vieno žilo plauko atsiradimo. Rytais čia nutįsta spūstys miesto centro link, o vakarais – priešinga kryptimi. Ne vienerius metus vairuotojai prašė imtis kokių nors veiksmų, kurie galėtų palengvinti eismą šioje sankryžoje.

Galiausiai, Vilniaus miesto savivaldybė pranešė, kad jau šiemet imsis šios sankryžos rekonstrukcijos. Tai geroji naujiena, nes, baigus darbus, eismas čia turėtų judėti daug sklandžiau.

„Keturių eismo juostų ir daugiau kaip 800 metrų ilgio Žirnių gatvės ir Minsko pl. dalis atsidurs tunelyje, o virš jų, esamame lygyje, bus įrengta šviesoforais reguliuojama Liepkalnio gatvės sankryža.

Sankryžoje bus pastatytas daugiau kaip 23 m ilgio ir 78 m pločio viadukas. Daugiau kaip 2,2 km ilgio vienoje judriausių sankryžų bus atnaujinti pėsčiųjų ir dviračių takai, įrengtas gatvių apšvietimas, viešojo transporto stotelės, atraminės sienutės, vandentiekio, lietaus nuotekų, telekomunikacijų, šviesoforų valdymo tinklai“, – numatomus darbus vardija Vilniaus miesto savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento vyresnysis patarėjas Arūnas Visockas.

Baigus rekonstrukciją, būtent naujame tunelyje eismas vyks nepertraukiamai, todėl vairuotojai, važiuojantys Nemėžio ir Medininkų kryptimis arba judantys priešinga kryptimi Žirnių gatve, nebeprivalės sustoti prie šviesoforo, kuris šiuo metu ir laikomas pagrindine spūsčių susidarymo priežastimi.

Skaičiuojama, kad šiuo metu šią sankryžą per dieną kerta apie 60 tūkst. transporto priemonių. A. Visockis sako, jog baigus rekonstrukciją laidumas turėtų padidėti apie 12 procentų.

Apvažiuoti ar kentėti?

Tačiau kaip medalis turi dvi puses, taip ir ši rekonstrukcija vairuotojams atneša ne tik gerą, bet ir blogą naujieną. Nors detaliau nekonkretizuoja, tačiau A. Visockis žada, kad sankryžos rekonstrukcijos darbus planuojama pradėti rudenį, o galutinai projektą planuojama įgyvendinti per šiuos ir 2020 metus.

Natūralu, kad vykstant remonto darbams, eismo laidumas nepagerėja niekada, todėl šią vietą norintys pravažiuoti vairuotojai turės arba ieškoti alternatyvių maršrutų, arba pasiruošti tam, kad spūstyse praleis dar daugiau laiko nei iki šiol, nes kol kas dar nėra žinoma, kaip bus organizuojamas eismas šioje vietoje, kol vyks rekonstrukcijos darbai.

„Statybų rangovas, prieš pradėdamas atnaujinimo darbus, privalės pateikti numatomus eismo organizavimo pertvarkymo projektus, kaip užtikrinti sklandų eismą visu planuojamu statybos laikotarpiu. Apie planuojamus eismo pokyčius Liepkalnio, Žirnių gatvių ir Minsko plento sankryžoje vilniečiai ir miesto svečiai bus informuoti iš anksto“, – žada A. Visockis.

Kol dar nėra aišku, kokia tvarka vyks eismas rekonstruojamoje vietoje, vairuotojai jau gali pradėti svarstyti, kokį kelią jiems pasirinkti: ieškoti, kaip šią vietą apvažiuoti, ar susitaikyti su būsimais trukdžiais.

Tie, kas planuoja rekonstruojamą vietą aplenkti, daug pasirinkimų neturi. Iš vienos pusės apvažiuoti šią vietą trukdo Vilniaus oro uostas, o iš kitos pusės yra praktiškai vienintelis pasirinkimas – Juodasis kelias. Tačiau, kaip sako vairavimo instruktorius Kastytis Povilaitis, net ir pasirinkę alternatyvų kelią, vairuotojai dar nėra garantuoti, kad išvengs problemų.

„Srautui persiskirsčius į kitas gatves ir kelius, tikėtina, kad ir ten pradės formuotis butelių kakliukai ir spūstys. Todėl gali būti taip, kad, ieškant greitesnių kelių ir apvažiavimų, galima pakliūti į ne ką geresnę situaciją, kaip ir važiuojant įprastu keliu“, – LRT.lt akcentuoja K. Povilaitis.

Jis pritaria, kad konkrečiai šioje sankryžoje vairuotojai iš tikrųjų neturi daug pasirinkimų, kaip aplenkti remontuojamą vietą, todėl neišvengiamai šią vietą turintiems įveikti vairuotojams turi tik vieną patarimą.

„Reikia stengtis pasirinkti tokį važiavimo laiką, kai spūstys būna mažesnės, žinoma, jei yra tokia galimybė. Bet kokiu atveju, teks galvoti apie savo kelionių planavimą“, – sako K. Povilaitis.