Eismas

2019.07.07 21:33

Japonai pristato visiškai elektrinį ledų autobusiuką

Didžiausia pasaulyje baterijomis varomų elektromobilių gamintoja, japonų kompanija „Nissan“, pristatė ledų autobusiuką, kuriam nereikia burzginti variklio, kad karštą vasarą veiktų jo šaldytuvai.

Susitarę su škotų ūkininkais, pieno produktams gaminti naudojančiais tik saulės ir vėjo energiją, japonai tvirtina sukūrę 100 proc. ekologišką ledų mašiną ant ratų. Tiesa, jos kaina neįvardijama.

Tokius elektrinius automobilius kaip „Leaf“ ir „e-NV200“ gaminanti kompanija „Nisssan“ taikosi į Europos rinkas, kur dėl oro taršos, ypač dyzelinių degalų, vyriausybės patiria vis didesnį spaudimą išvis uždrausti tokį transportą.

Taip tradiciniai ledų autobusiukai su saldžiomis „Greensleave“ melodijomis gali būti uždrausti, nes jie naudoja generatorius, varomus vidaus degimo varikliais.

„Kai kurie miestai nori uždrausti ledų autobusiukus, nes jie išskiria kenksmingus dūmus, o aplink stovi žmonės. Todėl mes sukūrėme 100 proc. oro neteršiantį ledų aparatą ir pavadinome „nuo dangaus iki ledų šaukšto“, – pasakoja „Nissan“ reklamos vadovas Jungtinėje Karalystėje Davidas Jacksonas.

Britanijos „Nissan“ padalinys susitarė su ekologišku škotų ūkiu „Mackies“ dėl pieno ir grietinėlės tiekimo, o šis ūkis, elektros energiją savo reikmėms gaminasi saulės baterijomis ir vėjo generatoriais.

„Prie mūsų standartinio elektrinio autobusiuko pridėjome įvairios įrangos. Ant stogo užkėlėme saulės elementus, kad tokią saulėtą dieną, kai automobilis stovi, jie visą laiką krautų baterijas. Taip pat pridėjome mobilių energijos saugojimo įrenginių, kad padidintume automobilio baterijų dydį.

Tai „ROAM“ sistemos – iš esmės tai dar kartą panaudotos senų „Leaf“ baterijos“, – paaiškina D. Jacksonas.

Ekologiškas ledų automobiliukas tikrai neteršia gamtos, nebent elektra, kuria įkrautos jo pagrindinės baterijos, būtų pagaminta įprastinėse anglimi ar dujomis varomose elektrinėse.

Kita vertus, vargu ar britų verslininkai iškart puls pirkti tokį ledų autobusiuką. Vien elektrinis „e-NV200“, kuriame ir sumontuota visa ši įranga, kainuoja dvigubai daugiau už dyzelinį. Lietuvoje jo kaina viršija 37 tūkst. eurų.

Bet šalyse, kur dyzeliu varomus automobilius planuojama uždrausti po 10–20 metų, elektromobilių kaina gal ir nebus pagrindinis motyvas, stengiantis išsaugoti verslą, net ir tokio nelabai sveiko maisto, kaip ledai ant ratų.

Plačiau – reportaže.