Eismas

2019.06.28 16:33

Jau liepos mėnesį vairuotojai turės susipažinti su nauja Gerosios Vilties žiedo eismo tvarka

Vytenis Kudarauskas, LRT.lt2019.06.28 16:33

Dalis Vilniaus vairuotojų kiekvieną kartą įveikdami Gerosios Vilties žiedinę sankryžą sukanda dantis – kartais eismas čia ypač chaotiškas, nes vairuotojai į šį žiedą dažnai įvažiuoja netaisyklingai, taip pat erzina ir rytais bei vakarais čia susidarančios spūstys. Tačiau Vilniaus miesto savivaldybė žada, kad jau liepą čia atsiras pakeitimų, jie situaciją turėtų pagerinti.

„Liepos mėnesį aiškesnis eismo organizavimas bus įvestas Savanorių, Laisvės pr., Tūkstantmečio ir Geležinio Vilko g. žiedinėje sankryžoje, kurioje vairuotojus pasitiks specialūs informaciniai skydai, nurodomieji kelio ženklai ir naujai paženklinta važiuojamoji dalis“, – LRT.lt teigia Vilniaus miesto savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento Eismo organizavimo skyriaus vedėjas Tomas Kamaitis.

Tiesa, pašnekovas nekonkretizavo, kaip keisis eismo tvarka šioje žiedinėje sankryžoje, tačiau akcentavo, kad numatomas panašus eismo tvarkos pakeitimas, kaip tai anksčiau padaryta vadinamajame Edukologijos žiede. Šioje žiedinėje sankryžoje eismo tvarka buvo pakeista taip, kad jei anksčiau į žiedą įvažiuojantys pirmąją eismo juosta turėjo iš žiedo išvažiuoti pirmame išvažiavime, po pakeitimų tam tikrose vietose pirmąja juosta galima važiuoti žiedu toliau.

Taip pat, kai kuriose vietose žiedas buvo susiaurintas, panaikinus vieną eismo juostą. 

T. Kamaitis pabrėžia, kad eismo pakeitimai atliekami, visų pirma, norint pagerinti šios žiedinės sankryžos saugumą.

„Skaičiuojama, jog šį atnaujintą ženklinimą jau anksčiau pritaikius kituose sostinės žieduose eismo įvykių skaičius juose sumažėjo“, – priduria T. Kamaitis.

Anksčiau LRT TELEVIZIJOS laidoje „Keliai. Mašinos. Žmonės“ T. Kamaitis sakė, kad vasaros sezonas pakeitimams atlikti pasirinktas dėl to, jog mieste sumažėja eismo srautai, be to, taip suteikiama daugiau laiko vairuotojams prisitaikyti prie pasikeitimų.

Kosmetiniai pakeitimai problemų neišspręs

Vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas nemano, kad naujoji eismo tvarka išspręs spūsčių problemas ir leis vairuotojams šią vietą įveikti greičiau.

„Prieš keletą metų buvo atnaujintos Žirmūnų ir Antakalnio žiedinės sankryžos, bet ar tai išsprendė kokias nors problemas? Šiose vietose problemos tikrai nėra išspręstos, nes spūsčių susidaro kitose vietose, pavyzdžiui, vakarais per visą Žirmūnų tiltą, to anksčiau nebūdavo.

Buvo pertvarkyta eismo tvarka ir Edukologijos žiedinėje sankryžoje. Prieš tai ten būdavo betvarkė ir chaosas, bet policija nebudėdavo. O kai eismo tvarka buvo pakeista, prisireikė rytais budėti policijai, nes iš visų pusių eismas užsikiša“, – kad ne itin pasiteisino kitų žiedų eismo tvarkos pakeitimai, mano A. Pakėnas.

Jis svarsto, kad situacija radikaliai nepasikeis eismo tvarką pakeitus ir Gerosios Vilties žiede.

„Kalbėti apie esminį problemos sprendimą, manau, nėra reikalo, nes vyks tik kosmetiniai pakeitimai. Taip, sutinku, kad kažkiek procentų situacija galbūt ir pagerės, galbūt 5 ar 10 proc., bet iš esmės niekas nesikeis. Tai kaip cukrus arbatoje – ar dėsime du šaukštelius, ar du su trupučiu, kardinaliai saldumas juk nesikeičia“, – palygina A. Pakėnas.

Pašnekovo manymu, norint išspręsti eismo pralaidumo problemas šioje vietoje, reikia ieškoti kompleksinių sprendimo būdų. Tai yra, jei į šią vietą atvažiuoja dvigubai didesnis eismo srautas, nei yra pralaidumas, tai transporto srauto perteklių reikia nukreipti kitomis kryptimis arba taikyti naujas inžinerines priemones.

Tačiau kalbėdamas apie eismo saugumą šioje žiedinėje sankryžoje A. Pakėnas sutinka, kad situacija turėtų pagerėti.

„Kai kalbama apie saugumą, sutinku, kad šiuo atžvilgiu racijos tikrai yra. Tačiau reikia, kad vairuotojai tikrai laikytųsi numatytos eismo tvarkos“, – sako A. Pakėnas.

Daugiau pakeitimų nenumatoma

Kalbėdamas apie kitas Vilniaus miesto žiedines sankryžas, T. Kamaitis sako, kad bent jau artimiausiu metu pertvarkų jose nenumatoma.

„Kitos žiedinės sankryžos funkcionuoja puikiai. Pavyzdžiui, Santariškių ir Žaliųjų Ežerų ar Olandų ir St. Batoro gatvių žiedinės sankryžos“, – vardija T. Kamaitis.

Ilgą laiką vilniečiai svarstė ir tai, ar kai kurių Vilniaus žiedinių sankryžų nereikėtų pertvarkyti į reguliuojamas šviesoforu. Viena iš tokių vietų – žiedas Antakalnyje, prie Šv. Petro ir Povilo bažnyčios. Bet T. Kamaitis patikina – planų vietoje žiedo čia įrengti sankryžą atsisakyta.

„Olandų ir T. Kosciuškos g. žiedinę sankryžą pertvarkyti į šviesoforais reguliuojamą neplanuojama. Transporto srautų tyrimų metu buvo konstatuota, kad šviesoforinė pertvarka galima, bet turi būti vykdoma kompleksiškai ir Žirmūnų, Šeimyniškių ir Tuskulėnų g. žiedinėje sankryžoje. Todėl įvertinant per dideles pertvarkos apimtis ši idėja nebus įgyvendinama“, – paaiškina T. Kamaitis.