Eismas

2019.06.23 13:57

Kaip išsirinkti tinkamą automobilį, kad netektų gailėtis?

LRT TELEVIZIJOS laida „Keliai. Mašinos. Žmonės“, LRT.lt2019.06.23 13:57

Ir į darbą, ir į sodą, ir kelionėms po Europą... Ar yra universalus automobilis, kuris tinka visiems gyvenimo atvejams? Daugelis automobilių modelių gana specifiški. Vieni gali lėkti dideliu greičiu užmiestyje, kiti tinkamiausi važiuoti vidutiniu greičiu mieste. Kaip išsirinkti tokį, kuris patenkins visus lūkesčius?

Vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas tikina neretai sulaukiantis klausimų, kokį automobilį pirkti. Kaip teigia pašnekovas, dažniausiai jis pateikia vieną ir tą patį atsakymą.

„Kai žmonės klausia, kokį automobilį pirkti, seniai naudoju tokį pasiūlymą – koks automobilis tau patinka? Šis. Tai jį ir pirk“, – sako A. Pakėnas.

Populiariausių automobilių dešimtukas Lietuvoje daugelį metų beveik nesikeičia. Tačiau populiariausias – nebūtinai geriausias.

Automobilių pirkimo ir pardavimo tendencijas stebintis „Autoplius.lt“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis teigia, kad pirkėjai kartais pasikliauja tik emocija.

„Pirmoje vietoje, prieš perkant automobilį, reikėtų labai teisingai susidėlioti prioritetus ir nusistatyti savo, kaip pirkėjo, lūkesčius. Ko reikia iš automobilio? Kur su juo bus važiuojama? Kiek turima pinigų?

Žmonės paskuba pirkti, nes vadovaujasi emocija. Pamato patinkantį automobilį, „aš jo noriu“, ir nusiperka. Bet vėliau supranta, kad nusipirko automobilį, kuris nepatogus parkuoti ar nepatogus važiuoti užmiestyje. Žmonės prieš pirkdami nepasidomi ir po to gailisi“, – sako M. Buzelis.

Mažas – nestabilus, didelis – nepaslankus

Yra automobilių, kurie sukurti važiuoti dideliu greičiu. Jie komfortiški ir greičio net nesijaučia. Apie tokius sakoma: „Lekia kaip bitė“, arba „Skrieja su vėjeliu.“ Tokį automobilį verta rinktis, jei dažniausiai važiuojama greitkeliais didesnius atstumus. Ilga kelionė bus vienas malonumas.

„Visureigių judėjime mes mažus automobilius su šypsena vadiname kibiriukais. Iš tikrųjų manau, kad „Ford Fiesta“, „Opel Corsa“ ar „Volkswagen Polo“ yra nuostabūs automobiliai važinėti mieste, bet tikrai nenustebkite, kad autostradoje važiuodamas didesniu greičiu toks automobilis pradeda mirti“, – tikina automobilių žinovas Merkys Saukevičius.

Panašios nuomonės laikosi ir „Kemi“ automobilių serviso meistras Tomas Miežonis.

„Yra premium klasės automobiliai, limuzinai, kurie skirti važiuoti tolimus atstumus, ir jie tikrai pakankamai patogūs, komfortiški ir gerai valdomi esant didesniam greičiui.

O jei palygintume nedidelį automobilį su, pavyzdžiui, didesniu 5 serijos „BMW“ ir mažus „Honda Jazz“ ar „Ford Fiesta“, net ir greičio pojūtis visai kitoks“, – priduria T. Miežonis.

Daugeliui greitas užmiesčio automobilis asocijuojasi su visureigiais – jie dideli, tvirti, išvaizdūs. Tačiau T. Miežonis atkreipia dėmesį, kad tokie automobiliai nėra skirti važiuoti dideliu greičiu.

„Rėminę konstrukciją turintys visureigiai nėra sukurti greičiui, jie sukurti užtikrinti tvirtumą ir pravažumą. Pavyzdžiui, važiuojant su tokiu automobiliu autostrad leistinu 130 km/val. greičiu, jis, liaudiškai tariant, pradeda plaukioti. Komfortiškas greitis tokiam automobiliui – iki 100 km/val.“, – sako T. Miežonis.

Kad visureigių nereikėtų vertinti kaip ypač universalių ir dideliu greičiu galinčių važiuoti automobilių, akcentuoja ir M. Saukevičius.

„Automobilių verslą valdo rinkodaros specialistai, todėl, jums atėjus pirkti automobilį, natūralu, kad gali įpiršti bet ką. Žmogui gali parduoti „Toyota Land Cruiser“ arba „Range-Rover Defender“, kurie skirti ekstremaliai bekelei, o gerame kelyje jie tikrai neužtikrina aukščiausio komforto lygio.

Todėl renkantis tokį automobilį reikėtų pasitikslinti, ko jūs norite. Didelio, gerai atrodančio begemoto? Bet tokiu atveju nesitikėkite, kad su juo važiuosite komfortiškai didesniu nei 130–140 km/val. greičiu,“ – paaiškina M. Saukevičius. Pasak pašnekovo, greičiau važiuoti žiede tokiu automobiliu taip pat bus labai sunku.

Ar didesnio pravažumo automobiliai yra geras pasirinkimas?

Pažvelgus į Europos naujų automobilių pirkėjų tendencijas, galima pastebėti, kad vis labiau rinkoje įsitvirtina didesnio pravažumo modeliai. Patys gamintojai taip pat tokiems automobiliams skiria daugiau dėmesio ir pristato vis daugiau naujų tokios klasės modelių.

„Visi automobiliai yra skirti važiuoti keliais ir tik iš dalies bekele. Šiuo metu madoje yra korsoveriai, SUV modeliai ir, jei mėgsti nuvažiuoti į gamtą ar sodybą, tai toks automobilis yra nepakeičiamas.

Iš dalies pateisinu jį ir mieste, pavyzdžiui, jei tenka dažnai įlipti ar išlipti, tai yra kur kas patogiau. Ne veltui SUV modeliai vadinami miesto visureigiais“, – mano A. Pakėnas.

Tačiau tikriems visureigiams simpatijas jaučiantis M. Saukevičius atkreipia dėmesį į tai, kad didesnio pravažumo modeliai visgi dažniausiai yra tik didesnę prošvaisą turintys paprasti automobiliai.

„Jei paimsime mano mėgstamą sritį, visureigius, tai tikrasis rėminis visureigis tampa specifiniu, nes pirkėjai vis dažniau renkasi vadinamuosius miesto visureigius – SUV. Mano nuomone, tai panašu į dešrelę be mėsos arba kolą be kalorijų. Žmonės tiesiog gyvena įvaizdžio aplinkoje ir todėl jie renkasi SUV.

Dažnu atveju SUV pagamintas naudojant paprasto lengvojo automobilio bazę ir dažnai net neturi keturių varančiųjų ratų pavaros. Tai tiesiog automobiliai, kurie pataikauja norui daugiau matyti ir saugiau jaustis. Tai yra visiškai rinkodaros produktas.

Pavyzdžiui, jei nusipirksite „JEEP Renegade“, kuris yra pagamintas naudojant „Fiat Panda“ bazę ir nuspręsite su juo išvažiuoti į medžioklę, turėsite didelių nusivylimų. Todėl gilinkitės į savo norus: ar norite įvaizdžio, ar funkcijos“, – akcentuoja M. Saukevičius.

Plačiau – LRT TELEVIZIJOS laidos „Keliai. Mašinos. Žmonės“ vaizdo įraše.

Keliai. Mašinos. Žmonės. Spūstys Vilniuje: kokie pokyčiai laukiami sostinėje?

Parengė Vytenis Kudarauskas