Eismas

2019.06.16 17:11

„BMW M2 Competition“: saldus ir tirštas, bet dirbtinis medus

apžvalga
Vytenis Kudarauskas, LRT.lt2019.06.16 17:11

Greiti ir sportiški, bet kompaktiški kupė kėbulą turintys automobiliai šiandien yra retenybė. Jų vietą dažniausiai užima „karštieji hečbekai“, nes dažniausiai jie ne tik pigesni, bet ir praktiškesni. Tačiau BMW bando įrodyti, kad galima eiti prieš sistemą ir pristato „BMW M2 Competition“ – greitą ir sportišką, bet kompaktišką kupė automobilį.

Šio automobilio bandymai vyko Rygoje, Bikerniekų lenktynių trasoje. Taip tikriausiai buvo siekiama akcentuoti ir leisti išmėginti M2 kaip automobilį, kuris tinka ne tik kasdienėms kelionėms, bet ir leidžia jo sportiškumu pasidžiaugti ten, kur tai daryti ir reikėtų.

Legendinio M3 E30 pėdomis

Prieš kiek daugiau nei trisdešimt metų BMW vairavimo entuziastams pasiūlė E30 kėbulo indeksą turintį M3 modelį. Tuomet tai buvo kompaktiškas, žvitrus, sportiškas automobilis, kuris pavergė daugybės pasaulio vairuotojų širdis.

Metams bėgant, M3 ne tik augino variklio galingumą, bet ir pats ėmė tukti. Ilgainiui kai kurie vairuotojai pradėjo reikšti nepasitenkinimą, kad pastebimai padidėjęs M3 prarado lengvumą ir žvitrumą – savybes, kuriomis pasižymėjo pirmosios kartos modelis.

Todėl bavarai nusprendė, kad tokio automobilio norintys vairuotojai nusipelnė gauti tai, ko nori, ir 2011-aisiais pristatė „BMW 1M Coupe“. Šį automobilį daugelis vadino tikruoju M3 E30 modelio įpėdiniu.

Bet jis buvo gamintas vos vienerius metus, o galiausiai BMW nusprendė, kad pirmoji serija toliau bus gaminama tik kaip hečbekas. Bet bavarai turėjo išgirsti gerbėjų nepasitenkinimo šūksnius ir surauktus antakius. Jie nori dviejų durų kupė ir taškas! Ne... Jie nori greito, lengvai valdomo, kompaktiško dviejų durų kupė ir taškas! Pageidavimas nenuėjo į tyrus – BMW pristatė 2-os serijos modelį.

Trasai – tinkamas

Naujasis „BMW M2 Competition“ turi 3,0 l darbinio tūrio, 6 cilindrų variklį su dviem turbinomis ir pasiekia 410 arklio galių ir 550 Nm sukimo momentą, o nuo 0 iki 100 km/val. leidžia spurtuoti per kiek daugiau nei 4 sekundes. Svoris, galbūt kiek per didelis – daugiau nei 1500 kilogramų. Tačiau viską sudėjus į bendrą katilą, „ant popieriaus“ M2 atrodo neblogai.

Visa tai iš popieriaus perkėlus ant asfalto galima patikrinti, kaip teorija veikia praktikoje. Bandymų programa buvo sudėliota taip, kad kartu su šiuo automobiliu trasą pavyko įveikti šešis kartus.

Su kiekvienu ratu buvo galima išjunginėti po vieną kitą vidinį saugiklį ir didinti važiavimo tempą. Beliko spausti – stabdį vėliau, akseleratorių anksčiau. Įveikiant paskutinį ratą, išryškėjo ir ryškesnis „BMW M2 Competition“ portretas.

Tai puikiai subalansuotas automobilis, kuris naudoja klasikinę komponuotę – variklis priekyje, o varomieji ratai galiniai. Norint šį automobilį išvesti iš pusiausvyros reikia gerai pasistengti, ypač kai įjungtos visos traukos ir stabilumo kontrolės.

Kadangi bandymai vyko tik lenktynių trasoje, įvertinti jį kaip kasdienį automobilį praktiškai neįmanoma. Tai reiškia, kad apie važiuoklės derinimą galima pasakyti, kad trasai jis tinka gerai, posūkiuose kėbulas nesvyruoja. Žinoma, tuo pačiu galima įtarti, kad važiuojant, pavyzdžiui, miesto gatvėmis, įspūdžiai būtų ne patys maloniausi.

Nors dėl riboto laiko nepavyko pakankamai gerai iššniukštinėti šio automobilio interjero, tačiau keli pastebėjimai visgi užsifiksavo. Pirmiausia, tai sportiškos sėdynės, patogus ir optimalaus dydžio vairas bei tradicinis prietaisų skydelis. Toks ir turi būti sportiškas kupė.

Kokybei išrankūs vairuotojai gal ir ne viskuo bus patenkinti, bet vargu ar turėdamas tokį charakterį, šis automobilis savo šeimininkų ieškos tarp tokios grupės pirkėjų.

Tarp natūralumo ir sintetikos

Ar naująjį „BMW M2 Competition“ galima vadinti šiuolaikine M3 E30 interpretacija? Manyčiau, kad taip. M2 yra kompaktiškas, greitas ir bent jau trasoje gerai valdomas automobilis. Jis piktas, bet gerąja prasme.

Tačiau užkietėję puristai tikriausiai pakraipys galvas ir sakys – ne. Šis automobilis per daug sintetinis. Kaip dirbtinis medus – saldus, tirštas, bet trūksta natūralumo pojūčio. „M2 Competition“ atitinka M3 E30 stereotipą ir profilį, bet neperteikia jo dvasios ir pojūčio, kurį užtikrino jo mechaniškumas, tuo metu M2 tai bando imituoti naudojant elektronines sistemas.

Mėgintas automobilis – „BMW M2 Competition“

Variklis – 3,0 l darbinio tūrio, 6 cilindrų išdėstytų eilėje, turbo benzininis

Galingumas – 410 AG, 550 Nm

Pavarų dėžė – 7 pavarų, dvigubos sankabos automatinė

„BMW M2 Competition“ kaina – nuo 72 000 eurų.