Eismas

2019.06.06 21:06

Surengtas reidas pavojingoje pervažoje: šioje vietoje dažniausi pažeidėjai – pėstieji

draudžiamų signalų nepaiso ir suaugusieji, ir vaikai
Vytenis Kudarauskas2019.06.06 21:06

Birželio 6-ąją daugelyje šalių minima Tarptautinė saugaus elgesio pervažose diena. Lietuvos kelių policijos tarnybos pareigūnai šią dieną surengė specialų reidą Lentvario geležinkelio pervažoje, siekdami atkreipti dėmesį į saugų geležinkelių pervažų kirtimą ne tik važiuojant automobiliais ar kitomis transporto priemonėmis, bet ir einant pėsčiomis.

Šį kartą eismo dalyviai buvo drausmingi, o policijos pareigūnai perspėjo kelis degant draudžiamam signalui pervažą kirtusius pėsčiuosius, tarp kurių buvo ir keletas vaikų.

Nors daugelis puikiai supranta, kad geležinkelio pervažos yra didesnės rizikos saugumui vietos, tačiau toli gražu ne visi eismo dalyviai jose elgiasi atsakingai.

„Kasmet geležinkeliuose žūsta daugiau nei 20 žmonių. Daugiausia dėl to, kad nepaisoma saugaus elgesio geležinkeliuose taisyklių, geležinkeliai kertami tam neskirtose vietose.

Pastebima, kad ir per reguliuojamas pervažas pėstieji eina esant draudžiamiesiems signalams, o per nereguliuojamas eina nesustoję, neapsidairę, neatsakingai naudojasi telefonais, garso klausymo įranga ir dėl to, deja, įvyksta skaudžių nelaimių“, – LRT.lt pasakoja bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ Saugos ir rizikos vertinimo departamento atstovas Kazimieras Stankevič.

Šiandien specialią akciją Lentvaryje esančioje geležinkelio pervažoje surengę policijos pareigūnai, „Lietuvos geležinkeliai“ ir Lietuvos saugaus transporto administracija vairuotojams ir pėstiesiems priminė, kaip saugiai kirsti geležinkelio pervažą. K. Stankevič priminė ir paskutinį tragiškai šioje pervažoje pasibaigusį įvykį ir paaiškino, kodėl ji yra pavojinga nedrausmingiems pėstiesiems.

„Lygiai prieš aštuonis mėnesius šią pervažą bandė kirsti garbingo amžiaus moteris. Ji tai darė degant draudžiamam šviesoforo signalui. Deja, iš Kauno vykstantis keleivinis traukinys ją kliudė. Nors mašinistas ją pastebėjo ir panaudojo greitąjį stabdymą, susidūrimo išvengti nepavyko.

Ši pervaža yra pavojinga dėl to, kad tai yra daugkelis. Būna taip, kad pravažiuoja vienas traukinys, raudonas šviesoforo signalas dar nėra išsijungęs, bet žmonės jau kerta pervažą, o pasirodo, kad atvažiuoja dar vienas traukinys priešinga kryptimi ir įvyksta nelaimė“, – teigia K. Stankevič.

Kalbant apie pažeidimus, Lietuvos kelių policijos tarnybos Specialios paskirties skyriaus vyresnysis specialistas Alius Rėkus sako, kad kai kuriose vietose bent jau vairuotojų veiksmai apribojami, tačiau tokiose pervažose taisykles pažeidinėja pėstieji.

„Kai kuriose pervažose yra užtvarai, todėl vairuotojų galimybės nusižengti yra apribotos, tačiau tokiose vietose pažeidimų padaro pėstieji. Jie nepaiso draudžiamojo šviesoforo signalo, kerta pervažą, o sustabdyti teisinasi tuo, kad skuba“, – sako A. Rėkus.

Pažeidėjus stebi kameros

Geležinkelių pervažose, kuriose eismas nėra reguliuojamas kelio užtvaru, vairuotojai vis dar nepaiso prievolės sustoti ir pervažas kerta degant draudžiamajam šviesoforo signalui. Taip darantys vairuotojai mano, kad jei prie pervažos nėra policijos pareigūnų, jų pažeidimas neužfiksuojamas, tačiau jie labai klysta.

„Pervažos yra filmuojamos, pažeidimai fiksuojami ir medžiaga perduodama policijai. Taip pat apie pažeidėjus praneša ir kiti vairuotojai, tokiu atveju tikrinama vaizdo medžiaga ir nustačius pažeidimų, visa informacija perduodama policijai“, – tikina K. Stankevič.

A. Rėkus akcentuoja, kad „Lietuvos geležinkeliai“ su policija bendradarbiauja labai glaudžiai, todėl užfiksuoti pažeidimai visada pasiekia policiją. Pašnekovas primena ir tai, kokios nuobaudos gresia eismo dalyviams, nesilaikantiems saugaus geležinkelio pervažų kirtimo reikalavimų.

„Už pervažos kirtimą esant draudžiamam signalui pėstiesiems gresia bauda nuo 20 iki 40 eurų. Jei tokį nusižengimą padaro transporto priemonės vairuotojas, jam skiriama bauda nuo 180 iki 280 eurų, taip pat už šį nusižengimą atimama teisė vairuoti transporto priemonę nuo dviejų iki šešių mėnesių laikotarpiui“, – primena A. Rėkus.

Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, praėjusiais metais mūsų šalyje geležinkelio pervažose įvyko penki eismo įvykiai, šiais metais (sausio–gegužės mėn.) užregistruoti trys eismo įvykiai. Laimei, šiuose įvykiuose žmonės nenukentėjo.

Per šių metų penkis mėnesius išaiškintas 121 pažeidimas, iš kurių net 26 įvažiavimai į geležinkelio pervažą esant draudžiamajam šviesoforo ar pervažos budėtojo signalui arba kai užtvaras yra nuleistas ar pradeda leistis.

Policija 2018-aisiais metais nustatė 218 Kelių eismo taisyklių pažeidimų geležinkelio pervažose, 2017-aisiais – 189 tokius pažeidimus.