Eismas

2019.06.06 10:03

Stasys Jakeliūnas dėl įstrigusio kelių rinkliavos siūlymo: nėra aiški investicijų grąža

Lukas Blekaitis, ELTA2019.06.06 10:03

Susisiekimo ministrui Rokui Masiuliui pareiškus, kad siūlymas Lietuvoje įvesti europinę kelių rinkliavos sistemą jau kurį laiką yra įstrigęs Seimo Biudžeto ir finansų komitete (BFK), jo pirmininkas Stasys Jakeliūnas Eltai teigė, kad nėra aiški investicijų į šį projektą grąža, todėl R. Masiulis pirmiausia turėtų gauti pritarimą iš Vyriausybės.

„Ministras (R. Masiulis. – ELTA) žino, kad pirmiausia jis turi Vyriausybėje pristatyti šitą projektą, gauti Vyriausybės patvirtinimą, nes ten kalbama apie daugiau nei 100 mln. eurų investicijų.

Kokia bus grąža, labai sunku paskaičiuoti. Jie turi Vyriausybėje tuos dalykus apsitarti, įvertinti, galbūt išorinį vertinimą užsakyti, tada eiti į Seimą. Dabar su tokiais pinigais, tokiomis investicijomis ateina į komitetą ir sako, kad mes kažką stabdome. Ministras turi elgtis atsakingiau“, – Eltai sakė S. Jakeliūnas.

Pasak BFK pirmininko, kelių rinkliavos sistema Lietuvoje gal ir galėtų būti, tačiau reikėtų gerai paskaičiuoti jos atsiperkamumą.

„Tokia sistema teoriškai gera, gali būti, kai kur ji veikia, kai kur kitokios sistemos yra. Ją galima svarstyti, bet pinigai yra milžiniški, juos reikia tinkamai panaudoti. Kaip ten atsipirks visa tai ar neatsipirks... Ministras turėtų Vyriausybėje gauti patvirtinimą šiam projektui“, – teigė S. Jakeliūnas.

R. Masiulio teigimu, europinė kelių rinkliavos sistema, kurią Susisiekimo ministerija siūlo naudoti apmokestinant Lietuvos magistraliniais keliais važiuojančias sunkiasvores transporto priemones, leistų valstybei kasmet papildomai surinkti per 60 mln. eurų.

Nauja apmokestinimo sistema priklausytų ne nuo kelionės laiko, bet nuo transporto priemonės nuvažiuoto atstumo, todėl būtų proporcinga transporto priemonių naudojimuisi keliais ir leistų surinkti daugiau pajamų.

Kaip skelbė Susisiekimo ministerija, Kelių rinkliavai įvesti reikėtų sukurti elektronines priemones, leidžiančias proporcingai apmokestinti transporto priemonių savininkus ir valdytojus pagal tai, kiek faktiškai šių transporto priemonių važiavimas turėjo įtakos kelių infrastruktūros nusidėvėjimui. Šios sistemos sukūrimo ir įdiegimo paslaugos būtų perkamos viešųjų pirkimų būdu.

Preliminari kelių rinkliavos projekto įgyvendinimo kaina – 130 mln. eurų. Susisiekimo ministerija numato, kad šios išlaidos atsipirktų per maždaug dvejus metus.