Eismas

2019.05.30 21:45

Specialistai ir gyventojai baiminasi dėl Vilniaus stoties iškėlimo: trūksta aiškumo

Monika Petrulienė, LRT TV naujienų tarnyba, LRT.lt2019.05.30 21:45

Vilnius planuoja naują stotį, kurioje po vienu stogu sutilptų geležinkelio ir miesto bei tarpmiestinių autobusų stotys. Rengiamasi kūrybinėms architektūros dirbtuvėms, tačiau specialistai ir šalia stoties gyvenantys žmonės teigia, kad pradedama ne nuo to galo.

Vilniaus geležinkelio stotis, kokią ją matome, pastatyta prieš 70 metų, rekonstravus dar Carinės Rusijos projektuotą pastatą. „Lietuvos geležinkeliai“ teigia, kad didelę teritoriją užimantys bėgiai nebereikalingi, buvusi pramoninė Vilniaus geležinkelio stotis, apsupta gyvenamųjų rajonų, tapo keleivių pervežimo vieta.

Kaip turėtų atrodyti sostinės ateities stotis „Lietuvos geležinkeliai“ ir Vilniaus savivaldybė pradėjo diskusijas su visuomene. 21 hektaro teritorijoje jie norėtų sukurti naują traukos centrą. 

„Šiuo metu stoties teritorijoje yra 8 skirtingi keliavimo būdai, jeigu išeiname iš pagrindinių stoties rūmų, ar mes taip lengvai ir paprastai galime juos rasti? Tai akivaizdu, kad trūksta sinergijos tarp viešojo, skirtingų transporto rūšių, ir yra lūkestis padaryti vieną, vieningą transporto hubą“, – sako „Lietuvos geležinkelių“ atstovė Julija Abromavičienė.

Sausakimšoje Lietuvos geležinkelių muziejaus salėje specialistai teigė pasisaką „už“ pokyčius, tačiau kritikavo, kad peršokamos procedūros ir bus neišvengta klaidų: pirmiausia reikėtų išsiaiškinti, kokie Vilniaus poreikiai bus po penkerių ar 50 metų.

„Potencialas yra nežmoniškas ir jį suvaldyti iš esmės reikalingas labai efektyvus teritorijų planavimas, urbanistinis planavimas ir urbanistinė vizija. Kol kas pradėti projektuoti nuo detaliojo plano yra šiek tiek rizikinga, dėl to, kad galime pamiršti didesnio masto platesnę viziją“, – teigia Donatas Baltrušaitis.

Geografė ir urbanistė Giedrė Godienė sako, kad detaliojo plano programa jau turėtų būti vieša.

„Pagal viską tai turėtų būti planavimo programa, kuri turėtų būti paviešinta, reiškia šio detaliojo plano programa jau turėjo būti vieša, visiems prieinam, visiems turi būti aišku, kas yra rengėjas, kas organizatorius, kieno yra žemė. Kol kas to nėra“, – tikina ji.

Vienas iš ketinimų – iškelti iš esamos vietos Vilniaus autobusų stotį – privertė sunerimti aplinkinius gyventojus. Siūloma tarpmiestinius autobusus nukreipti į Naujininkus, Pelesos gatvę. Gyventojai sako, kad tai miegamasis rajonas ir autobusų stočiai jame – ne vieta.

„Dabar bendruomenė tampa kaip keiksmažodis vystytojams, kurie trukdo progresui, mes norim kokybės. Mes žinome, kad Vilniaus stotis bus istorinis statinys ir norime, kad jis būtų atitinkamai pastatytas“, – teigia Naujininkų gyventoja Monika Kondratavičiūtė.

Pasak Savivaldybės įmonės „Vilniaus planas“ atstovo Nerijaus Siciūno, į pastabas bus atsižvelgta ir dabar planuojami du autobusų stoties iškėlimo variantai. Tačiau apie aplinkinių rajonų vystymąsi atskirai nebus svarstoma.

„Šitoje vietoje strateginė urbanistinė vizija šioje vietoje yra labai aiškiai apibrėžiama, tai yra teritorijų planavimo aukštesnio lygmens dokumentas,  kuris nustato pagrindinius parametrus, kuriais mes turėtume vadovautis“, – tikina jis.

Visuomeninio transporto centras po vienu stogu – Vilniaus miesto projektas, tačiau bus ieškoma ir europinių lėšų, privačių investicijų.

Panorama. Aurelijus Veryga džiaugiasi: Lietuvoje alkoholio vartojimas mažėja

 

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.