Eismas

2019.05.28 05:30

Ruoškitės: kol iš sostinės nuvažiuosite iki pajūrio, orų prognozė gali ir pasikeisti

alternatyvūs keliai pasiekti pajūrį
Vytenis Kudarauskas, LRT.lt2019.05.28 05:30

``````124125``````Orai``````128129`````` ``````130131``````šyla``````134135`````` ``````136137``````ir``````140141`````` ``````142143``````esame``````146147`````` ``````148149``````tik``````152153`````` ``````154155``````per``````158159`````` ``````160161``````vieną``````164165`````` ``````166167``````žingsnelį``````170171`````` ``````172173``````nuo``````176177`````` ``````178179``````vasaros``````182183``````, ``````184185``````todėl``````188189`````` ``````190191``````kai``````194195`````` ``````196197``````kas``````200201`````` ``````202203``````jau``````206207`````` ``````208209``````galvoja``````212213`````` ``````214215``````apie``````218219`````` ``````220221``````atostogas``````224225``````. ``````226227``````Tikėtina``````230231``````, ``````232233``````kad``````236237`````` ``````238239``````vasarą``````242243`````` ``````244245``````nemažai``````248249`````` ``````250251``````lietuvių``````254255`````` ``````256257``````stengsis``````260261`````` ``````262263``````nuvykti``````266267`````` ``````268269``````prie``````272273`````` ``````274275``````Baltijos``````278279`````` ``````280281``````jūros``````284285``````. ``````286287``````Tačiau``````290291`````` ``````292293``````daliai``````296297`````` ``````298299``````keliautojų``````302303`````` ``````304305``````apie``````308309`````` ``````310311``````kelionės``````314315`````` ``````316317``````prie``````320321`````` ``````322323``````jūros``````326327`````` ``````328329``````planus``````332333`````` ``````334335``````reikėtų``````338339`````` ``````340341``````pradėti``````344345`````` ``````346347``````galvoti``````350351`````` ``````352353``````jau``````356357`````` ``````358359``````dabar``````362363``````, ``````364365``````nes``````368369`````` ``````370371``````šiemet``````374375`````` ``````376377``````prasidėjusi``````380381`````` ``````382383``````kelio``````386387`````` ``````388389``````Vilniaus``````392393``````–`````````394395`````````396Kaunas397`````````398399`````````–``````400401``````Klaipėda``````404405`````` ``````406407``````rekonstrukcija``````410411`````` ``````412413``````prie``````416417`````` „``````418419``````Megos``````422423``````“ ``````424425``````prekybos``````428429`````` ``````430431``````centro``````434435`````` ``````436437``````gali``````440441`````` ``````442443``````tapti``````446447`````` ``````448449``````labai``````452453`````` ``````454455``````rimtu``````458459`````` ``````460461``````iššūkiu``````464465`````` ``````466467``````ir``````470471`````` ``````472473``````tikru``````476477`````` ``````478479``````nervų``````482483`````` ``````484485``````išbandymu``````488489``````.

Kelionė iš sostinės gali pailgėti visa valanda

Dažnai keliu A1 (Vilnius–Kaunas–Klaipėda) važiuojantis ir remontuojamą kelio atkarpą ties Kaunu turintis įveikti Klaipėdos autobusų parko vairuotojas Gintaras Saunoris LRT.lt sako, kad kiekvieną kartą situacija gali būti skirtinga – kartais tenka apsišarvuoti kantrybe, kartais eismas vyksta be jokių nesklandumų.

„Galima sakyti, kad su didesnėmis ar mažesnėmis problemomis susiduriame kiekvieną dieną. Yra maršrutas, kai iš Vilniaus išvykstame 16 val. ir Kaune būname apie 17 val., tuomet būna didžiausia problema.

Aš asmeniškai įveikdamas rekonstruojamą vietą tokiu metu esu užtrukęs nuo 15 min. iki beveik valandos. Pavyzdžiui, penktadienį užtrukau beveik valandą.

Iki šiol blogiausia diena ir buvo penktadienis. Bet, pavyzdžiui, važiuodamas trečiadienį atkarpą įveikiau per 15 min. ar net greičiau. O šeštadienį ar sekmadienį tą atkarpą apskritai be problemų galima nuvažiuoti. Todėl galima sakyti, kad kiekviena diena yra skirtinga ir sąlygos keičiasi kasdien“, – pasakoja G. Saunoris.

Tačiau pašnekovas tikina, kad blogu žodžiu šios kelio atkarpos nemini nei jis, nei kartu vykstantys keleiviai. Pasak G. Saunorio, tik vieną kartą keleiviai būgštavo, ar tokiu tempu reikės keliauti iki Klaipėdos. Nuraminęs, kad tokia situacija tik vienoje atkarpoje, vairuotojas daugiau klausimų nesulaukė.

„Sakyčiau, kad eismas šioje atkarpoje organizuojamas visai neblogai. Pirmomis dienomis buvo kur kas blogiau. Galbūt dabar žmonės jau priprato ir dėl to viskas vyksta sklandžiau. Pavyzdžiui, anksčiau buvo viena vieta, kur buvo supiltos žemės. Dabar jų nebėra ir eismas sklandesnis“, – priduria G. Saunoris.

Kai vyksta kelio darbai – kitaip būti ir negali

Transporto kompetencijų agentūros Strateginių tyrimų skyriaus vadovo pareigas laikinai einantis Evaldas Morkūnas tikina, kad visiškai natūralu, jog vykdant kelio remonto arba statybos darbus vairuotojai gali susidurti su nepatogumais.

„Toks dalykas, kaip kažkokie nepatogumai, yra natūralus. Jei kas nors kuriama, statoma, vadinasi, sujaukiama nusistovėjusi tvarka ir atmosfera, padaromas tam tikras neigiamas poveikis. Tačiau neigiamas poveikis yra trumpalaikis, juo labiau, kad būtina atsižvelgti į tai, jog viskas daroma dėl to, kad ateityje problemų nebeliktų apskritai“, – LRT.lt sako E. Morkūnas.

Visgi paskaičiuoti, kiek gali prailgti kelionės laikas dėl vienoje ar kitoje vietoje vykdomų kelio darbų, pasak E. Morkūno, praktiškai neįmanoma.

„Tokių dalykų, kurie būtų susiję su rekonstrukcijos darbais, niekas neskaičiuoja. Taip yra todėl, kad vieną dieną darbai vykdomi vienoje vietoje, kitą dieną – kitoje. Rangovui dažniausiai yra keliamos sąlygos, kad darbai būtų vykdomi tam tikromis valandomis.

Kiek žinau ir jei neklystu, šiuo atveju buvo keliami reikalavimai, kad darbai nebūtų vykdomi piko metu. Būtent dėl tos priežasties, kad nebūtų sukeliama papildomų trukdžių vairuotojams.

Galima suplanuoti eismo tvarkos pakeitimo etapus. Tačiau kiek pailgės kelionė, įveikiant remontuojamą atkarpą, tokių skaičiavimų neatliekama“, – paaiškina E. Morkūnas.

Specialistas pastebi, jog tai, kas šiuo metu vykdoma ties „Megos“ prekybos centru, yra tik dalis numatomų darbų Islandijos plente, todėl reikėtų susitaikyti su tuo, jog problemų čia gali būti ne tik šiemet, bet visą penkerių metų laikotarpį, kol bus vykdomi kelio darbai.

„Kauniečiai ir kita Lietuvos dalis nori geresnių eismo sąlygų Islandijos plente, bet norint tą pasiekti, reikia susitaikyti su tuo, kad šioje atkarpoje bus nepatogumų. Juo labiau, kad tai truks ne vienerius metus.

Šiuo metu vyksta darbai prie „Megos“ prekybos centro, tačiau nereikėtų pamiršti, kad ateityje laukia vieno sudėtingiausių statinių, tilto, statybos. Visas procesas bus ilgas, tačiau po jo bus kur kas geresnės sąlygos“, – pastebi E. Morkūnas.

Važiuoti per Kauną, ar ieškoti kitų kelių?

Šią vasarą prie lietuviškosios Baltijos jūros pakrantės keliaujantiems lietuviams reikės atsakyti į klausimą, ar vykti per Kauną, ar ieškoti alternatyvių kelių?

Lietuvos automobilių kelių direkcijos Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus patarėjas Saulius Jansonas mano, kad baimintis keliauti per šią vietą – nereikėtų.

„Ruože, kuris rekonstruojamas šiuo metu, yra dvi eismo juostos kiekviena kryptimi. Žinoma, jos yra siauresnės nei įprastai, taip pat yra greičio ribojimų. Todėl patarimas paprastas – važiuoti per Kauną, kaip įprasta, bet reikėtų pasirinkti kitą laiką. Pavyzdžiui, reikėtų važiuoti ne piko metu.

Rangovai taip pat teigė, jog tikėjosi spūsčių, tačiau jie mato, kad jos yra beveik tokios pačios kaip ir anksčiau, nes piko metu spūsčių ten būdavo ir iki rekonstrukcijos“, – tikina S. Jansonas.

Jis akcentuoja, kad vairuotojai turėtų laikytis šioje atkarpoje galiojančių greičio ribojimų ir būti kolegiški, nes kartais patys vairuotojai sukelia avarijų ir taip sukelia spūsčių.

E. Morkūnas mano, kad vasaros metu šioje atkarpoje eismo trikdžių gali būti kiek daugiau, ir neatmeta galimybės, jog vairuotojams būtų pravartu susipažinti ir su alternatyviais maršrutais.

„Vasarą tikrai gali būti, kad vairuotojams šią atkarpą įveikti užtruks ilgiau, nes būtent vasaros metu fiksuojami didžiausi eismo srautai, ypač prieš didžiąsias šventes.

Tačiau apie vykdomus darbus kalbama garsiai ir plačiai, eismo sąlygos yra šiek tiek pasunkėjusios, todėl keliauti besiruošiantys žmonės galėtų pasidairyti ir po aplinkines Lietuvos dalis ir nebūtinai važiuoti keliu, kuriame vykdomi darbai, o aplankyti aplinkinius regionus. Galbūt galima į tai pažiūrėti kaip į paskatą žmonėms plačiau pamatyti Lietuvą“, – mano E. Morkūnas.

Alternatyvūs maršrutai

Nors prie jūros keliauti neaplenkiant Kauno vis dar yra viena iš geriausių galimybių, tačiau nenorintieji rizikuoti gali jau dabar susipažinti su alternatyviais keliais, kuriais, vykstant iš Vilniaus, taip pat galima pasiekti Lietuvos pajūrį.

Skaičiuojant teoriškai, iš sostinės į Palangą greičiausiai galima nuvykti per Kauną. Tokia kelionė, laikantis visų Kelių eismo taisyklių, turėtų užtrukti apie 3 val. 20 min., o atstumas – apie 330 kilometrų. Tačiau yra kelios kitos alternatyvos.

LRT.lt supažindina jus su kitais keliais, kuriais iš Vilniaus galite pasiekti Lietuvos pajūrį.

Per Panevėžį ir Šiaulius

Pirmoji kelionės atkarpa vyks keliu A2. Juo pasieksite Panevėžį. Kadangi šis kelias yra autostrada, šiltuoju metų laiku čia galima važiuoti 130 km/val. greičiu. Tokiu greičiu galėsite važiuoti iki Panevėžio.

Nuo Panevėžio akseleratorių teks atleisti, todėl bendras kelionės laikas bus 4 val. 20 min, o įveikti reikės apie 360 kilometrų.

Per Ukmergę ir Kėdainius

Kitas maršrutas leidžia išbandyti abi lietuviškas magistrales A1 ir A2. Kelionę pradėsite važiuodami keliu A2 ir juo pasieksite Ukmergę. Iš Ukmergės teks važiuoti iki Kėdainių, o nuo čia važiuosite tiesiai į magistralę A1, ja ir užbaigsite kelionę į pajūrį.

Važiuodami šiuo maršrutu, užtruksite apie keturias valandas ir teks įveikti apie 360 kilometrų.

Per Elektrėnus ir Jonavą

Dar viena galimybė aplenkti Kauną – vykti per Elektrėnus ir Jonavą. Greitkeliu A1 važiuosite iki Elektrėnų, o tada teks nusukti į kelią Jonavos link. Pasiekę Jonavą, važiuosite iki Vandžiogalos, o iš ten grįšite į magistralę A1.

Ši kelionė turėtų užtrukti apie keturias valandas ir įveiksite kiek daugiau nei 360 kilometrų.

Per Kauno miestą

Galbūt išsukti iš greitkelio ar magistralės norite kaip įmanoma mažiau? Tuomet jums gali tikti maršrutas, kertantis Kauno miestą. Greitkeliu A1 pasieksite Kauną ir galėsite iš jo išsukti truputį anksčiau, pasiekę viaduką, vedantį Petrašiūnų link, ir Kauną kirsite važiuodami Taikos prospektu, Varnių g. ir Žemaičių plentu.

Arba galėsite į Kauną nusukti truputį vėliau, pasiekę Savanorių prospektą, juo važiuosite iki Tvirtovės alėjos, o nuo čia – Varnių g. ir Žemaičių plentu.

Tokia kelionė, teoriškai, yra greičiausia alternatyva, jei norite aplenkti rekonstruojamą ruožą. Važiuodami per Kauno miestą, galite užtrukti 3 val. 30 min. ir įveiksite apie 340 kilometrų, tačiau reikėtų atsižvelgti į tai, jog mieste, būtent dėl šiuo metu kelyje A1 vykdomų rekonstrukcijos darbų, automobilių taip pat gali būti daugiau nei įprastai.