Eismas

2019.05.23 10:45

„Volkswagen“ jau ruošiasi elektromobilių gamybai: tam priktaikoma Cvikau gamykla

Saulius Masalskas, LRT TV naujienų tarnyba, LRT.lt2019.05.23 10:45

Vienas iš buvusios Rytų Vokietijos automobilių pramonės centrų Cvikau jau greitai turės pirmąją naujų – „įperkamų“ „Volkswagen“ elektromobilių gamyklą. Vietos vokiečiai į tai žvelgia ir su viltimi, ir su nerimu, nes elektromobilių gamybai reikia gerokai mažiau detalių, o tai reiškia ir mažiau darbo vietų.

Dyzelių skandalo sukrėstas „Volkswagen“ koncernas nusprendė pradėti masinę liaudžiai prieinamų elektromobilių gamybą. Tai nebus į elektromobilius perdirbti „Golf“, o naujas „I.D. 3“ modelis.

Svarbiausia, kad jis turėtų kainuoti mažiau nei 30 tūkst. eurų, tai yra panašiai, kaip ypač paklausus „Tesla Model 3“. Tam „Volkswagen“ inžinieriai perdarinėja vieną iš Cvikau automobilių gamyklos linijų. Būtent čia nuo kitų metų ir bus gaminamas elektra varomas „I.D. 3“. Tam ruošiama ir darbo jėga.

„Manau, kad ateitis šviesi, nes turime galimybę pastatyti čia kažką visiškai naujo. Būsime vienintelė gamykla „Volkswagen“ grupėje, gaminanti šiuos produktus. Sakyčiau, kad niekam nereikėtų nerimauti dėl pačios gamyklos ir darbo vietų“, – mano vienas iš gamyklos veteranas Rainer'is Pilz'as.

Daugiau kaip tūkstantis „Volkswagen“ gamyklos darbininkų mokomi dirbti su aukšta įtampa ir kitais elektromobilių komponentais. Savo ruožtu miesto merija skaičiuoja galimus tokios elektrifikacijos padarinius.

Tradicinio automobilio, varomo vidaus degimo varikliu, visas traukos agregatas sudarytas iš 2-3 tūkstančių metalinių detalių. Elektromobilio traukos sistemai reikia nuo 150 iki 250 detalių. Taigi vietos metalo apdirbėjai tikrai nukentės.

„Gamintojo sprendimas ateityje Saksonijoje ir Cvikau gaminti tik elektromobilius – tai sprendimas dėl mūsų ateities. Matome tame ir pavojų, bet ir galimybę Cvikau išsiskirti, kaip automobilių pramonės gamybos centru – miestu, dirbančiu dėl ateities elektrinio mobilumo“, – tikina Cvikau mere Pia Feindeiss.

Vokietijos Fraunhoferio instituto duomenimis dabar šalies variklių ir transmisijų pramonėje dirba apie 100 tūkst. gerai apmokamų žmonių. Iki 2030-ųjų apie ketvirtadalį šių darbo vietų bus prarasta. Matant, kaip naujoje Cvikau linijoje statomi šimtai pramoninių robotų, abejotina, kad jiems aptarnauti prireiks daug darbo rankų.

Plačiau apie tai – reportaže nuo 03 min. 58 sek.

Žinios. LRT tyrimas: kas finansuoja Vytauto Bako rinkimus į Seimą?

Parengė Vytenis Kudarauskas

Paieškos rezultatai

20180218

Įkelk naujieną

Nuotraukos
Nuotraukos
Kelkite nuotraukas tiesiai iš kompiuterio arba spauskite pridėti nuotrauką/as
Nuorodos į audiovizualinę informaciją
Autorius