Lietuva ketina sugriežtinti „Uber“ ir kitų pavežėjų veiklą. Seimas pradėjo svarstymus dėl pavežėjų veiklos sugriežtinimo.
Už tai numatančias Kelių transporto kodekso pataisas ketvirtadienį balsavo 43 Seimo nariai, o susilaikė 29. Toliau pataisas Seimas varstys birželio 25-ąją, kai savo išvadas pateiks komitetai.
Susisiekimo ministras Rokas Masiulis mano, kad nauji reikalavimai leis šią veiklą išskaidrinti ir surinkti daugiau mokesčių. R. Masiulio teigimu, prieš kelerius metus Lietuvoje buvo priimtas itin liberalus įstatymas, reglamentuojantis pavežėjimo paslaugų rinką, todėl dabar siekiama trūkumus ištaisyti.
Ministras teigė, kad pataisas inicijavo Finansinių nusikaltimų tyrimų tarnyba, Mokesčių inspekcija ir Specialiųjų tyrimų tarnyba.
„Nėra įpareigojimo pavežėjimo paslaugų bendrovėms teikti duomenis, kiek jos pajamų uždirba, nebuvo aiškių reikalavimų, kokius patirties kriterijus turi atitikti vairuotojai“, – aiškino ministras.
Jei Seimas pataisas priims, pavežėjams leidimus dirbti, kaip ir dabar, išduos savivaldybės, o vėliau – Transporto saugos administracija.
Pasak R. Masiulio, bus kaupiama vieninga pavežėjų duomenų bazė.
Be to, pavežėjais dirbti galės tik žmonės, dirbantys su kuria nors keleivių vežimo įmone, juos bus galima išsikviesti specialiomis programėlėmis. Atsiskaityti su pavežėjais grynaisiais nebus galima.
Pavežėtojai turės turėti ne mažesnį kaip 2 metų stažą ir būti nepriekaištingos reputacijos.