Eismas

2019.05.19 15:01

Naujasis „SsangYong Rexton“: vienas paskutiniųjų nykstančios rūšies atstovų

Vytenis Kudarauskas, LRT.lt2019.05.19 15:01

Didesnio pravažumo automobiliai šiandien yra tikras hitas. Tačiau įkvėpimo jų kūrėjai sėmėsi iš visureigių. Tikrų visureigių, kurie iš tikrųjų gali važiuoti sunkiai pravažiuojamais keliais, o ne tik apsimeta, kad galėtų tai daryti. Tačiau paradoksas, kad tikri visureigiai šiandien yra nykstanti rūšis, o naujasis „SsangYong Rexton“ – tai vienas paskutiniųjų mohikanų.

Pietų Korėjos automobilių gamintojas „SsangYong“ geriausiai žinomas būtent dėl to, kad dažniausiai pro gamyklos vartus išleidžia visureigius arba didesnio pravažumo modelius.

„Tivoli“, „Korando“, „Musso“, „Actyon“, „Kyron“ – tai populiariausių ir geriausiai pažįstamų šio gamintojo modelių pavadinimai, ir visi šie automobiliai – visureigiai arba bent jau didesnio pravažumo. O „Rexton“ yra didžiausias ir prabangiausias „SsangYong“ gaminamas tikras visureigis.

Pirmosios „Rexton“ kartos automobiliai buvo gaminami nuo 2001-ųjų iki 2017-ųjų. Tada Pietų Korėjos meistrai pristatė antrosios kartos „Rexton“, kurį ir išmėgino LRT.lt

Pretenzijos į prabangą

Nors „SsangYong“ įmonė savo istoriją skaičiuoja nuo 1965-ųjų, tačiau, bent jau Lietuvos vairuotojams, šis vardas geriau žinomas nuo šio tūkstantmečio pradžios, ir ne visada jis linksniuojamas iš gerosios pusės. Kai kurie nė kiek nesidrovėdami šio gamintojo automobilius vadino ir vis dar tebevadina šlykščiais, nekokybiškais ir bandančiais apsimesti prabangiais.

Kiek žmonių – tiek nuomonių. Ypač kalbant apie dizainą. Antrosios kartos „Rexton“ pavadinti išskirtinio dizaino gražuoliu gal ir nepavyks, tačiau atgrasiu ar keistu (blogąja prasme) – taip pat nepavadinsi.

Kalbant apie apsimestinę prabangą, naujasis „Rexton“ nėra visiškas veidmainis. Pavyzdžiui, priekinės odinės sėdynės ne tik šildomos, bet ir ventiliuojamos, o užpakalinės sėdynės – šildomos. Tai ne visada gali pasiūlyti ir kur kas brangesni automobiliai.

Medžiagų kokybė galėtų būti ir geresnė. Pavyzdžiui, medžio imitacija atrodo tikrai nekaip. Net ir neįgudusi akis greitai gali identifikuoti, kad tai tiesiog plėvelė. Daugelis kitų gamintojų pasistengia labiau, o kartais net sunku pasakyti, tai tikras medis, ar tik jo imitacija. Todėl, bent jau šiuo atžvilgiu, korėjiečiai dar turi kur pasitempti.

Šio visureigio interjero medžiagų kokybė neprilygsta aukščiausiosios klasės žaidėjams, o LRT.lt mėgintame modelyje bent šiek tiek tai kompensuoja specialus odos apsiuvimas. Tai bene vienintelis malonumas akims.

Tačiau bendras vaizdas gana neblogas. Nors kažkuo ypatingai „Rexton“ ir nenustebina, bet, pavyzdžiui, erdvės viduje tikrai pakanka – tiek keleiviams patogiai susėsti, tiek ir jų daiktams į bagažinę sudėti. Beje, „Rexton“ siūlomas ir su trečia sėdynių eile, todėl, jei reikia vežti daugiau žmonių, toks privalumas gali praversti.

Dinamiškas ir pajėgus

Jei norėtumėte įsigyti naująjį „Rexton“, variklį ir pavarų dėžę išsirinktumėte greitai, nes variklis siūlomas tik vienas vienintelis – 2,2 l darbinio tūrio turbodyzelis. Jis gali būti poruojamas su šešių pavarų mechanine arba septynių pavarų automatine greičių dėže, kuri pasiskolinta iš „Mercedes-Benz“.

Bet ribotas pasirinkimas dar nereiškia, kad reikia liūdėti. Šis variklis turi 180 arklio galių ir 420 Nm sukimo momentą. Variklis kuo puikiausiai susitvarko su beveik 3000 kg automobilio mase, o, esant reikalui, nepatingėtų patempti ir tokio paties svorio priekabą.

LRT.lt mėgintas „Rexton“ turi septynių pavarų automatinę pavarų dėžę, kuriai, kaip ir varikliui, galima tarti pagiriamąjį žodį. Veikia sklandžiai, pavaras perjungia tuo metu, kai to ir reikia. Variklis taip pat pasižymi geromis dinaminėmis savybėmis, ypač atsižvelgiant į tai, kad „Rexton“ yra tikras visureigis. Vienintelis trūkumas – triukšmas. Tai buvo galima išspręsti pagerinus garso izoliaciją, bet korėjiečiai to nepadarė.

„Rexton“ yra tikras visureigis, todėl, kalbant apie valdymo savybes, didelių lūkesčių turėti nereikėtų. Kėbulas linkęs linguoti, vairo mechanizmas nėra preciziškai tikslus, o staigūs posūkiai tikrai nėra šio automobilio stichija. Tačiau, jei netyčia nulėksite nuo kelio, tikriausiai kelionę be didesnių problemų galėsite tęsti ten, kur kelio nėra.

Važiuojant įprastomis sąlygomis, „Rexton“ varomas tik galiniais ratais. Kai reikia pravažiuoti ten, kur kelio beveik nėra, galima įjungti visų varančių ratų pavarą. O jei norite ir reikia važiuoti ten, kur kelio nėra apskritai, tam yra palėtinta visų varančiųjų ratų pavara. Trumpiau tariant, jei kelio nėra – ne bėda.

Be jokios abejonės, didžioji dauguma pirkėjų automobiliams taiko kitokius prioritetus ir pravažumas nėra būtinybė. Tačiau tiems, kas nori tikro visureigio, rinktis beveik nėra iš ko. Norint suskaičiuoti visus naujus rėminę konstrukciją turinčius visureigius, tikriausiai pakaktų vienos rankos pirštų. Todėl „Rexton“ tampa vienu iš vos kelių pasirinkimų.

Ir toli gražu ne pačiu prasčiausiu. Ne tik dėl važiavimo savybių, bet ir dėl kainos. Visiškai sukomplektuotas „Rexton“ kainuoja apie 40 tūkst. eurų. Būtent dėl kainos, kokybės ir kiekybės santykio į šį visureigį galima žiūrėti kaip į rimtą pretendentą tapti tų, kam reikia visureigio, pasirinkimu. 

Į naująjį „Rexton“ galima žiūrėti labai kritiškai. Tai nėra maloniausiai valdomas automobilis, jo kokybė taip pat ne paties aukščiausio lygio, tačiau jis yra nykstančios tikrų visureigių rūšies atstovas. Jei reikia būtent tokio automobilio, kartais gali tekti užmerkti akis prieš jo trūkumus, kad būtų įvertinti privalumai.

Mėgintas automobilis – „SsangYong Rexton

Variklis – 4 cilindrų, 2,2 l darbinio tūrio, turbodyzelinis

Galingumas – 181 AG ir 420 Nm sukimo momentas

Pavarų dėžė – 7 pavarų automatinė

SsangYong Rexton“ kaina – 39 900 eurų

Paieškos rezultatai

20180218

Įkelk naujieną

Nuotraukos
Nuotraukos
Kelkite nuotraukas tiesiai iš kompiuterio arba spauskite pridėti nuotrauką/as
Nuorodos į audiovizualinę informaciją
Autorius