Eismas

2019.05.12 16:41

Naujasis „Volkswagen T-Cross“: konkurentas ne tik kitiems, bet ir saviems

Vytenis Kudarauskas, LRT.lt2019.05.12 16:41

Vokietijos automobilių pramonės gigantas „Volkswagen“ peržvelgė, kokių rinkos segmentų dar nėra užpildęs, ir atrado, kad spragų yra – gamintojas dar nieko nesiūlė miestiečiams, kurie nori mažo didesnio pravažumo automobilio. Naujasis „T-Cross“ tampa būtent šios ertmės užpildu ir šiame segmente karaliaujančio prancūzo „Renault Captur“ tiesioginiu konkurentu. Beje, „T-Cross“ neabejotinai privilios ir ne vieną „Volkswagen Polo“ pirkėją.

Su ką tik Baltijos šalims pristatytu „T-Cross“ vokiečiai užpildo praktiškai visus didesnio pravažumo modelių (vadinamosios SUV klasės, angl. Sports Utility Vehicle) segmentus – prabangus ir didelis „Touareg“, vidutinio dydžio „Tiguan“, kompaktiškas „T-Roc“ ir mažasis „T-Cross“. Tačiau būtent pastarasis modelis ne tik šoka į aršią konkurencinę kovą su kitais šios klasės atstovais, bet ir gali būti savo brolio „Polo“ skriaudėjas.

Visų pirma, abu jie, tiek „T-Cross“, tiek ir „Polo“, gaminami ant tos pačios modulinės „Volkswagen“ MQB platformos. Jie labai panašūs savo dydžiu. Žinoma „T-Cross“ truputį didesnis, įsėsti į jį patogiau, dėl aukštesnės sėdėsenos užtikrinamas ir geresnis matomumas. Be to, viduje naujasis vokiečių kūrinys erdvesnis. Vietos stoka nesiskųs net ir gale sėdintys keleiviai.

Taigi, visi koziriai naujoko rankose, nes „Polo“ negali pasispardyti net ir kainos atžvilgiu – „T-Cross“ kaina prasideda nuo beveik 16 tūkst. eurų, o „Polo“ – taip pat. Žinant, kad dabar vairuotojai tiesiog išprotėję dėl didesnio pravažumo modelių, būtų sunku abejoti, kad, atėję pirkti „Polo“, pirkėjai neišvažiuos su „T-Cross“. Tiesa, yra vienas „bet“, tačiau apie jį vėliau...

Nori būti nenuobodus

Tarp automobilių gamintojų ir pirkėjų egzistuoja nerašyta taisyklė, kad mažas miesto automobilis turi būti žaismingas ir nuotaikingas. Toks norėtų būti ir „T-Cross“. Ir gali būti toks. Galima rinktis iš įvairių apdailos ir spalvų kombinacijų. Užsisakius „R-Line“ apdailos paketą, galima šį automobilį paversti ir sportišku. Taigi, iš esmės, šis automobilis gali patenkinti įvairius poreikius.

Tačiau geriausiai jis tiks tiems, kas nenori išsiskirti. Bandymams „Volkswagen“ atgabeno keliolika pilkų ir baltų „T-Cross“ automobilių, tarp kurių buvo ir papuoštų „R-Line“ apdaila. Pastarieji išsiskyrė sportiška išvaizda – didesniais ratlankiais, agresyvesne kėbulo apdaila.

Tuo metu daugelis kitų buvo pilki ir balti modeliai, neturintys jokių išskirtinių savybių. Dauguma pirkėjų rinksis būtent tokius „T-Cross“, tačiau, be abejo, nemaža dalis norės išsiskirti ir užsisakys papildomų dizaino elementų.

Erdvus, tačiau pigus

Viena itin maloni „T-Cross“ pateikta staigmena – tai interjero erdvumas. Erdve gali mėgautis ne tik sėdintieji priekyje, bet ir gale. Bandymo metu automobiliu važiavome trise ir nė vienas nesiskundėme vietos trūkumu, o sėdint ant galinės sėdynės net buvo skaičiuojama, kad įsitaisius čia galima atlaikyti ir kelionę prie jūros. Šiuo bruožu gali pasigirti toli gražu ne kiekvienas tokios klasės modelis.

Tačiau kelionei prie jūros, ypač jei keliaus keturi suaugusieji, erdvės bagažinėje gali ir pritrūkti. Akivaizdu, kad gamintojas paaukojo bagažinės tūrį tam, kad suteiktų daugiau erdvės sėdintiesiems viduje. Esant tam tikroms aplinkybėms, pavyzdžiui, jei gale niekas nesėdi, pastūmus galines sėdynes į priekį, galima padidinti bagažinės tūrį. Taigi, rinkitės – daiktai ar draugai.

Bet, nors „T-Cross“ džiugina erdve, šis automobilis kiek nuvilia interjero medžiagų kokybe. Tik aplink prietaisų skydelį esantis juodas lakuotas plastikas suteikia bent truputį solidumo. Absoliučiai visas kitas plastikas yra kietas ir labai nemalonus liesti. Guodžia bent jau tai, kad viskas surinkta vokiškai preciziškai. Ir tai, kad už papildomą mokestį užsisakę dizaino paketą galite šio automobilio interjerui įpūsti gyvybės.

Prie situaciją gerinančių dalykų galima priskirti ir į standartinės „T-Cross“ įrangos sąrašą įtrauktą gausybę saugumo sistemų – autonominę stabdymo sistemą, kuri atpažįsta pėsčiuosius ir dviratininkus, perspėjimo apie akląją zoną ir nukrypimo nuo važiavimo linijos fiksavimo sistemą, galimybę tvirtinti „IsoFix“ vaikiškas kėdutes ne tik galinėje, bet ir priekinėje keleivio sėdynėje. Tėveliai puikiai žino, koks tai didelis privalumas.

Subalansuotas miestui

Šiuo metu „Volkswagen T-Cross“ siūlomas su dviem varikliais – 95 arba 115 arklio galių, 1,0 l darbinio tūrio, trijų cilindrų turbobenzininiu arba 1,6 l darbinio tūrio turbodyzeliniu, kurio galingumas – 95 arkliukai. Kiek vėliau bus pasiūlytas ir didesnio litražo, galingesnis benzininis variklis.

LRT.lt teko išmėginti 1,0 l darbinio tūrio, 115 arklio galių turbobenzininį variklį turintį „T-Cross“, kuriame už pavarų perjungimą atsakinga septynių pavarų, dvigubos sankabos automatinė greičių dėžė.

Važiuojant užmiestyje, varikliui kiek pritrūko kvapo lenkimo metu ir tuomet, kai reikėjo greičiau įsibėgėti. O mieste galios užteko ir automobilis važiavo ganėtinai žvitriai. Bet automatinė pavarų dėžė galėtų būti suderinta ir geriau.

Džiugina ji nebent tuomet, kai veikia sportiniu režimu, o kai veikia įprastu, aukštesnes pavaras stengiasi perjungti kaip galima greičiau, dėl to kartais pritrūksta variklio sūkių, o nuspaudus akseleratorių sprendimą, ar žeminti pavarą, greičių dėžė galėtų priimti greičiau. Važiuoklė ir vairo mechanizmas taip pat geriau jaučiasi mieste nei užmiestyje.

Grįžkime prie to vieno „bet“...

Būtų galima pasakyti, kad tų „bet“ yra du, tačiau abu jie apie tą patį – kainą. Naujojo „T-Cross“ kaina – nuo beveik 16 tūkst. eurų. Už tiek gausite automobilį 1,0 l darbinio tūrio benzininiu varikliu su 95 arklio galiomis ir penkių pavarų mechanine greičių dėže.

Už versiją su dyzeliniu varikliu ir automatine pavarų dėže teks sumokėti vos daugiau nei 25 tūkst., o norint sportiškai atrodančio, „R-Line“ paketą turinčio „T-Cross“, jei neklystu, teks pakloti beveik 28 tūkst. eurų.

Palyginus su šios klasės populiariausiu – „Renault Captur“, vokietis pastebimai brangesnis. Už bazinį prancūzą pavyks sumokėti 1000 eurų mažiau. Tačiau ryškiausias skirtumas, jei norėsite gausiausią įrangą turinčio „Captur“, – jo kaina vos viršija 21 tūkst. eurų. Žinoma, „Captur“ nėra taip kokybiškai surinktas kaip „T-Cross“, tačiau bent jau iki šiol jam tai netrukdė susirasti klientų.

Be to, šių metų pabaigoje arba kitų metų pradžioje prancūzai žada pristatyti naują, antrosios kartos „Captur“, jis turėtų būti pastebimai kokybiškesnis nei dabartinis modelis, be to, tikėtina, kad bus siūlomas ir su hibridine pavara. Todėl, jei kainos per daug nepadidės, prancūzas tikriausiai ir toliau bus perkamiausiu šios klasės modeliu, o vokiškasis „T-Cross“, tikriausiai, varžysis dėl antros pozicijos.

Naujas mažasis „Volkswagen“ šeimos narys rinkoje pasirodo tuo metu, kai didesnio pravažumo miesto automobilių traukinys jau pajudėjęs, vokietis į jį dar nepavėlavo, bet prasibrauti iki pirmosios klasės vagono jam gali būti nelengva. Galima net neabejoti, kad pirkėjai šį automobilį tikrai pamėgs, tačiau tuo pat metu dėl to į šešėlį neabejotinai turės pasitraukti „Polo“.

Mėgintas automobilis – „Volkswagen T-Cross“

Variklis – 3 cilindrų, 1,0 l darbinio tūrio, turbobenzininis

Galingumas – 115 AG

Pavarų dėžė – 7 pavarų dvigubos sankabos automatinė (DSG)

Mėginto „Volkswagen T-Cross“ kaina – 21 300 eurų

Paieškos rezultatai

20180218

Įkelk naujieną

Nuotraukos
Nuotraukos
Kelkite nuotraukas tiesiai iš kompiuterio arba spauskite pridėti nuotrauką/as
Nuorodos į audiovizualinę informaciją
Autorius