Eismas

2019.04.15 11:39

Prasideda kelio A1 rekonstrukcija prie „Megos“: aplenkti šios vietos praktiškai neįmanoma

LRT RADIJO laida „Ryto garsai“, LRT.lt2019.04.15 11:39

Balandžio 15-ąją prasideda pagrindinės šalies magistralės A1 atkarpos ties Kaunu rekonstrukcija. Darbai prasidės prie „Megos“ prekybos centro. Planuojama, kad pirmasis etapas bus baigtas iki šių metų pabaigos, todėl rekonstrukcijos darbų metu vairuotojams teks apsišarvuoti kantrybe.

LRT bendradarbė Kaune Loreta Mačiulienė pasakoja, kad vieta, kurioje prasideda rekonstrukcijos darbai, pasižymi ypač dideliais transporto srautais.

„Tai yra vienas didžiausių transporto mazgų Lietuvoje ir skaičiuojama, kad per parą čia pravažiuoja dešimtys tūkstančių automobilių. Čia susikerta „Via Baltica“, greitkeliu iš Vilniaus į Kauną ir magistraliniu keliu į Klaipėdą ar priešingomis kryptimis važiuojantys automobiliai.

Neišvengiamai šią vietą turi pravažiuoti Vytėnų, Domeikavos gyventojai. Kiekvieną kartą atkarpoje prie „Megos“ įvykus eismo įvykiui ar atsiradus kitai kliūčiai, susidaro didelės eismo spūstys“, – apžvelgia L. Mačiulienė.

Tačiau ji pastebi, kad vairuotojai, kurie nenori važiuoti per rekonstruojamą ruožą, jo apvažiuoti praktiškai negali. Pavyzdžiui, pasinaudoti galimybe aplenkti „Megą“ važiuojant per Ateities plentą nepavyks, nes čia eismas uždarytas dėl rekonstruojamo viaduko. Darbai šioje vietoje vyks iki rugsėjo.

Jei vairuotojai rekonstruojamą ruožą norės apvažiuoti Taikos prospektu arba Jonavos gatve, piko valandomis, tikėtina, jie čia taip pat paklius į eismo spūstis. Todėl lengvo ir greito būdo apvažiuoti A1 kelyje vykdomą rekonstrukciją nebus.

Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas Vitalijus Andrejevas trumpai apžvelgė, kokie darbai, rekonstruojamoje atkarpoje, įvyks pirmiausia.

„Šioje atkarpoje bus praplatintas kelias ir įrengtos papildomos keturios eismo juostos, po dvi kiekviena kryptimi tiems, kurie važiuoja Klaipėdos ir Vilniaus link. Tai bus greitesnės eismo juostos.

Dvi eismo juostos bus skirtos tiems, kurie norės važiuoti į Vytėnus ir Šilainius. Žinoma bus įrengtos ir papildomos greitėjimo-lėtėjimo eismo juostos.

Vėliau bus sutvarkytas Sargėnų viadukas, kad atvažiuojantiems nuo Marijampolės būtų galima važiuoti dvejomis eismo juostomis, o ne susiaurinant į vieną, kaip yra dabar“, – LRT RADIJO laidai „Ryto garsai“ pasakoja V. Andrejevas.

Jo teigimu, šiuos darbus numatom baigti iki šių metų pabaigos. Tačiau tai tik vienas iš rekonstrukcijos etapų ir vairuotojai turėtų pasiruošti tam, kad kelio remonto darbai bus vykdomi įvairiose kelio A1 vietose nuo pat Savanorių prospekto iki Giraitės.

Kaip teigia LAKD vadovas, vienas iš reikalavimų, kurio dėka vairuotojai patirtų kaip įmanoma mažiau trukdžių, kad vykdant remonto darbus, kelias nebūtų susiaurinamas mažiau nei iki dvejų eismo juostų viena kryptimi. Sklandesnį eismą turėtų užtikrinti ir greičio ribojimai.

„Ženklai įrengiamai taip, kad vairuotojai apie greičio sumažinimą būtų perspėti kaip įmanoma anksčiau. Todėl tikimės, kad tai padės suvaldyti spūstis. Pagrindinė problema yra ta, kad yra didelis greičių skirtumas tarp transporto priemonių ir kai dideliu greičiu važiuojantys prisiveja lėtesnius, kartais reikia ne sustoti. Todėl tikimės, kad greičio ribojimai padės suvaldyti transporto srauto greitį ir eismas judės lėčiau, bet vienodu greičiu, todėl nesustos“, – paaiškina V. Andrejavas.

Plačiau apie tai galite išgirsti LRT RADIJO laidos „Ryto garsai“ garso įraše nuo 41 min. 03 sek. iki 51 min. 24 sek.


Ryto garsai. Ar įsirengėte namuose dūmų detektorius?

Parengė Vytenis Kudarauskas