Prancūzai turi savo supratimą apie automobilių kūrimą ir jis tikrai kitoks nei vokiečių ar japonų. Tai puikiai įrodo ir LRT.lt išmėgintas naujasis „Citroen C5 Aircross“. Tai tikrai ne vokiškai santūrus ar japoniškai tikslus automobilis. Vietoje to prancūzai siūlo daugiau emocijos ir į prioritetų sąrašo viršų iškelia komfortą.
Vizualumas aukščiau už praktiškumą
Ryškus, tačiau ne dėl savo spalvos, o dėl dizaino elementų – taip trumpai būtų galima apibūdinti naujojo „C5 Aircross“ išvaizdą. Jo išorėje galima atrasti nedidelių ir tikrai nebūtinų elementų, be kurių automobilis nebūtų techniškai prastesnis, tačiau tos smulkmenos suteikia išskirtinumo ir paverčia jį vizualiai spalvingesniu.

Pavyzdžiui, pilkos spalvos elementai priekinio bamperio apačioje. Dažniausiai tokie elementai apjuosia rūko žibintus, o „C5 Aircross“ atveju jie tiesiog yra, be visiškai jokios suprantamos ir lengvai paaiškinamos priežasties išskyrus tai, kad taip įdomiau ir gražiau.
Tokia pati istorija ir kalbant apie panašios formos inkrustaciją ant juodo plastiko, kuriuo apkaustytos durelės. Tas pilkas elementas tik suteikia daugiau išraiškingumo, bet tik tiek.
Dažniausiai už tokius sprendimus automobilių gamintojai sulaukia kritikos, kad sukuria elementus, kurie neturi funkcijos, todėl, kam jie reikalingi? Tačiau šio „C5 Aircross“ atveju pasakyti tą patį nesinori, nors tai ir būtų tiesa. Viskas tik dėl to, kad šis automobilis ir nebando nieko apgaudinėti – jis visa esybe demonstruoja, jog stilius ir išskirtinumas yra svarbiau nei funkcija.

Ar dėl to tai prastas automobilis? Jokiu būdu ne. Tiesiog jį, tikėtina, rinksis estetai ir tie, kurie nenori tiesiog dėžės su keturiais ratais.
Estetams patiks ir „C5 Aircross“ interjeras. Čia taip pat galima atrasti visiškai beprasmiškų elementų, kurie atsirado tik tam, kad pamaitintų akis. Pavyzdžiui, keleivio pusėje esantis dirželis. Na jam jo reikia? Prisilaikymui jis netinka. Užkišti ką nors? Galima, bet ką ir kodėl? Geriau nesigilinti ir tiesiog priimti tai kaip dizaino elementą. Visai kaip netikri užtrauktai ant jūsų striukės ar nieko neužsegančios sagos ant kelnių.

Kad ir kaip bebūtų, bet automobilio interjeras turi būti ne tik gražus, bet ir funkcionalus. Daugeliu atvejų „C5 Aircross“ toks ir yra. Valdyti šio automobilio prietaisus nėra problemų. Erzina nebent sunkiai paspaudžiami kai kurie mygtukai, ypač dėl to, kad jį paspaudus, funkcija veikti nepradeda, nes reikėjo paspausti stipriau arba mygtuką palaikyti ilgiau.

Kokybės atžvilgiu šis automobilis tikrai turi trūkumų. Čia yra daugiau nei norėtųsi vidutinės kokybės plastiko, kurio panaudojimas nepateisinamas nei estetika, nei funkcionalumu. Pavyzdžiui, japonai ar vokiečiai taip pasielgti sau neleistų.
Kai kuriais funkcionalumo ar kokybės klausimais prancūzai tikrai galėtų padirbėti ir geriau. Bet tikrai yra vairuotojų, kurie už viską labiau vertina estetiką ir važiuodami automobiliu jame nori jaustis jaukiai, todėl tai, kaip spaudžiasi mygtukas, rūpi mažiau už tai, kaip jis atrodo.

Komfortas aukščiau visko
Vos pradėjus su šiuo automobiliu važiuoti, galima pajausti, kad važiuoklė suderinta komfortiškam važiavimui. „C5 Aircross“ plaukia per kelio nelygumus ir tai, tokios klasės automobiliui, tinka kur kas labiau nei kietas ir sportiškas derinimas.
Juk tai šeimyninis automobilis, kuriuo važinėjama ne pačiomis geriausiomis miesto gatvėmis ir leidžiamasi į ilgas keliones užmiestyje. Tokiomis sąlygomis norisi ne kalenti dantimis ir kentėti nugaros skausmus, o įsitaisyti patogiai ir minkštai.
Šeimoms patiks ir tai, kad gale yra trys atskiros sėdynės. Tai leidžia patogiai įtaisyti vaikiškas kėdutes, o jei reikia daugiau erdvės bagažui, galima atlenkti vieną sėdynę ir vis tiek patogiai sutalpinti dar du keleivius. Šį privalumą įvertins šeimos, kurios turi tris vaikus ir nenori didelio automobilio su trečia sėdynių eile.

Dėl minkštos važiuoklės ir patogių sėdynių su šiuo automobiliu norisi važiuoti ramiai ir neskubant, mėgaujantis kelione ir vaizdais. Šeimos, kurios įsigys „C5 Aircross“ šio automobilio komfortą įvertins vasariškų išvykų į pajūrį ar į užsienį metu.
Važiuoti ramiai ragina ir variklis. LRT.lt mėgintas „C5 Aircross“ turi 1,5 l darbinio tūrio turbo dyzelinį variklį, kuris suporuotas su aštuonių pavarų automatine greičių dėže. Tokia sąjunga mėgsta ramų važiavimą, nes iki galo minamas akseleratoriaus pedalas tikrai nesuteikia aštrių ir sportiškų pojūčių. Varikliui ir pavarų dėžei toks važiavimas nepatinka ir netinka.

Tačiau kai akceleratorius spaudžiamas ramiai, variklis džiugina nedidelėmis degalų sąnaudomis. Važiuojant užmiestyje, šimtui kilometrų įveikti variklis pareikalaus penkių litrų dyzelino. Mieste apetitas gali išaugti iki septynių litrų, tačiau tai visiškai normalūs rodikliai tokio dydžio ir klasės automobiliui.

Naujasis „Citroen C5 Aircross“ yra vienas iš nedaugelio tokios klasės automobilių, kurie vairuotoją stengiasi papirkti komfortu, o ne sportiškumu, kuriuo, geriausiu atveju, labiausiai džiaugiasi vairuotojas, o ne keleiviai.
Tai išraiškingas ir nenuobodus automobilis, galintis patraukti tų vairuotojų dėmesį, kuriems labiau rūpi ne funkcionalumas, bet vizualumas. Tai tikrai nėra geriausias savo klasės atstovas, ypač kokybės atžvilgiu, tačiau jis neabejotinai patrauks šeimas turinčių vairuotojų dėmesį, kurie į kasdienes ir savaitgalio keliones nori leistis pasikinkę patogią karietą, o ne dardantį vežimą.
Mėgintas automobilis: „Citroen C5 Aircross“
Variklis: 4 cilindrų, 1,5 l darbinio tūrio turbo dyzelinis
Galingumas: 130 AG
Pavarų dėžė: 8 pavarų automatinė
Bandyto automobilio kaina: 33530 eurų