Eismas

2019.04.11 22:01

„Euro NCAP“ saugumo testų rezultatai: vienam modeliui taikyti dvigubi standartai

Vytenis Kudarauskas, LRT.lt2019.04.11 22:01

Nepriklausoma naujų automobilių saugumo bandymus atliekanti „Euro NCAP“ organizacija paskelbė naujausius rezultatus. Šį kartą išbandyti du automobiliai – naujasis „Range Rover Evoque“ ir „Citroen C5 Aircross“.

Šį kartą „Euro NCAP“ nusprendė palyginti, kaip skiriasi to paties modelio saugumas, kai jis aprūpintas papildoma saugumo įranga ir kai jos neturi. Tokiu būdu buvo įvertintas „Citroen C5 Aircross“.

Į bandymų poligoną buvo pristatytas standartinę įrangą turintis „C5 Aircross“ ir modelis, aprūpintas papildoma sistema, kuri kelyje atpažįsta dviratininkus ir esant pavojingai situacijai padeda išvengti susidūrimo su juo.

Nors bandyti „C5 Aicross“ skiriasi tik šia savybe, būtent tai ir nulėmė skirtingą galutinį saugumo vertinimą. Modelis su papildoma įranga gavo maksimalų penkių saugumo žvaigždučių įvertinimą, o papildomos saugumo įrangos neturintis modelis gavo keturias.

Vertinant suaugusiųjų apsaugą, abu modeliai parodė labai panašų rezultatą – 89 proc. skirti geresnę įrangą turinčiam „C5 Aircross“, o 87 proc. standartiniam modeliui. Abiejų versijų vaikų apsauga įvertinta identiškai – 86 proc.

Skirtumai pastebėti vertinant pažeidžiamų eismo dalyvių – pėsčiųjų ir dviratininkų – saugumą. Papildoma saugumo įranga aprūpintam „Citroen C5 Aircross“ skirtas 67 proc. įvertinimas, o standartiniam – 58 proc.

Dviratininkų atpažinimo sistema suteikė pranašumą vertinant ir elektronines saugumo sistemas. Geriau aprūpintas „C5 Aircross“ gavo 82 proc. įvertinimą, o papildomos sistemos neturintis modelis – 75 proc.

Dar vienas „Euro NCAP“ specialistų išbandytas ir įvertintas modelis – naujasis „Range Rover Evoque“. Šiam vidutinio dydžio prabangiam didesnio pravažumo automobiliui skirtas maksimalus penkių saugumo žvaigždučių įvertinimas.

Šio automobilio suaugusiųjų apsauga įvertinta 94 proc. Nė vieno testo metu automobilio vairuotoją ir keleivį imituojantys manekenai nepatyrė jokių rimtų traumų.

Neblogai „Evoque“ pasirodė ir vertinant vaikų apsaugą, už kurią jam skirti 87 proc. Dalis balų buvo atimta už tai, kad nei priekinėje keleivio, nei centrinėje antros eilės sėdynėse neįrengti „IsoFix“ ir „i-Size“ vaikiškų kėdučių tvirtinimo taškai.

Už dviratininkų ir pėsčiųjų apsaugą šiam automobiliui skirtas 72 proc. įvertinimas. Dalis balų buvo atimta už tai, kad autonominė stabdymo sistema netinkamai sureagavo į staiga į kelią išvažiavusį dviratininką.

Elektroninės „Evoque“ saugumo sistemos įvertintos 73 proc. Ekspertai turėjo pastabų pastovaus greičio palaikymo sistemai.