Eismas

2019.02.10 17:35

Naujasis „Ford Focus“: nustebinti vis sunkiau (apžvalga)

Vytenis Kudarauskas, LRT.lt2019.02.10 17:35

Kai 1998-aisiais pasirodė pirmoji „Ford Focus“ karta, tai buvo daugiau nei eilinis kompaktinės klasės automobilis. Visų pirma tai buvo naujo „Ford“ etapo pradžios simbolis – dizainas ir važiavimo savybės buvo kažkas naujo šiame segmente. O štai naujausiam, jau ketvirtos kartos modeliui, kažkuo nustebinti sunku. Tačiau svarbu tai, kad „Focus“ neprarado savo gerųjų savybių.

Prieš dvidešimt metų daugelis žavėjosi pirmosios kartos „Focus“ dizainu. Kadangi jis pakeitė iki tol nuobodžiai atrodžiusį „Escort“, naujasis „Focus“ buvo didelis ir radikalus žingsnis.

Tačiau nuo to laiko praėjo jau dvidešimt metų ir automobilių gamintojai konkuruoja visais įmanomais atžvilgiais, tarp jų ir dizainu. Vieni konservatyvūs, kiti radikalūs, treti aštrūs ir sportiški, tačiau bet kokiu atveju dizaineriai ieško, kaip pritaikyti plačiajam vartojimui skirtą prekę, bet tuo pačiu pabrėžti individualumą. Ir jei prieš dvidešimt metų pirmos kartos „Focus“ su tuo susitvarkė puikiai, tai apie naujausią modelį pasakyti tą patį sunku.

Nors pažinti ir atskirti nuo kitų tokios klasės automobilių „Focus“ nesunku, tačiau perversmo nėra. Pavyzdžiui, pirmos kartos modelis turėjo galinius žibintus, sumontuotus į statramstį. Daugelis tokį sprendimą vadino drąsiu ir nekasdienišku, tačiau tuo pačiu ir gyrė puikų idėjos įgyvendinimą.

Tuo metu naujasis modelis turi tradicinėje vietoje sumontuotus žibintus ir taip pratęsia trečios kartos modelio dizaino liniją. Taigi, nieko radikalaus, bet kol kas tai veikia ir tenkina pirkėjus, o tai ir yra svarbiausia.

Beje, ketvirtos kartos „Focus“ vis dar suteikia galimybę pirkėjams rinktis vieną iš trijų kėbulo tipų – hečbeką, sedaną arba universalą. Tai galima laikyti „vienaragio“ požymiu, nes kompaktinės klasės modeliai tampa vis labiau kompaktiški kėbulo variantų pasirinkimo atžvilgiu ir pirkėjams vis rečiau siūlomi tokios klasės modeliai, turintys sedano kėbulo tipą.

Geriausiai valdomas hečbekas?

Pirmosios kartos „Focus“ dar ir šiandien gali sulaukti pagyrų už puikias valdymo savybes. Savo metu vienas dažniausiai naudojamų epitetų šio automobilio apibūdinimui buvo – geriausiai valdomas savo klasės atstovas.

Tada kitus gamintojus apėmė pavydas ir jie nusprendė atimti šį titulą iš „Focus“, todėl konkurentai pradėjo kurti tokius kompaktinės klasės hečbekus, kurie galėtų lygiuotis ar net pralenkti taip liaupsinamą „Focus“. Tai tęsiasi iki šių dienų ir už tai, kad beveik kiekvienas naujas tokios klasės modelis gali pasigirti geromis valdymo savybėmis, reikėtų padėkoti būtent „Focus“, kuris šią košę ir užvirė.

Visgi nepaisant kitų gamintojų pastangų, naujasis „Focus“ demonstruoja, kad nusileisti neketina. Važiuojant ne pačios geriausios būklės užmiesčio keliais, „Focus“ suteikė pasitikėjimą ir važiavo užtikrintai. Neišsigando staigesnių posūkių ir nepaslydo, o sniegu padengtu miško keliu leido važiuoti taip pat užtikrintai, kaip tai darė važiuojant pusiau nuvalytu asfaltu. 

Automobilis noriai reaguoja į vairuotojo komandas, nors norėtųsi truputį standesnio ir informatyvesnio vairo mechanizmo. Taip pat ir mažesnio diametro vairo. Labai nustebau, kad „ST-line“ (sportiškesnė „Focus“ versija) komplektaciją turintis modelis neturi mažesnio ir sportiškesnio vairo, kuris tikriausiai prisidėtų prie dar geresnio vairavimo pojūčio.

O truputį didesnio sportiškumo pojūčio iš vairo norisi dar ir dėl labai maloniai ir tiksliai veikiančios mechaninės pavarų dėžės. Jungti pavaras vienas malonumas, nes pavarų svirties eiga trumpa, o tiksliai pataikyti į norimą pavarą taip pat labai lengva. Tokiu derinimu dažniausiai gali pasigirti sportiški automobiliai arba karštosios hečbekų versijos. Tačiau „Focus“ atveju buvau patikintas, kad tai ne „ST Line“ komplektacijos privalumas, o standartinis kalibravimas, kurį rasčiau ir bazinėje versijoje.

Nekaprizingas interjeras

Naujojo „Focus“ interjeras išlaiko klasės standartus – valdymo rankenėlės visada kažkur po ranka, centrinėje konsolėje pūpso lietimui jautrus ekranas, o medžiagų kokybė nebloga. Kitaip tariant, nusipirkę šį automobilį juo nenusivilsite, nors ir begalinio susižavėjimo nepajusite.

Truputį gyvybės įpučia „ST-line“ versijos priedai, tačiau jie nepaverčia šio automobilio labai sportišku. Tiesiog, jei norisi daugiau pipirų, tai jų čia ir paberta – skonio nepakeičia, tik prideda sportiškumo prieskonio. 

Žvitrus ir taupus variklis

LRT.lt mėgintas „Ford Focus“ aprūpintas 1,5 l turbo benzininiu, trijų cilindrų „EcoBoost“ varikliu. „Eco“ reiškia ekonomiškumą, o „Boost“ – galią ir dinamiką. Variklis šį vardą patvirtina su kaupu. Jis turi 150 arklio galių ir tiek visiškai pakanka kompaktinės klasės hečbekui, kad jis važiuotų dinamiškai tiek mieste, tiek ir užmiestyje. 

Be to, toks galingumas puikiai dera prie puikių valdymų savybių, nes kai kurie konkurentai tokiu geru balansu pasigirti negali. Dažniausiai jie gerai valdomi, bet dėl galios trūkumo to išnaudoti taip ir nepavyksta. Tuo metu „Focus“ su šia problema nesusiduria.

Pagirti šį variklį galima ir už gerą degalų ekonomiją. Pavyzdžiui, važiuojant vingiuotu keliu, kur dažnai reikėjo pristabdyti, tada akseleruoti, vėl stabdyti ir vėl akseleruoti nesuskaičiuojamą galybę kartų, „Focus“ kelionės kompiuteris rodė, kad taip įveikęs 100 kilometrų jis pareikalautų 6,4 l benzino. Važiuojant tolygiai užmiestyje šis variklis pasitenkins ir mažiau nei 6 litrais benzino. 

Naujasis „Ford Focus“ yra geras automobilis. Bet kitaip ir būti negali, nes konkurencija šioje klasėje tokia aštri ir arši, kad gaidžių peštynės atrodo kaip „Gulbių ežeras“ palyginus su tuo, kas vyksta „kompaktų“ arenoje. Todėl pasiūlyti mažiau nei kiti arba bandyti laimę turint tik vieną kozirį gali būti pražūtinga. Bet kokiu atveju, ketvirtos kartos „Focus“ nenuvils nė vieno, o ypač tų, kuriems geros valdymo savybės yra būtinas automobilio bruožas.

Mėgintas automobilis: „Ford Focus ST Line“

Variklis: 3 cilindrų, 1,5 l darbinio tūrio, turbo benzininis

Galingumas: 150 AG, 240 Nm sukimo momentas

Pavarų dėžė: 6 pavarų mechaninė

Mėginto automobilio kaina: 26,010 Eu

Paieškos rezultatai

20180218

Įkelk naujieną

Nuotraukos
Nuotraukos
Kelkite nuotraukas tiesiai iš kompiuterio arba spauskite pridėti nuotrauką/as
Nuorodos į audiovizualinę informaciją
Autorius