Eismas

2019.01.12 13:51

Naujasis BMW X5: tegyvuoja karalius (apžvalga)

Vytenis Kudarauskas, LRT.lt2019.01.12 13:51

Prieš dvidešimt metų pristatyta pirmoji BMW X5 karta tapo tikru hitu ir savo klasės karaliumi. Gamintojas tuomet norėjo, kad manytume, jog tai sportiškas, prabangus didesnio pravažumo automobilis. Tokiu pat lozungu galima pristatyti ir naująjį, jau ketvirtos kartos X5. Tačiau ar tai dar viena BMW marketingo sukurta hipnozė, ar iš tikrųjų šiuos žodžius patvirtinantis automobilis?

Ar naujasis X5 prabangus?

Tiesą sakant, taip. Kitaip ir būti negali, nes bazinė naujojo X5 kaina prasideda nuo 99 tūkst. eurų. LRT.lt mėgintas modelis aprūpintas tikriausiai visa įmanoma papildoma įranga, todėl ir kaina išsipūtusi iki beveik 129 tūkst. 

Šiuo atveju, kalbėti apie tokią prabangą kaip odinis salonas, šildomos ir ventiliuojamos sėdynės ar dviejų zonų klimato kontrolė – beprasmiška. Tai jau seniausiai yra premium klasės automobilių standartas. Kur kas didesniais prabangos elementais šiais laikais laikomi technologiniai žaisliukai.

Pavyzdžiui, X5 turi 360 laipsnių išorės vaizdo stebėjimo sistemą. Kažkokiu magišku būdu galima matyti „gyvą“ vaizdą iš automobilio išorės, žvelgiant į patį automobilį ir jį supančią aplinką. Tokia sistema sutinkama tik TOP klasės automobiliuose, pavyzdžiui, 7 serijos BMW limuzine ar naujausiuose „Rolls-Royce“, o pastarieji, jei dar nežinojote, yra prabangos etalonas.

Taip pat gamintojai rungtyniauja kuriant naujausias automobilių žibintų technologijas, nes tai taip pat tampa prabangos elementu. Šiuo atžvilgiu LRT.lt mėgintas X5 griežia pirmuoju smuiku kelią apšviesdamas lazeriniais žibintais, kurių pavydėtų ir chirurgai.

Tačiau niekas neprilygs „CraftedClarity“ vardą turinčiam papildomos įrangos paketui. Į jį įeina keli elementai – užvedimo mygtukas, multimedijos sistemos valdiklis ir taip – krištolo skaidrumo bėgių perjungimo svirtis su išdidžiai inkrustuotu X simboliu. Jei turite krištolinius viskio stiklus, kuriais didžiuojatės prieš savo draugus, galite juos tėkšti į žemę, nes kai kurie BMW X5 savininkai nuo šiol turės kai ką ypatingesnio.

Ar naujasis X5 sportiškas?

Tiesą sakant, taip. Ypač, jei kalbėtume konkrečiai apie šį X5, kuris ne šiaip papuoštas M50d prierašu. Tai – galingiausia dyzelinė versija, turinti 400 arklio galių ir 760 Nm sukimo momentą. 

Gaudamas papildomą kvėpavimą iš (dabar lenkite pirštus) vienos, dviejų, trijų, keturių turbinų, 3,0 l darbinio tūrio dyzelinis variklis šį X5 nuo 0 iki 100 km/val. priverčia įsibėgėti per mažiau nei 6 sekundes. Net kai kurie tikri sportiniai automobiliai tokį šio X5 M50d sprintą palydi su pavydu ir su apmaudu nuleidžia žibintus į apačią.

Variklis glaudžius santykius palaiko su aštuonių pavarų automatine pavarų dėže „Steptronic“, kuri X5 įrangos sąraše įvardinama kaip sportinė. Iš dainos, kaip ir kainoraščio, žodžių neišmesi. Tačiau puikiai veikiantis automatas tikrai sportiškas ir dar labiau pagyvina X5 charakterį. Pavarų dėžė sukalibruota pagirtinai ir prikibti prie jos precizikos galima nebent tuomet, kai pavaros žeminamos. Bet ir šiuo atžvilgiu ne visada.

Naująjį X5 galima pagirti už tai, kad jis kaip niekada gerai valdomas. Vairo mechanizmas tikslesnis, o pojūtis toks, lyg vairuotum ne didesnio pravažumo automobilį, o tradicinį universalą. Žinoma, vidutinišką valdomumą demonstruojantis universalas nėra sportiškumo etalonas, tačiau pasiekti tokį lygį didesnio pravažumo automobiliui – pakankamai geras rezultatas. 

Ar naujasis X5 pravažus?

Tiesą sakant, ne. Nors tai didesnio pravažumo automobilis, tačiau apie visureigiams būdingą pravažumą jam tik pasvajoti, net ir nepaisant to, kad X5 yra varomas visais ratais. Tiesiog šio automobilio prigimtis yra ne purvas ir miško keliai, o kiek įmanoma geresnis asfaltas.

Apie tai išduoda ir žemo profilio, plačios padangos, užmautos ant 22 colių ratlankių. Paklauskite bet kurio tikro visureigio savininko ir jis patvirtins, kad tokia kombinacija su pravažumu turi tiek pat bendro, kaip ir dvigubas mėsainis su dieta.

Nors X5 tikrai didesnio pravažumo automobilis, nes turi aukštesnę prošvaisą, kurią, bent jau LRT.lt mėgintame egzemplioriuje, galima reguliuoti, bet tai neturi nieko bendro su tikromis visureigio savybėmis. Didesnis pravažumas, šiuo atveju, yra tik įvaizdis ir iliuzija – nieko apčiuopiamo. 

Todėl į galvą pradeda lįsti dvejonės. Jei nori prabangaus automobilio, tai šiam vaidmeniui puikiai tiks 7 arba 5 serijos BMW modeliai. Jei norisi prabangaus ir sportiško – tam yra BMW M5 arba kiek kuklesnis BMW M550d „xDrive“, kurį, beje, galima įsigyti ir su praktišku universalo kėbulu. 

Todėl kam rinktis X5, kurio privalumas iš tikrųjų nėra joks privalumas, o kitus geruosius dalykus galima atrasti racionalesniuose pasirinkimuose? Tikriausiai geriausiai į šį klausimą atsakytų tie, kurie perka tokius automobilius.

Mėgintas automobilis: BMW X5 M50d

Variklis: 6 cilindrų, 3,0 l darbinio tūrio, turbo dyzelinis

Galingumas: 400 AG, 760 Nm sukimo momentas

Pavarų dėžė: 8 pavarų automatinė 

Mėginto automobilio kaina: 128,750 eurų