captcha

Jūsų klausimas priimtas

„McLaren Speedtail“ turi lankstaus anglies pluošto eleronus – kaip pavyko juos pagaminti?

„McLaren Speedtail“ – tai įspūdingas legendinio F1 palikuonis. Šis trivietis superautomobilis turės 1000 arklio galių, iki 300 km/h įsibėgės per 12,8 s, o maksimalus greitis sieks 403 km/h. Tai – greičiausias visų laikų „McLaren“ automobilis su valstybiniais numeriais. Tačiau tokių rodiklių nepasieksi nepriėmęs keistų sprendimų – „Speedtail“ gale rasite porą eleronų, pagamintų iš lankstaus anglies pluošto. Kam ir kaip jie pagaminti?
„McLaren Speedtail“/Gamintojo nuotr.
„McLaren Speedtail“/Gamintojo nuotr.

Eleronai sutinkami lėktuvuose – jie leidžia keisti orlaivio pakrypimą. Automobiliuose taip vadinami aktyvūs aerodinaminiai komponentai, įprastai montuojami vietoje spoilerio.

Tiesa, automobilių su eleronais tikrai nėra daug, nes dažniausiai pasitelkiamas tiesiog didelis spoileris.

„McLaren Speedtail“ dizaineriai norėjo kiek įmanoma lygesnių linijų ir aptakaus dizaino, o tam spoileris būtų trukdęs. Todėl pasitelkti eleronai, kurie dar ir pagaminti iš tos pačios anglies pluošto plokštės, kuri sudaro visą galinę automobilio dalį.

Pažvelgę į nuotrauką aukščiau pamatysite, kad tarp elerono ir kėbulo nėra siūlės – „McLaren“ sugalvojo, kaip šį komponentą paversti paprasta kėbulo dalimi.

Tai, beje, nėra lengva. Reikėjo pagalvoti apie anglies pluošto lankstumą, tvirtumą ir netgi dažus.

Anglies pluoštas gali būti lankstus, jei yra pakankamai plonas – iš jo net gaminamos spyruoklės.

Tačiau tuomet reikia pasitelkti kitokius apdorojimo metodus, kurie leistų lankstumą išlaikyti tik ten, kur jo reikia. Įdomu tai, kad visas „McLaren Speedtail“ kėbulas sukurtas naudojant tą pačią dervą – eleronams kitokios neprireikė.


„McLaren Speedtail“/Gamintojo nuotr.

Taigi, didžiausias iššūkis kuriant tokius eleronus buvo jų forma. Ji turėjo būti ir estetiškai graži, ir efektyvi. Šie eleronai, beje, „McLaren Speedtail“ prispaudžiamosios galios suteikia nedaug.

Jos šiam automobiliui labai daug nereikia, nes ji ribotų maksimalų greitį. Vietoje to, eleronai yra skirti stabilumui išlaikyti – veikdami individualiai jie gali greitai reaguoti į dinaminius pasikeitimus.

„McLaren“ savo „Speedtail“ eleronų dizainą, žinoma, užpatentavo. Atskiri eleronai būtų kur kas lengviau pagaminami ir pigesni, o jų montavimas gamybos procese taip pat pareikalautų mažiau laiko.

Eleronus kilnoja hidrauliniai stūmokliai – mechanizmas yra matomas, kuomet eleronai yra pakelti. Tačiau kai eleronai yra nuleisti, automobilio galinė dalis atrodo labai elegantiška ir vientisa.

Būtent dėl grožio ir inovacijos siekio buvo pasirinktas toks sprendimas. Papildomos siūlės didintų oro pasipriešinimą, tačiau kažin, ar tai būtų pastebima problema.

Greičiau jau „McLaren“ norėjo visiems parodyti, kad gali daugiau ir galvoja kitaip nei kiti gamintojai.

 

Šaltinis www.technologijos.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Eismas

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...