captcha

Jūsų klausimas priimtas

V. Kudarauskas. Kam, po velnių, perka naujus spec. tarnybų automobilius? Geriau pinigus man atiduotų

Kiekvieną kartą, kai visuomenei pristatomi nauji specialiųjų tarnybų automobiliai, tulžis liejasi laisvai. „Kam reikėjo? Pinigų švaistymas. Tuos pinigus geriau galėjo atiduoti man. Darbuotojai juk gali vaikščioti ir pėsčiomis. Pažiūrėkite į maisto kainas!“ – viešojoje erdvėje girdime daugybę įvairių pykčio ir paniekos apraiškų, kurios net ne visuomet pataiko į temą. Manau, visa tai atsiranda dėl elementaraus nesupratingumo tiek tarp informacijos skleidėjų, tiek priėmėjų.
V. Kudarauskas, E. Genio/LRT nuotr.
V. Kudarauskas, E. Genio/LRT nuotr.

Puikiai pamenu, kai prieš metus Lietuvos kelių policijos tarnyba pristatė naują nežymėtą „Audi A6“ automobilį. Atrodė, kad taip buvo suerzintas milžiniškas širšių spiečius. Komentarai, kurie lydėjo publikacijas ir žinutes socialiniuose tinkluose, buvo vienas už kitą „gražesni“. 

Neįtiko viskas, kas tik galėjo – modelis, kaina, spalva, komplektacija, ratų dydis, padangų raštas... Tiesiog, jei buvo kas nors apie ką nebuvo išsakyta neigiama nuomonė, tai dėl to, kad prakaitas išmušęs nuo klaviatūros barškinimo užliejo akis ir dėl to tai liko nepastebėta.


BNS nuotr.

Ir tokia reakcija kiekvieną kartą. Prieš trejus metus nauji „Škoda Octavia“ ir „Škoda Yeti“ palydėti žodinių ugniasvaidžių šūviais. Policija įsigijo ne vieną žymėtą „Audi A6“, o net kelias, todėl iš pykčio raudonavo ne vienas. Kai policijos autoparką papildė nauji patruliavimui skirti „VW Caddy“ ir „VW Transporter“ – kraujas pasiekė virimo temperatūrą. Dėl šiemet pristatytų naujų „Opel Insignia“, atrodė, kad peržengtos jau visos įmanomos padorumo ribos.


BNS nuotr.

Labai nustebau, kai pykčio strėlėmis buvo palydėti net ir greitosios medicinos pagalbos stotims nupirkti bei paskirti nauji automobiliai. Įsiminė komentaras: „O jie ką, negali neštuvų rankomis panešti? Reikia, kaip ponams, su naujais automobiliais lakstyti?“


BNS nuotr.

Paskutiniu taikiniu tapo pasieniečiams ką tik nupirkti nauji „Renault Traffic“ ir „Toyota Land Cruiser“ tarnybiniai automobiliai. Įsivaizduokite – pasieniečiams nupirko naujus visureigius! „Toyota Land Cruiser“ – tai čia juk praktiškai į „Dakarą“ su jais galima važiuoti! Vienas toks kainavo net 36 tūkst. eurų. Kadangi nupirkti 79 tokie visureigiai – metas pagaląsti pirštukus ir pakomentuoti. Tiksliau, pykti, nes komentavimu to nepavadinsi. 


BNS nuotr.

Ir nesvarbu, kas ir kodėl – už viską svarbiau išlieti pyktį, nepasitenkinimą, nors net patys nežino ir nesupranta, kodėl.  

Policijos, greitosios pagalbos, ugniagesių-gelbėtojų ar pasieniečių automobilis – tai vienas pagrindinių šių tarnybų darbuotojų įrankių, kuris susijęs su tiesioginiu funkcijų vykdymu. Tiesiog taip jau yra, kad nuvykti pas pacientą ar jį nugabenti į ligoninę patogiausia automobiliu. Kaip ir vytis neblaivų vairuotoją. Ar gaudyti kontrabandininką. Taip pat vykti gesinti gaisro (tikrai, pats mačiau, gaisrininkai į gaisrą ne dešrelių kepti važiuoja).


BNS nuotr.

Bet kažkodėl laido riteriai teigia, kad visų be išimties išvardintų tarnybų darbuotojai turi naudotis motoroleriais (geriausiu atveju), dviračiais arba vaikščioti pėsčiomis. Nes su tais naujais tarnybiniais automobiliais vis tiek nieko neveikia, tik važinėja savo malonumui ir tiek, ar ne?

Bet įdomiausia būna, kai pradedama kalbėti apie kainą. Kad ir kiek kainavo – visada bus per daug. Kad ir kokia įranga – visada per gera. Pavyzdžiui, tie patys pasieniečiams nupirkti visureigiai. Primenu, vienas, įrengtas taip, kaip reikia ir paruoštas darbui kainavo kiek daugiau nei 36 tūkst. 

Bėgu pažiūrėti, kiek kainuoja naujutėlis standartinis, tai yra, prasčiausios komplektacijos „Toyota Land Cruiser“ su automatine greičių dėže – 41,7 tūkst. eurų. Skirtumas tarp „pasienietiškos“ ir civilės versijų daugiau nei 5000 eurų pasieniečių naudai.

Kalbant apie naujuosius „Land Cruiser“, vienoje žiniasklaidos priemonėje jų apibūdinimui buvo panaudotas epitetas „prabangūs visureigiai“. Nes nepagalvojus pasakyti, ką galvoji, paprasčiau nei pagalvoti, ką pasakyti. Bet kokiu atveju, net vertinant 2000-ųjų standartais pavadinti šiuos visureigius prabangiais būtų labai sudėtinga. Paaiškinu, kodėl.

Net ir pigiausios komplektacijos toks visureigis turi 16 colių lengvojo lydinio ratlankius. Pasieniečiai tokia „prabanga“ džiaugtis negali – ant jiems skirtų automobilių sumontuoti plieniniai, štampuoti ratlankiai. Stogo laikiklius – ir juos „nulupo“. Ko japonai nebepajėgė padaryti – tai nemontuoti beraktės užvedimo sistemos. Nes tai tikriausiai kainuoja brangiau, nei ją palikti. 


BNS nuotr.

Arba japonai suprato, kad šiais automobiliais visgi dirbs žmonės. Ko, deja, dar vis nesupranta dalis mūsų visuomenės. Praleisti 12 valandų automobilyje nėra joks malonumas, ypač, kai tą daryti reikia nuolat. Ir masažuojamų sėdynių čia nėra, nebent masažu kažkas laiko trankymąsi sunkiai pravažiuojamais Lietuvos pasienio keliais.  

Nauji spec. tarnybų automobiliai perkami ne dėl noro, o dėl to, kad jų išties reikia. Ir perkami jie pagal poreikius, o ne atsižvelgiant į tai, kuris gražesnis. Taigi piktintis, jog spec. tarnyboms perkamos naujos transporto priemonės – nėra reikalo. 

Šį kartą išskyriau ir dėmesį skyriau paskutinei naujienai apie naujus pasieniečių automobilius. Galėčiau pasidalinti įžvalgomis ir apie policijos „Audi“ ar „Opel“, greitosios medicinos pagalbos „Renault“ ir „Volkswagen“. Tačiau visais atvejais istorija būtų ta pati – tai ne prabangos ar įvaizdžio reikalas, o darbo įrankis.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Eismas

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...