captcha

Jūsų klausimas priimtas

Seimas leido Lietuvoje statyti metro: ko reikia, kad prasidėtų statybos?

Seimas antradienį leido vystyti miestuose naują transporto rūšį – metro. Tačiau tai nereiškia, kad netrukus prasidės statybos – metro vystyti norinčioms savivaldybėms teks keisti detaliuosius planus, rengti projektus, ieškoti kelių šimtų milijonų eurų investicijų. Metro entuziasto Juozo Zykaus manymu, miestų pozicija dėl metro turėtų paaiškėti po artėjančių merų rinkimų. Daugiausia vilčių jis deda į Visvaldo Matijošaičio valdomą Kauną.
Asociatyvi Shutterstock nuotr.
Asociatyvi Shutterstock nuotr.

Seimas po beveik dešimtmetį trukusių diskusijų įteisino metro statybas Lietuvoje. Tačiau tai dar neužtikrina, kad tokia transporto priemonė ir bus vystoma – savivaldybėms visų pirma reikia apsispręsti, ar tokia transporto priemonė joms yra reikalinga.

Jeigu metro palaimins ir savivaldybės, teks keisti ir detaliuosius planus, parengti metro projektus. Ir bene didžiausias galvosūkis – kur gauti metro statyboms reikalingų pinigų. Pagal įstatymą miestai galės investuoti iki 50 proc. į metro bendrovės akcijas, todėl teks ieškoti dar ir investuotojo, kuriam toks projektas būtų patrauklus.

„Dabar viskas priklauso nuo miestų – Klaipėdos, Kauno ir Vilniaus. Jie turi bendrajame plane numatyti trasas. Kai jos bus, tada investuotojai atvažiuos ir rinksis, kokią trasą kuriame mieste jiems geriausia rinktis. Jie darys skaičiavimus“, – 15min sakė J. Zykus, asociacijos „Metro sąjūdis“ pirmininkas. Jis taip pat yra pamatų projektavimo ir įrengimo įmonės „Vilniaus rentinys“ akcininkas.

J. Zykus, BNS nuotr.

Jis mano, kad nei investuotojų, nei pinigų tokiam projektui nepritrūktų. O savivaldybių pozicija dėl metro veikiausiai paaiškės po tiesioginių merų rinkimų, kurie vyks kitais metais.

„Rinksim merus. Tai aš manau, kad toks kaip Visvaldas Matijošaitis greitai suvoks, kad reikia, ir pradės kažką daryt. O Klaipėdoje ir Vilniuje turėsime rasti tokį merą, kuris supranta, ką reiškia susisiekimas. Iš tikrųjų mes spūstyse Vilniuje prarandame po 1,5 mlrd. eurų per metus“, – kalbėjo J. Zykus.

Net ir pradėjus statyti metro, atviravo jis, statybos būtų labai ilgos – per metus būtų įmanoma nutiesti tik 2–4 kilometrus. „O tokiam miestui (kaip Vilnius) reikia maždaug 40 kilometrų“, – pridūrė jis. Taigi Vilniuje metro statybos galėtų trukti 20–30 metų.

„Metro sąjūdžio“ Vilniaus vizija – 7–8 kilometrų metro atkarpa iš Pilaitės į Valakampius per centrą. Antroji linija turėtų sujungti Vakarinį aplinkkelį ir Saulėtekį. Trečioji linija turėtų sujungti Antakalnį ir Justiniškes.

„Metro sąjūdžio“ vizualizacija

Pirmieji planai tiesti metro Vilniuje braižyti pradėti dar aštunto dešimtmečio viduryje. 2015 metais atlikti skaičiavimai prognozuoja, kad kilometro tiesimas kainuotų apie 30 mln. eurų, taigi trijų linijų metro kaina galėtų viršyti 1,1 mlrd. eurų.

Metro projektus įgyvendintų tik savivaldybės, jos galės siekti, kad metro būtų pripažįstamas ypatingos valstybinės svarbos arba valstybei svarbiu ekonominiu projektu.

Savivaldybės galės investuoti į metro bendrovės akcijas iki 50 proc., o bendros investicijos būtų atliktos valstybės ir privataus kapitalo partnerystės arba koncesijos (ilgiau kaip 25 metų) pagrindu, rašo naujienų agentūra BNS.

Šaltinis www.15min.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Eismas

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close