captcha

Jūsų klausimas priimtas

Automobilį iš Vokietijos nusipirkusi vilnietė po akibrokšto „Regitroje“ liko be žodžių

Apie kitą automobilį galvojantys vairuotojai džiugiai sutiko prieš porą mėnesių plačiai skelbtą žinią apie tai, kad nuo gegužės 20 dienos registruojant iš užsienio įvežtą transporto priemonę galios kitoje šalyje anksčiau atlikta techninė apžiūra. 
E. Genio/LRT nuotr.
E. Genio/LRT nuotr.

Bet, kaip įsitikino Vilniaus rajone gyvenanti Nataša Varžinskienė, realybėje tai yra tik gražus pažadas. „Regitrai“ neįtiko net visus reikalaujamus duomenis turėjęs dokumentas iš Vokietijos. 

Automobilį atvarė sesuo 

Pagirių seniūnijoje, Merešlėnų kaime gyvenanti N. Varžinskienė pasakojo, kad 2004 metų „Chrysler PT Cruiser“ jai pardavė Vokietijoje gyvenanti sesuo. Mašina 1600 kilometrų kelionę į Lietuvą iš Kelno įveikė savo eiga. Automobilį kartu su vyru atvairavo pati emigrantė.  

Anot pašnekovės, prieš atvarydama automobilį sesuo pasirūpino, kad jis būtų tvarkingas.  Techninė apžiūra dar galiojo iki 2019 metų sausio, tačiau dėl visa ko Vokietijoje nuvarė patikrinti į vietos servisą.  

„Už papildomą apžiūra sesuo sumokėjo 150 eurų. Meistrai patikino, kad variklis ir kiti mazgai veikia be priekaištų“, – pasakojo N. Varžinskienė.  

Dokumento nepripažino 

Liepos 13 dieną, šeštadienį, su tuo pačiu automobiliu ji nuvažiavo į Vilniuje, Lentvario gatvėje esantį „Regitros“ padalinį.  Jo darbuotojai moterims iš karto pareiškė, kad vokiškoji techninė apžiūra – negalioja.  

Vokietijoje technines apžiūras atliekančios įmonės „Dekra“ išduotas dokumentas lietuvių specialistams pasirodė netinkamas. Kodėl Lietuvoje jis negalioja, vairuotojai jie nepaaiškino.  

N. Varžinskienės sesuo dar bandė paaiškinti, kad turimas techninės apžiūros dokumentas atitinka reikalavimus, tačiau nieko nepešė.  Ji jau kitą dieną išskrido į Vokietiją ir su savimi pasiėmė vokiškus registracijos numerius. 

Naujajai „Chrysler PT Cruiser“ savininkei teko sumokėti papildomus 38 eurus už laikinuosius numerius.  

Problemos dėl žibintų 

Taip pat teko važiuoti į techninę apžiūrą Vilniuje, tačiau čia viskas klostėsi nelengvai. Kontrolierius pareikalavo nušveisti priekinių žibintų stiklus, taip pat pakoreguoti šviesų spindulio aukštį. Be to, nedegė viena stabdžių lemputė, o gesintuvo galiojimas buvo pasibaigęs. 


E. Genio/LRT nuotr.

Dauguma šių trūkumų buvo sužymėti ir vokiškame dokumente, kaip smulkūs trūkumai. Nešvietė ir priešrūkiniai žibintai, tačiau jų iš gamyklos išvažiavęs šis „PT Cruiser“ niekada ir neturėjo. Ant automobilio jie atsirado kartu su kitos mašinos priekiniu buferiu. Pastarąjį trūkumą pašalino paprastai – išėmė priešrūkinius žibintus. 

Antrą kartą nuvariusi savąjį „Chrysler“ į techninę apžiūrą moteris pagaliau sutvarkė visus dokumentus bet liko labai nustebusi, kad „Regitroje“ nebuvo įskaityta vokiškoji techninė apžiūra. 

Ką žadėjo „Regitra“?

 Pagal atnaujintą Techninės apžiūros pripažinimo tvarką, nuo gegužės 20 dienos techninė apžiūra turi būti pripažinta galiojančia transporto priemonėms, kurios į Lietuvą įvežamos iš bet kurios Europos ekonominės erdvės valstybės.  

Įvardintos ir tam tikros sąlygos. Visų pirma, techninės apžiūros galiojimo trukmė turi atitikti Lietuvoje nustatytą dažnumą, o dokumente turi būti nurodyta 10 privalomų punktų su įvairiais duomenimis.

 Paskutinis punktas numatė, kad registracijos liudijime arba transporto priemonių registre negali būti įrašo apie išduotą sunaikinimo pažymėjimą. Ji negaliotų ir esant duomenų apie pažeidimus, dėl kurių būtų draudžiama dalyvauti eisme. 

Neatitiko reikalavimų 

Pasiteiravus, kodėl minėto „Chrysler“ turėta techninė apžiūra neįtiko, „Regitros“ transporto priemonių registracijos skyriaus vadovas Mamertas Kulakauskas priminė, kad nusipirkę automobilį iš užsienio ir norėdami jį įregistruoti Lietuvoje asmenys privalo pasirūpinti draudimu ir technine apžiūra.

 Jis patvirtino, kad nuo šiol techninė apžiūra gali būti atlikta ne tik mūsų šalies techninės apžiūros įmonėse, bet ir kitoje Europos ekonominės erdvės valstybėje. Tačiau M. Kulakauskas pabrėžė, kad pateikiama pažyma turi atitikti ne nacionalinius, o Europos Sąjungos direktyvos standartus. Anot pašnekovo, dėl to ir kilo problemų Vilniaus rajono gyventojai. 

„Konkrečiu atveju, pateiktoje pažymoje informacija neatitinka aukščiau nurodyto įsakymo, kuriuo vadovaujasi „Regitra“. Iš pateiktų kopijų matyti, kad techninis patikrinimas atliktas ne pagal direktyvos reikalavimus, o pagal nacionalinius, t.y. remiantis Vokietijos transporto priemonių kelių eismo ir registracijos reglamento 29-uoju straipsniu“, – komentavo skyriaus vadovas. 

Lrytas.lt pasiteiravus, kuo vokiškasis „Dekra“ dokumentas neatitinka Europos Sąjungos direktyvos (kuri galioja ir Lietuvoje, ir Vokietijoje, ir daugumoje ES šalių), „Regitros“ atstovai skirtumų neįvardino. Anot jų, nevienoda yra pati techninės apžiūros atlikimo tvarka.

Šaltinis www.lrytas.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Eismas

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...