captcha

Jūsų klausimas priimtas

Naujai perbraižytame Vilniaus žiede pasipylė avarijos: 5 esminės vairuotojų klaidos

Nuo pirmadienio vairuotojai Vilniuje pratinasi prie naujos važiavimo tvarkos vienoje iš didžiausių sostinės žiedinių sankryžų, Konstitucijos pr., Geležinio Vilko ir T. Narbuto gatvių sankirtoje. Gyventojų dažniau „Pedagoginio“ arba „Edukologijos žiedu“ vadinamoje sankryžoje nuo pirmadienio atsirado daug naujovių. 
E. Genio/LRT nuotr.
E. Genio/LRT nuotr.

Svarbiausios naujovės yra tokios, kad nuo šiol šiame žiede liko nebe trys, o tik dvi eismo juostos, o kiekviename iš keturių įvažiavimų į jį eismas organizuojamas skirtingai.  

Dieną pradėjo avarijomis 

Trimis kryptimis įvažiuojant iš pirmosios eismo juostos galima išvažiuoti ne tik į pirmą išvažiavimą, bet ir važiuoti toliau, o ketvirtąja kryptimi, važiuojant iš Konstitucijos pr., net dvi labiausiai dešinėje esančios juostos skirtos sukti tik į pirmąjį išvažiavimą. 

Visos leidžiamos kryptys sužymėtos kelio ženklais ir ženklinimu, bet pirmadienį Lrytas.lt patikrinus, kaip vairuotojams sekasi, žiede tvyrojo chaosas. Jame per pusdienį įvyko net kelios avarijos, o avarinių situacijų buvo nesuskaičiuojama gausybė.  

Dauguma vairuotojų elgėsi itin atsargiai ir prieš žiedą pristabdydavo labiau nei įprastai. Bet buvo ir tokių, kurie drąsiai persirikiavo per ištisines linijas ar net lėkė užbrūkšniuotais plotais. Vairavimo mokytojas Artūras Pakėnas sakė pats dar iki pietų šioje žiedinėje matęs dvi technines avarijas, jos buvo įvykusios skirtingose vietose.  

Pasak pašnekovo, nauja tvarka žiede yra gana aiški ir atidžiai stebint ženklus problemų neturėtų kilti, bet jis išskyrė penkias dažniausiai vairuotojų daromas klaidas, dėl kurių važiavimas šiuo žiedu virsta problema ar net baigiasi avarija. 


A. Pakėnas, E. Genio/LRT nuotr.

1. Juostos nepasirenka iš anksto

„Vairuotojai pamiršta, kad labai svarbu tinkamai pasirinkti juostą. Būna, kad žmogus pirma įvažiuoja į žiedą, o tik paskui galvoja, ką jam daryti“, – pastebėjo A.Pakėnas.  Pagal naująjį žymėjimą, Edukologijos žiede atsirado daug ištisinių linijų, draudžiančių persirikiuoti – kuria juosta pradėjote važiuoti, ta ir reikia ir išvažiuoti.  

2. Nemoka pasitaisyti

A.Pakėnas pastebėjo, kad neteisingai eismo juostą pasirinkę vairuotojai nemoka arba nenori pasitaisyti ir bando įnerti į kitą eismo juostą.  

„Net jei netinkamai pasirinko juostą, vis tiek suveikia „Man reikia ir aš čia važiuosiu“, vietoje to, kad apsuktų žiedą dar kartą ir tada išvažiuotų į teisingą juostą“, – atkreipė dėmesį vairavimo mokytojas.  

Tokie nardymai tarp juostų tampa dažna eismo įvykių priežastimi, nes žiede keliui sukantis labai lengva nepastebėti šalia važiuojančio kito automobilio ar motociklo. 

3. Tikisi lengvo išaiškinimo

„Dar egzistuoja: „pasakyk dviem žodžiais, kaip čia važiuoti“. Tokie vairuotojai neįsigilina į taisykles, užsikabina ant vienos išgirstos frazės ir nesupranta, ką daryti. Pavyzdžiui, išgirdo, kad pirma juosta galima važiuoti iki kito išvažiavimo. 

Tada stoja į pirmą juostą ir važiuoja iki trečio išvažiavimo ar aplink visą žiedą, nes jei galima važiuoti iki kito išvažiavimo, tai neva galima ir iki dar kito, o ištisinė linija – nesvarbu“, – dar vieną klaidą aiškino A.Pakėnas. 

Jis pabrėžė, kad naujosios tvarkos Edukologijos žiede greitai išaiškinti neįmanoma, nes ties kiekvienu įvažiavimu ir išvažiavimu ji yra skirtinga, todėl vairuotojams būtina atidžiai stebėti ženklus.

4. Valdo seni įpročiai

Dar viena vairuotojų problema – važiavimas pagal senus įpročius, nekreipiant dėmesio į naująjį ženklinimą.  A.Pakėno manymu, tai, kad dabar žiede liko tik dvi eismo juostos, nepadidins eismo spūsčių, bet jas gali padidinti nedrausmingi vairuotojai, imantys persirikiuoti per ištisines linijas žiedo viduje.  

„Juostų skaičius nemažina greičio. Jei eismas yra nepertraukiamas, juostų užtenka. Problema prasideda, kai vairuotojai ima rikiuotis, makaluotis, nes tada mažinamas bendras srauto greitis“, – aiškino A.Pakėnas. 

5. Bijo įvažiuoti į žiedą

Pasak vairavimo mokytojo, spūstis taip pat didina ir per didelė vairuotojų baimė ar įgūdžių trūkumas.  

„Konstitucijos prospekto pralaidumą mažina ir tai, kad vairuotojai bijo įvažiuoti į žiedą, nemoka pasinaudoti minimaliu saugiu atstumu. Spūstys čia gali padidėti, bet tai būtų tik žmogiškasis faktorius“, – spėjo jis ir pabrėžė, kad spūstims šioje vietoje reikėtų rimtesnio sprendimo būdo – viaduko.

Šaltinis www.lrytas.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Eismas

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...