captcha

Jūsų klausimas priimtas

Plačiaračiai paspirtukai – greitesni ir galingesni, nei deklaruoja nuomotojai

Palangoje elektrinių paspirtukų keliamo chaoso neištvėręs kurorto meras Šarūnas Vaitkus įrodė, kad šiomis transporto priemonėmis galima lėkti gerokai greičiau, negu tikina jų nuomotojai.

Palangos meras Š.Vaitkus per 10 minučių pateikė atsakymą į klausimą, į kurį iki šiol negali atsakyti už eismo saugumą keliuose atsakingos institucijos. Jos iki šiol nesusitaria, ar šalies kurortuose pradėti nuomoti kiniški elektriniai paspirtukai yra dviračiai, ar mopedai. 

Kurorto vadovo paprašyti policijos pareigūnai nustatė, kad elektriniai paspirtukai realiai važiuoja 35 kilometrų per valandą greičiu. Tai – jau mopedo duomenys. 

Tokią transporto priemonę vairuojant būtinas šalmas, vairuotojo pažymėjimas bei registracijos dokumentai, nes dviračiams prilyginami tik iki 25 km/val. pasiekiantys elektriniai paspirtukai. 

Viršijo leidžiamą greitį 

Eksperimentui atsitiktiniame nuomos punkte buvo išsinuomotas plačiaratis elektrinis paspirtukas, kurį vairavo vidutinio sudėjimo vyras. Jo buvo paprašyta Vytauto gatvėje dviračių taku paspirtuku važiuoti nuo sankryžos su L.Vaineikio gatve Birutės parko link.

Šioje atkarpoje nėra kelio nelygumų ir nuokalnių. Paspirtuko greitis buvo matuojamas patikrintu policijos naudojamu greičio matuokliu „TruSpeed“, kuriam leidžiama 2 kilometrų per valandą paklaida. 

Keletą kartų maksimalų paspirtuko greitį išmatavęs Palangos policijos komisariato viršininkas Algirdas Budginas įsitikino, kad ši transporto priemonė pasiekė nuo 33 iki 35 kilometrų per valandą greitį. 

Nustebę policijos pareigūnai patvirtino, kad paspirtuko vairuotojui būtų galima skirti baudą už šioje gatvėje leidžiamo 30 kilometrų per valandą greičio viršijimą. 

Pažymos tokios, kokių reikia 

Iki šiol tokiais paspirtukais Palangoje važiuojama kaip dviračiais: šaligatviais, dviračių takais. Pagal Kelių eismo taisykles, prie dviračių priskiriamų elektra varomų transporto priemonių galia neturi viršyti 1 kilovato, o greitis – 25 kilometrų per valandą. 

Galingesnės ar greitesnės elektra varomos transporto priemonės laikomos mopedais – joms būtina registracija, valstybiniai numeriai, techninė apžiūra, o vairuotojui – pažymėjimas. 

Tokie reikalavimai unikalaus numerio neturintiems elektriniams paspirtukams neįveikiami, todėl jų nuomotojai per galvą verčiasi įrodinėdami, kad tokių paspirtukų greitis yra apribotas iki 25 kilometrų per valandą. 

Iš pradžių jie pateikdavo į Lietuvą paspirtukus importuojančių bendrovių pažymas apie paspirtukų techninius duomenis, nors kai kuriais atvejais juos išrašydavo prekyba dėvėtais drabužiais užsiimančios įmonės. 

Supratę, kad tokie įrodymai yra nieko verti, nuomotojai apsiginklavo Kinijoje paspirtukus pardavinėjančių firmų išduotais sertifikatais, kuriuose anglų kalba patvirtinama, kad jų didžiausias greitis ir galia yra būtent tokia, kuri neleidžia paspirtukų vertinti kaip mopedų. 

Susisiekimo ministerija savivaldybėms iš paspirtukų nuomotojų rekomendavo reikalauti gamintojo išduotos techninės šios transporto priemonės charakteristikos. Tačiau pateikiamos anglų kalba parašytos ir pirkėjams skirtos pažymos į gamyklinius dokumentus nėra panašios. 

Kelia grėsmę poilsiautojams

Palangos savivaldybė šiemet nėra patenkinusi nė vieno prašymo išduoti elektrinių paspirtukų nuomos leidimus, nors pripažįstama, kad pateikiamais dokumentais neturi pagrindo abejoti. Tačiau, nepaisant to, kurorte jau veikia apie 10 nuomos punktų, o gatvėse paspirtukų galima matyti daugiau nei dviračių. 

„Jau pernai su jais turėjome bėdų: buvo partrenktų žmonių, avarinių situacijų gatvėse. Šalia žmonių važinėjantys paspirtukai kelia didelę grėsmę, nes staigiai pasiekia didelį greitį, kuriuo gali važiuoti ilgą laikotarpį.

Be to, jie atvažiuoja tyliai ir jų nesitikėdami pėstieji patys gali išprovokuoti susidūrimus. Ar laukiama rimtos nelaimės, kai bus partrenktas vaikas, rimtai sužalotas pėsčiasis?“ – nesupranta Palangos meras Š.Vaitkus. 

Šiemet Nidos kurortą užplūdusiais paspirtukais pasipiktino ir Neringos meras Darius Jasaitis: „Užplūdo kaip skėriai. Lėkdami siaurais šaligatviais jie gąsdina pėsčiuosius, pastarieji užleisdami kelią priversti žengti į važiuojamąją gatvės dalį.“ 

Drausti vis nesiryžtama 

Anot Š.Vaitkaus, dabar įrodžius, kad jie gali važiuoti mopedams leistinu greičiu, elektrinių paspirtukų dalyvavimas viešajame eisme turi būti uždraustas, kol nebus įvykdytos Kelių eismo taisyklėse numatytos sąlygos. Tačiau realų tokių paspirtukų greitį nustačiusi policija ryžtingų veiksmų imtis nesiskubina. 

„Mes įrodėme, kad būtent eksperimente dalyvavęs paspirtukas yra priskirtinas prie mopedų, tačiau šis faktas nepatvirtina, jog 35 kilometrų per valandą greičiu gali važiuoti visi Palangoje nuomojami elektriniai paspirtukai“, – mano kurorto policijos Veiklos skyriaus viršininkas Kęstutis Bončkus. 

Anot jo, pradėti bausti kiekvieną paspirtuku išvažiavusį poilsiautoją ir be registracijos numerio paspirtuką išnuomojusį savininką trūktų įrodymų ir teisinio pagrindo. 

Policija visiems paspirtukų nuomotojams išdalijo įspėjimus ir nustačius kurio nors paspirtuko didesnį nei 25 kilometrų per valandą greitį, nuomininkas bus baudžiamas už policijos teisėto reikalavimo nevykdymą.

Tačiau patys policijos pareigūnai pripažino, kad dabar mieste kontroliuoti paspirtukų greitį yra tuščias laiko švaistymas. Policijos pareigūnams neturi ką patarti ir saugaus eismo politiką šalyje formuojanti Susisiekimo ministerija. 

Jos atstovė Edita Banienė pripažino, kad 35 kilometrų per valandą greičiu važiavęs elektrinis paspirtukas laikytinas mopedu, tačiau nesiryžo komentuoti, kaip šią situaciją turėtų vertinti policija.

Šaltinis www.lrytas.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Eismas

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...