captcha

Jūsų klausimas priimtas

Dveji metai darbo dėl viena minute trumpesnės kelionės

Ar galite minučių tikslumu pasakyti, kiek laiko trunka kelionė traukiniu iš Vilniaus į Kauną? Tikriausiai, kad negalite, nes šis laikas nėra visiškai tikslus. Kita vertus, jis yra pakankamai tikslus ir pakankamai gerai nuspėjamas – niekas nesiskundžia. O štai japonai dabar du metus tvarkys trumpą geležinkelio ruožą, kad kelionę juo pavyktų sutrumpinti viena minute. Ar tai ne beprotybė?
AFP/Scanpix nuotr.
AFP/Scanpix nuotr.

Japonijos geležinkelių sistema yra juokingai tiksli. Visi traukiniai į tikslą atvyksta laiku, o bet koks pavėlavimas baigiasi ilgais mašinisto ir traukinių kompanijos atsiprašinėjimais. Geležinkelių sistemos efektyvumas patiems japonams yra savaime suprantamas, o mus – stebina.

Štai viena geležinkelio atkarpa tarp Tokijo Ueno rajono ir Omijos miesto yra įveikiama per pusvalandį – lygiai 30 minučių. Bet tai geležinkelių kompanijai „JR East“ atrodo skausmingai ilgai.

Tokios nežmoniškai ilgos kelionės priežastis – netoli geležinkelio gyvenantys žmonės. Jie skundžiasi triukšmu ir vibracijomis, todėl traukinių greitis ruože buvo apribotas iki 110 km/h.

„JR East“ nori, kad traukiniai ten lėktų šiek tiek greičiau – 130 km/h greičiu. Todėl dabar net du metus palei aktyvią geležinkelio liniją diegs triukšmą slopinančias plokštes bei kitus sprendimus. Koks to rezultatas? Kelionė sutrumpės viena minute.

„JR East“ sprendimo ieško jau dešimtmetį. Buvo bandoma tartis su gyventojais, kad traukiniai greičiau važiuotų tik dienos metu. Taip pat buvo svarstomos įvairios technologinės inovacijos.

Tačiau galiausiai prieita prie išvados, kad be ženklių investicijų problemos išspręsti nepavyks. Taigi, dabar „JR East“ skirs daug pinigų ir laiko tam, kad šalia geležinkelio atkarpos gyvenantys žmonės jaustųsi patogiai, o keleiviai tikslą pasiektų greičiau.

Ar tai ne kvailystė? Lietuvoje tai tikrai būtų neprotinga. Tačiau japonai mėgsta tikslumą ir viena minutė jiems daug reiškia. Kaip sakė „JR East“ atstovas, kompanija tikisi, kad šis vienos minutės sutaupymas padidins keleivių srautus.

Kartu pabrėžiama, kad investicija nupirks ne tik vieną minutę keleiviams. Taip bus išbandytos ir triukšmą sugeriančios plokštės, taps aišku, ar tikslinga jas montuoti kituose ruožuose.

Šaltinis www.technologijos.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Eismas

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close