Dešimt balų. Ar sumažinus jungtinių klasių skaičių pagerės mokymo kokybė ir mokinių pasiekimai?

Dešimt balų

2021.11.18 16:30

Dešimt balų. Ar sumažinus jungtinių klasių skaičių pagerės mokymo kokybė ir mokinių pasiekimai?

11
00:00
00:00
00:00
Iškelti grotuvą
  • Grojimo greitis:

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija (ŠMSM) siūlo jau nuo kitų mokslo metų nejungti 5-8 klasių, o 1-4 klasėse jungti (jei yra toks poreikis) tik gretimas klases, finansuoti tik tokias klases, kuriose mokosi ne mažiau kaip 8 mokiniai, baigiamąsias klases formuoti tik tada, jei jose mokysis ne mažiau kaip 21 mokinys, o nuo 2026 m., jei jose mokysis ne mažiau kaip 31 mokinys, taip pat stiprinti mokyklų tinklą, pertvarkant mokyklas, kuriose mokosi mažiau kaip 60 mokinių.

Tiesa, projekte yra nemažai išimčių tautinėms mokykloms, taip pat nevalstybinėms mokykloms. Tiek nacionaliniai, tiek tarptautiniai moksleivių pasiekimų tyrimai rodo, kad mokinių, besimokančių jungtinėse bei mažose klasėse pasiekimai skiriasi kartais. Mokiniai, besimokantys jungtinėse klasėse, neišnaudoja savo akademinio potencialo.

Vis dėlto, kaip rodo oficialioji statistika, iš 3700 mokinių, besimokančių jungtinėse klasėse (iš kurių 1200 mokinių mokosi jungtinėse 5-8 klasėse, o 2500 mokosi jungtinėse 1-4 klasėse) daugiausia vaikų, besimokančių jungtinėse klasėse yra Šalčininkų ir Vilniaus rajonų tautinių mažumų mokyklų jungtinėse klasėse. Tad, ar pavyks išspręsti ugdymo kokybės ir mokinių pasiekimų pagerinimo problematiką, jei tautinių mažumų mokykloms ir toliau bus leista formuoti klases, remiantis senais principais?

Kita vertus, ar keliant tikslą, kad nuo 2024 m. bus finansuojamos tik tos baigiamosios gimnazijos klasės, kuriose mokysis ne mažiau nei 21 mokinys, o nuo 2026 m., jei jose mokysis ne mažiau nei 31 mokinys, nuo mokinių „nenutols“ gimnazijos ir galimybės įgyti vidurinį išsilavinimą? Arba ar nenutiks taip, kad gimnazijos, siekdamos žūtbūt suformuoti baigiamąsias klases, neišleis silpnų mokinių po 10 klasės į profesines mokyklas? O ir, ką daryti toms gimnazijoms, kuriose vienąmet į vienuoliktas klases ateis daugiau kaip 20 mokinių, o kitąmet – gerokai mažiau? Ar įmanomas mokyklų optimizavimo sprendimas, patenkinantis visus poreikius?

Apie tai laidoje diskutuoja: ŠMSM viceministras dr. Ramūnas Skaudžius ir Šiaulių rajono Aukštelkės pagrindinės mokyklos, Kurtuvėnų mokyklos-daugiafunkcio centro ir Bubių mokyklos direktorius, buvęs švietimo viceministras Vaidas Bacys.

Ved. Jonė Kučinskaitė.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt
logo

Gilūs pokalbiai su švietimo profesionalais, ekpertais, mokytojais šviesuoliais, karjeros konsultantais, daug pasiekusiais mokiniais bei studentais, ar su tėvais, kuriems pavyko uždegti ugnį savo vaikų akyse ir širdyse, taip pat analitiniai vertinimai, netikėti tyrimai ir statistiniai pjūviai padės giliau suvokti švietimo sistemą. Laida transliuojama ketvirtadieniais 16.30 val.

Kiti laidos epizodai

Dešimt balų

Daugiau
Radioteka sukurta pagal Vokietijos ambasados remiamą audio platformos projektą.