Homo cultus. Iš balkono. Eglės Ridikaitės tapybiniai archyvai

Homo cultus. Iš balkono

2020.12.17 15:05

Homo cultus. Iš balkono. Eglės Ridikaitės tapybiniai archyvai

11
00:00
00:00
00:00
Iškelti grotuvą

Eglės Ridikaitės darbai yra vizualus gyvenamųjų erdvių archyvas, geriau už fotografiją perteikiantis miestiečių buitį ir būtį. Šiuolaikinės lietuvių dailės kontekste jos tapyba išsiskiria kaip itin glaudžiai susijusi su architektūra ir jos žymėjimu – graffiti. Purškiamų dažų ir trafaretų naudojimas suteikia ant sienos prikaltiems darbams šiuolaikišką pavidalą, tačiau sukuria ir keisto nerealumo įspūdį. Daugelis prisimena Eglės Ridikaitės parodą „Atėjai, pamatei, išėjai: kultūringos grindys“ Vilniaus dailės akademijos parodų salėse „Titanikas“ 2016 m. pabaigoje – 2017 m. pradžioje. O visai neseniai menininkė nutapė atkastas didžiosios Vilniaus Sinagogos grindis.

Geras meno kūrinys yra kaip optinis prietaisas, parodantis tai, ko nepastebėjome. Kokią žiūrą renkasi Ridikaitė? Ji rodo, kaip reikia žiūrėti visu kūnu: apeinant, įžengiant, išeinant. Didelio mastelio Ridikaitės darbai ekspozicinę erdvę paverčia egzistencine. Juk ornamentas yra raštas, o grindų mozaikos – pėdomis skaitomi urbanistiniai memuarai. Praėjus amžiams, jie atsiduria mums prieš akis – dabar galime skaityti tuos įrašus horizontaliai, vertiklaliai ir įstrižai su visomis nuorodomis, paraštėmis ir korektūros klaidomis. Su Nacionalinės kultūros ir meno premijos laureate Egle Ridikaite kalbamės apie jos kelią į meno pasaulį.

Ved. Laima Kreivytė

Kiti laidos epizodai

Homo cultus. Iš balkono

Daugiau
Audioteka sukurta pagal Vokietijos ambasados remiamą audio platformos projektą.