Ateities miestas. Ar Lietuva turi potencialo tapti dizaino šalimi?

2014 m. Lietuvoje buvo atlikta Dizaino sektoriaus galimybių studija, kurioje analizuojama šalies dizaino ekosistema ir aptartos gerosios užsienio šalių (Didžiosios Britanijos, Danijos ir kitų) patirtys apie dizaino sektoriaus kuriamą pridėtinę vertę. Ji parodė, kad įmonėms, kurios atpažįsta dizainą ne tik estetinėje, bet ir strateginėse plotmėse sekasi geriau: pavyzdžiui, tokių JAV įmonių akcijų vertė biržose per 10 metų laikotarpį išaugo apie 250 proc. lyginant su tomis, kurios nėra įsisavinusios dizaino strategijas.

Dr. Marius Dirgėla (Vilniaus Dailės Akademija, Lietuvos architektų sąjunga) ir Jonas Liugaila (Lietuvos dizaino asociacija) kalbasi, ką reiškia būti dizaino šalimi? Kokią naudą dizainas kuria miestų įvaizdžiui, visuomenei, verslui? Kas yra geras dizainas? Ar augant ekonomikai, didėja dėmesys estetikai? Kokiems sektoriams dizaino strategija galėtų būti aktuali? Kokią įtaką dizainui daro skaitmenizacija?