Žiemojimas su opera. Eduardo Balsio „Kelionė į Tilžę“ – mirti?

Kaip jaustis, kai tavo vyras su savo meiluže susitaria tave nužudyti? Kaip jaučiasi Indrė, žinodama, kad jos vyras Ansas Eduardo Balsio operoje „Kelionė į Tilžę“ išplaukia į Tilžę žinodamas, kad grįždamas ją paskandins? Indrė mato dvi išeitis: nusižudyti arba būti nužudytai vyro.

Operos centre – trys pagrindiniai veikėjai: Indrė, Ansas ir Bušė. Ansas ir Indrė – susituokę, turi du mažus vaikus, bet vieną dieną į jų šeimą atvyksta tarnaitė Bušė ir įneša daug chaoso. Ji vilioja gerbiamą ir pasiturintį žveją Ansą, o jos vilionėms Ansas nepajėgia atsispirti. Vis dėlto jų romanui yra viena kliūtis – Indrė.

Bušė įtikina Ansą ją nužudyti. Tam Bušė ir Ansas suplanuoja kelionę į Tilžę – kad pašalintų Indrę iš kelio. Bet Indrė nujaučia prieš ją rengiamą sąmokslą. Todėl ji nusprendžia palengvinti Ansui darbą ir nusižudyti pati. Tada ir suskamba pagrindinė operos arija „Į Miniją norėčiau“, į kurią šiandien pažvelgsime iš arčiau.

Giedrius Kuprevičius yra kompozitorius ir operos muzikinis redakorius. O taip pat ir kompozitoriaus Eduardo Balsio mokinys, iš pirmų lūpų žinantis muzikoje paslėptas prasmes ir harmonijas.

Sopranas Rita Petrauskaitė atlieka Indrės vaidmenį Klaipėdos muzikinio teatro pastatyme. Ji tikra, kad Indrė – stipri moteris, tik įsprausta savo meto taisyklių, kai gėda išsiskirti.

Simas Knapkis – laivadirbys, vaidinęs Ansą bendruomenės spektaklyje. Jis puikiai žino, kokiais laivais plaukiojo žmonės XIX a. pabaigoje ir kaip nuplaukti į Tilžę šiandien. O kartu ir marių paslaptis, kuriomis permirkusi operos muzika.