Man patinka džiazas. Vaiduoklių muzika

Šį mėnesį „Warner Records“ išleido naują Mileso Davis‘o albumą – „Rubberband“, ir džiazo pasaulyje kilo panašus sujudimas, kaip 2018-aisiais, kuomet pasirodė sensacingas Johno Coltrane‘o „Both Directions at Once“. Archyvuose atrastų įrašų leidiniai kaitina aistras, kelia kontroversiją ir... šturmuoja apklausų viršūnes lygiai taip pat, kaip tais laikais, kai didieji meistrai buvo gyvi. Technologijos įgalina mus grąžinti į muzikos industrijos verpetus tuos, kurių nebėra fiziniame pasaulyje: išleidžiami jų įrašai, detaliai išeksponuojami darbo juodraščiai ir netgi sukuriami nauji įrašai, kuriuose šiuolaikiniai atlikėjai ryžtasi muzikuoti kartu su didžiųjų „šmėklomis“, pasitelkdami įmantrų meistrišką montažą. Ką atveria ir kodėl svarbūs yra visi šie praeities muzikantų perkėlimai į dabarties muzikos areną? Kaip atrasti pusiausvyrą tarp pagarbos autoriaus valiai ir klausytojo intereso? Ved. Laima Slepkovaitė.