Laikas pasikalbėti. Naujos technologijos ir standartiniai sprendimai mokykloje

Šiandien mokyklų programos siekia ugdyti patriotiškumą, buvo kalbėta net apie tautinę matematiką, tačiau ar žinome, kokią asmenybę ugdo mokykla? „Mokyklos vertinimo sistema yra tokia, kad neatpažįsta laisvo, kūrybingo mąstymo“, – teigia humanitarinių mokslų daktarė Dalia Satkauskytė. Jeigu literatūros pamokose vaikai privalo išmokti interpretuoti tekstus „kaip reikia“, jeigu matematika moko dalinti arbūzus, o ne suvokti visumos ir struktūros principus – ar galime kalbėti apie asmenybės ugdymą? Kaip pateikti mokiniams literatūrą ar matematiką, kad tai nebūtų vien formalus mokymas ir standartinių sprendimų siūlymas? Kokių žinių žmogus turėtų gauti mokykloje? Šiandien, kai pasikeitė mūsų gyvenimo būdas ir ritmas, kokią reikšmę turi naujosios technologijos? Apie tai laidoje diskutuoja LLTI Šiuolaikinės literatūros skyriaus vyriausioji mokslo darbuotoja, humanitarinių mokslų daktarė Dalia Satkauskytė, habilituotas matematikos mokslų daktaras, profesorius Rimas Norvaiša ir lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja, valstybinio brandos egzamino vertintoja, literatūros kritikė, vertėja Elžbieta Banytė. Ved. Jolanta Kryževičienė.