Dešimt balų. Ar vertėtų grįžti prie pažymių pradinukams rašymo?

Daugėja pedagogų bei tėvų, kurie teigia esą būtina nedelsiant grįžti prie pažymių pradinukams rašymo. Girdi, dabar galiojantis aprašomasis vertinimas nėra aiškus nei daugeliui tėvų, nei pačiam vaikui. O ir esą pažymių pradinėse klasėse nebuvimas vėliau prisideda prie vaikų nusivylimo mokykla ar net demotyvacijos. Mat dažnas vaikas pradinėje mokykloje yra įtikėjęs, kad jei jo pasiekimų lygmuo yra pagrindinis, o mokytojas jam rašo, kad jis yra „šaunuolis“, „visai neblogai padirbėjo“, bet perėjęs į progimnaziją ar pagrindinę mokyklą pradeda gauti ne tikėtus septintukus–devintukus, o viso labo ketvertus–penketus ar dargi neigiamus pažymius, jis jaučiasi apgautas, krinta jo pasitikėjimas savimi, o ir smunka noras mokytis, siekti žinių. O jei mokiniai būtų anksčiau buvę pradėti vertinti pažymiais, gal būtų anksčiau susizgribę mokytis? Tačiau nutinka priešingai. Dėl to dar labiau pagilėja mokinio spragos, kurių būtų galėję nebūti, jei vaikas jau pradinėse klasėse būtų gavęs pažymius ir įpratęs prie aiškaus vertinimo. Laidoje dalyvauja: Vytauto Didžiojo universiteto Švietimo akademijos profesorė Daiva Jakavonytė-Staškuvienė ir Klaipėdos Hermano Zudermano gimnazijos direktorė Jolita Andrijauskienė. Vedėja Jonė Kučinskaitė.