Aktualijos

2021.12.02 19:08

Iš Namibijos dėl omikron atmainos skubiai išvykęs lietuvis: puikiai supratome, kad rizika yra didelė

LRT TELEVIZIJOS laida „Laba diena, Lietuva“, LRT.lt2021.12.02 19:08

Pietų Afrikos Respublikoje (PAR) atrasta koronaviruso atmaina omikron sukėlė nerimą visame pasaulyje, o šalys viena po kitos įvedė griežtus kelionių ribojimus tiek PAR, tiek kitoms Pietų Afrikos regiono valstybėms. Iš vienos jų – Namibijos – visai neseniai grįžo ir keliautojas Rytas Šalna, jis LRT TELEVIZIJAI papasakojo, kaip pasikeitė kelionė sužinojus apie naująją koronaviruso atmainą.

Anot pašnekovo, baimės vykti į šį regioną nebuvo, tačiau, pasirodžius žinių apie naująją – omikron – atmainą, situacija pasikeitė.

Iš Namibijos dėl omikron atmainos skubiai išvykęs keliautojas Šalna: supratome, kad gali kilti problemų, kaip iš čia išsikrapštyti

„Tai buvo tokia staigmena, netikėtumas. Ir aš, ir mano bendrakeleiviai priėmėme tą žinią labai rimtai ir atsakingai. Šiek tiek ir išsigandome, nes puikiai suprantame, kad jeigu būtų nutraukti skrydžiai tarp Namibijos ir Europos, kiltų labai daug problemų, kaip iš tos Afrikos išsikrapštyti“, – komentuoja R. Šalna.

Jis sako, kad iškart ėmė domėtis ir ieškoti daugiau informacijos, tačiau pažymi – Afrikoje tai ne taip paprasta.

„Nepamirškite, kad Afrikoje galima atsidurti ten, kur nėra jokio ryšio. Kalbu ne apie internetą, o kad net ir telefonas neveikia, tai tokiais atvejais esame visiškai izoliuoti nuo informacijos ir galime ją sužinoti po dienos ar dviejų. Afrikoje viskas truputį kitaip nei čia, Europoje, kur žinias gauname kas 5 minutes žiūrėdami į telefoną ar žinių srautą“, – pasakoja lietuvis.

Keliautojas pripažįsta, kad nerimavo ir dėl grėsmės užsikrėsti naująja atmaina, mat, prieš grįžtant į Lietuvą, pirmiausia reikėjo pasiekti Namibijos sostinę, ten pernakvoti viešbutyje, į kurį taip pat atvyksta žmonės iš įvairių pasaulio vietų, be to, laukė ir laikas oro uoste bei skrydis.

„Be abejo, rizika yra didelė, mes tą puikiai supratome, adekvačiai vertinome. Bet neturėjome jokio kito varianto, nes vis tiek reikėjo grįžti į Europą, į Lietuvą.

(...) Išsiaiškinome, kad reikia užpildyti atvykstančiojo į Lietuvą anketą, turėjome atlikti PGR testą. Visa tai atlikome, kaip ir priklauso pagal nurodymus ir įstatymus, ir tikrai sėkmingai ir be problemų pasiekėme Lietuvą“, – pasakoja šiuo metu izoliacijoje esantis R. Šalna.

Jo teigimu, Pietų Afrikos Respublikoje (PAR), Bostvanoje, Namibijoje turizmas atlieka svarbų vaidmenį, daugybė žmonių dirba būtent šioje srityje, todėl šiuo metu paskelbtos sugriežtintos kelionių taisyklės daliai Afrikos šalių neabejotinai joms atsilieps.

Vis dėlto keliautojas tikina per kelionę pastebėjęs, kad Namibijoje į COVID-19 žiūrima rimtai.

„Namibijoje labai laikomasi visų per pandemiją numatytų reikalavimų, yra daug su tuo susijusios informacijos, pavyzdžiui, specialūs ženklai, kad reikia dėvėti kaukes, plauti rankas, laikytis atstumo. Viskas kaip pas mus.

(...) Skiepų jiems gauti labai sunku, kai kurios šalys dovanoja, bet pas juos bent viena doze paskiepyta apie 13 proc. gyventojų“, – dėsto pašnekovas.

Visą pokalbį su keliautoju galite peržiūrėti LRT televizijos laidos „Laba diena, Lietuva“ vaizdo įraše.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt