captcha

Jūsų klausimas priimtas

Klausiate – atsakome. Kokiais atvejais už operaciją reikia susimokėti pačiam?

Būkite atidūs ir nemokėkite už nemokamas gydymo paslaugas, o, jei reikalaujama susimokėti, visada pasiteiraukite, už ką, pataria Valstybinės ligonių kasos Sveikatos priežiūros įstaigų aprūpinimo skyriaus vedėja Lina Reinartienė.
 
V. Skaraičio (BFL) nuotr.
V. Skaraičio (BFL) nuotr.

Būkite atidūs ir nemokėkite už nemokamas gydymo paslaugas, o, jei reikalaujama susimokėti, visada pasiteiraukite, už ką, pataria Valstybinės ligonių kasos Sveikatos priežiūros įstaigų aprūpinimo skyriaus vedėja Lina Reinartienė.

LRT radijo klausytoja Onutė iš Klaipėdos teiraujasi, kiek ir už ką jai teks susimokėti po numatytos akių operacijos. „Kovo mėnesį turiu siuntimą kataraktos operacijai. Gydytoja, įteikdama siuntimą, pasakė – pasiimkite pinigėlių, bet kiek, nepasakė. Norėčiau pasiklausti, kiek aš turėsiu sumokėti už operaciją, už vaistus ar lęšiuką?“ – klausia Onutė. 

Valstybinės ligonių kasos Sveikatos priežiūros įstaigų aprūpinimo skyriaus vedėja L. Reinartienė sako, kad šiuo konkrečiu atveju, jei pacientė yra apdrausta Privalomuoju sveikatos draudimu (PSD), už operaciją ir lęšiuką mokėti nereikia.

„Lęšiukus Valstybinė ligonių kasa perka centralizuotai ir paskirsto gydymo įstaigoms, kur jie implantuojami pacientams nemokamai. O iš PSD fondo biudžeto lėšų apmokama pati operacija, kaip procedūra, ir jai reikalingos priemonės. Taigi pacientams primokėti nereikia“, – pažymi Valstybinės ligonių kasos Sveikatos priežiūros įstaigų aprūpinimo skyriaus vedėja.

Pašnekovės teigimu, susimokėti reikia tuo atveju, kai pacientas savo iniciatyva pasirenka papildomą procedūrą arba priemonę.

„Jei pacientas, rekomendavus gydančiam gydytojui, pasirenka kitą, brangesnę priemonę, nei suteikia gydymo įstaiga, tokiu atveju jis turėtų susimokėti skirtumą tarp gydymo procedūros ar vaisto ir jo pasirinkto vaisto ar procedūros kainos“, – aiškina L. Reinartienė. 

Valstybinė ligonių kasa akcentuoja, kad žmonės turėtų būti atidūs ir nemokėti už nemokamas paslaugas, bei pataria visada teirautis, kodėl ir už ką reikalaujama susimokėti.

„Pacientas, atsidūręs gydymo įstaigoje ir gavęs rekomendaciją ar prašymą susimokėti, turėtų aiškintis, ar tikrai privaloma tą daryti. Jei nepavyksta išsiaiškinti su gydančiu gydytoju, reikėtų kreiptis į gydymo įstaigos administraciją“, – rekomenduoja specialistė.

Jei ir tokiu būdu nepavyktų išsiaiškinti, galima kreiptis į teritorines ligonių kasas ar į Valstybinę ligonių kasą bendruoju telefonu 870088888. 

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Tavo LRT

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...