captcha

Jūsų klausimas priimtas

Klausiate – atsakome. Miltiniai patiekalai – kenksmingi ar tiesiog nenaudingi?

Grūdai – naudingų medžiagų šaltinis, tačiau, perdirbti į miltus, vertingų mikroelementų ir vitaminų jie netenka. Miltiniai patiekalai – tai niekuo nenaudingos kalorijos, kurios apriboja vertingo maisto poreikį, sako natūralios medicinos gydytoja Aiva Vaivarienė.
T. Urbelionio (BFL) nuotr.
T. Urbelionio (BFL) nuotr.

Grūdai – naudingų medžiagų šaltinis, tačiau, perdirbti į miltus, vertingų mikroelementų ir vitaminų jie netenka. Miltiniai patiekalai – tai niekuo nenaudingos kalorijos, kurios apriboja vertingo maisto poreikį, sako natūralios medicinos gydytoja Aiva Vaivarienė.

„Iš esmės grūdinės kultūros – gėris. Grūdai mūsų maiste žmonių naudojami per amžių amžius“, – tikina A. Vaivarienė.

Pasak jos, kiekvienas grūdas – kaip multivitaminų ir multimineralų kompleksas. Viso pasaulio mokslininkai ištyrė, kad grūduose yra labai daug naudingų medžiagų: ląsteliena, B grupės vitaminai, mineralai, manganas, fosforas, kalcis ir daugybė kitų.

„Gaila, kad grūdus apdorojame ir iš jų gaminame miltus. Gamybos procesas – gana ilgas. Žinoma, kad miltai yra rafinuoti, dezodoruoti ir balinti, deja, galutinis rezultatas – miltai – tų naudingų medžiagų nebeturi“, – tvirtina gydytoja.

Miltų sudėtyje yra tik angliavandeniai, liaudiškai tariant, cukrus, kuris, A. Vaivarienės žodžiais, duoda tik nuogas kalorijas: nei vitaminų, nei mineralų, nei ląstelienos, nei antioksidantų, nei kažko kito naudingo jis neturi.

Miltiniai gaminiai yra labai mėgstami tiek mažų vaikų, tiek vyresnio amžiaus žmonių, ypač moterų. Jei vaikai maitinasi tik miltiniais gaminiais, jų mityba yra visiškai nevisavertė, įsitikinusi gydytoja.

„Miltai duoda mums energiją, duoda cukrų, bet nuslopina apetitą ir kitokio maisto norą. Be to, išsivysto savotiška priklausomybė nuo grūdinio cukraus: skanu, noriu dar, noriu dar, noriu dar“, – įspėja A. Vaivarienė.

Svarbu žinoti: kuo grūdai mažiau apdoroti, tuo jie naudingesni. „Atsisakyti baltų miltų produktų yra pats sunkiausias darbas. Kiek tenka matyti praktikoje, daug lengviau atsisakyti kavos, šokolado ar kito gaminio“, – teigia gydytoja. 

Specialistė pataria naudoti kitų grūdų miltus, pvz., ruginius, kurie turi mažiau gliuteno ir sukelia mažesnę priklausomybę. „Galima naudoti ryžių ar kukurūzų miltus, tačiau bet kuriuo atveju aišku, kad miltų gamybos procese naudingos medžiagos išnyksta, todėl daug geriau naudoti pilno grūdo produktus“, – siūlo natūralios medicinos gydytoja.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Tavo LRT

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...