captcha

Jūsų klausimas priimtas

Klausiate – atsakome. Kas kenkia pėdoms?

Ne mažiau nei dažnas aukštakulnių avėjimas, pėdoms kenkia ir aktyvus sportas po sėdimo darbo savaitės, tvirtina gydytojas ortopedas-traumatologas Aleksandras Makulavičius. Jis atkreipia dėmesį, kad svarbiausia norint išsaugoti sveikas pėdas – pusiausvyra.
 
K. Vanago (BFL) nuotr.
K. Vanago (BFL) nuotr.

Ne mažiau nei dažnas aukštakulnių avėjimas, pėdoms kenkia ir aktyvus sportas po sėdimo darbo savaitės, tvirtina gydytojas ortopedas-traumatologas Aleksandras Makulavičius. Jis atkreipia dėmesį, kad svarbiausia norint išsaugoti sveikas pėdas – pusiausvyra.

Yra dvi kenksmingų pėdoms faktorių grupės: įgimtos priežastys, kurių valdyti negalime, ir įgytos, sako gydytojas ortopedas-traumatologas A. Makulavičius. Jo teigimu, įgytos priežastys, kurias koreguoti galime, dažniausiai priklauso nuo mūsų avalynės, gyvenimo būdo, darbo.

„Moterys nori atrodyti gražiai ir labai sudėtinga iš jų reikalauti, kad taip nebūtų“, – apie aukštakulnius kalba specialistas. Pavojų keliančios avalynės jis rekomenduoja nedėvėti nuolat ir ilgą laiką.

„Jei vyksta pobūvis, man visiškai suprantamas damų noras atrodyti gražiai. Pagaliau, man ir pačiam gražu, kai moteris su dailiais bateliais. Tačiau turi būti pusiausvyra“, – mano A. Makulavičius.

Jis atkreipia dėmesį, kad pavojus kyla administratorėms, biuro darbuotojoms. „Patariu avalynę keisti tuo metu, kai aukštakulnius dėvėti nėra būtina“, – siūlo gydytojas.

Tačiau ne mažesnis pavojus slypi ir dirbant sėdimą darbą. „Mes niekada nesusimąstome, bet žmogus sėdi sulenktomis kojomis darbe, prie vairo, prie televizoriaus. Tai sudaro sąlygas tam tikrų raumenų tonuso disbalansui“, – pažymi ortopedas-traumatologas. Anot jo, dėl sulenktos padėties vienų raumenų tonusas didėja, kitų – mažėja.  „Dėl to, keičiant padėtį iš sėdimos į stovimą, atsiranda perkrova, kuri per ilgus metus, žingsnis po žingsnio, veikia mūsų pėdos sąnarius ir sudaro sąlygas jų deformacijoms“, – aiškina specialistas.

Jei žmogus sėdi, raumenynas, kuris nulemia pėdos atsispyrimą, trumpėja. „Ištiesus kojas (o dauguma mūsų vaikšto ištiestomis kojomis), užrakinamas čiurnos sąnarys ir jis praranda dalį judrumo“, – tvirtina A. Makulavičius. Pasak pašnekovo, šis judesių praradimas nulemia perkrovą pėdos sąnariams ir dėl to atsiranda sąnarinių paviršių pokyčiai, kurie veda prie sąnarių susidėvėjimo ir vadinamosios artrozės. „Prarandami sąnarių judesiai, jie susidėvi ir atsiranda skausmai“, – teigia pašnekovas.

Jis pažymi, kad problemos su pėdomis kyla dėl disbalanso tarp judėjimo, jėgos ir tempimo. „Šiais laikais žmonės labai dažnai linkę po sėdimo darbo pripuolamai sportuoti. Pvz., žmogus visą savaitę dirba kabinete ir savaitgalį sportuoja“, – sako ortopedas-traumatologas. Tokiu atveju visą savaitę raumenų sistemos ilsisi ir yra atsipalaidavusios, o savaitgalį jos apkraunamos, tad tos struktūros, kurios nėra pripratusios prie padidintų krūvių, nukenčia, kalba specialistas. 

„Judėti reikia reguliariai, o jei atsiranda perkrovos reiškiniai, reikia susirūpinti ir laiku pasirodyti pas ortopedą-traumatologą, kuris gali tai pastebėti ir įvertinti bei patarti, kartais paprastus dalykus – tempimo pratimus, raumenų mankštas“, – teigia gydytojas ortopedas-traumatologas A. Makulavičius. 

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Tavo LRT

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...