captcha

Jūsų klausimas priimtas

R. Paleckis: jaunimą galėtume pritraukti pasitelkę Suomijos pavyzdį

LRT žiniasklaidos grupę nudžiugino paskutiniai visuomenės nuomonės tyrimai, tačiau, kaip sako LRT generalinio direktoriaus pavaduotojas Rimvydas Paleckis, padirbėti dar yra kur, pavyzdžiui, LRT turiniu sudominti daugiau jaunų žmonių. Tam pasitarnauti galėtų nacionalinio Suomijos transliuotojo pavyzdys.
V. Radžiūno (LRT) nuotr.
V. Radžiūno (LRT) nuotr.

„Jauni žmonės laiką leidžia atitinkamuose portaluose, „YouTube“ ir pan. Dabar žmonės internete žiūri tik labai trumpas medžiagas, todėl suomiai trumpina savo gaminamą produkciją arba gamina ją specialiai trumpesnę, deda ją į „YouTube“ ir ten su visuomeninio transliuotojo ženkliuku žmonės mato vieną ar kitą jiems patinkantį produktą. Suomijoje tai sulaukia milijoninių peržiūrų“, – pasakoja R. Paleckis. 

Visuomenės apklausose LRT įvardijama kaip viena moderniausių žiniasklaidos priemonių. Tarp kitų žiniasklaidos grupių LRT pirmauja pagal penkias iš šešių vertintų savybių – operatyvumą, patikimumą, objektyvumą, žiūrovų ugdymą ir kultūros puoselėjimą. Tai atskleidžia visuomenės nuomonės tyrimų bendrovės „Baltijos tyrimai“ atlikta Lietuvos gyventojų apklausa apie šalies žiniasklaidos priemones.

– Kaip LRT tai pasiekė? 

– Mums smagu apie tai kalbėti, turime kuo pasigirti ir didžiuotis, nes tai yra didžiulis auditorijos, kuri stebi tai, ką transliuoja radijas, ką rodo televizija, ką rašo portalas LRT.lt, įvertinimas. Taip pat norėčiau pažymėti, kad LRT grupe pasitiki 8 iš 10 apklaustųjų. 

– Kas dešimtas apklaustasis veiklą vertino neigiamai, ko trūksta? Štai vienas LRT klausytojas sako, kad LRT modernumas – „geležyje“, o ne žmonėse. LRT – moderni technologijomis, bet žmonės pasigenda modernesnio laidų vedimo?

– Dėl to, kas modernu ir kas ne, žmonėms klausimas buvo patikslintas. Paprašyta modernumą vertinti pagal technologinius sprendimus ir mobiliąsias programėles. Šioje srityje LRT yra gerokai pažengusi. Vasario mėnesį buvo atidaryta nauja LRT TV naujienų tarnybos studija, kurią, be abejo, pastebėjo ir įvertino. Mobiliųjų programėlių mes taip pat turime labai daug. Neabejoju, kad žmonės vertino logiškai ir teisingai. Taip, mes dar turime ką nuveikti, o dėl vedėjų – tai atskiras klausimas. Jau ruošiamės ir naujam sezonui. Be to, LRT – ne tik televizija, tai – ir radijas, ir portalas. 

– Kaip kuriamas LRT radijo ir televizijos programų tinklelis, į ką koncentruojamasi? Koks LRT žiūrovo, klausytojo ir skaitytojo portretas?

– Vieno portreto tikrai nėra, nes klausosi radijo ir žiūri televiziją iš esmės visi: nuo vaikų iki senjorų. LRT TELEVIZIJOS ar LRT RADIJO programa orientuojasi į visą auditoriją. Įtikti visiems yra labai sunku, nes gali nepataikyti niekam, tačiau tyrimai rodo, kad mes pataikome, ir LRT laidos, išskyrus kelias nišines laidas, yra orientuotos į plačią auditoriją.

Tuo metu LRT KULTŪRA orientuojama į nišinę „arte“ tipo auditoriją, LRT OPUS – į jaunimą, LRT KLASIKA – į klasikos mylėtojus, LRT LITUANICA – skirta išeivijai. Portalas – irgi visiems. 

Dar labiau orientuojamės į jaunesnę auditoriją, kurią mums labai svarbu pasiekti. Neseniai LRT.lt įkūrėme svetainę vaikams. Tai yra naujiena, kuri turi ir specialios produkcijos: šiuo atveju tai – animacinis serialas „Bitė Maja“, jį galima matyti tik svetainėje LRT.lt/vaikams. Didinsime tokios originalios produkcijos kiekį, nes per televiziją, kaip pastebime, vis mažiau vaikų žiūri jiems skirto turinio. 

V. Radžiūnas (LRT) nuotr.

– O kaip pritraukti jaunimą? Su šia problema susiduria daugybė visuomeninių kanalų, jaunimas apskritai mažai žiūri televizorių. 

– Dauguma jaunų žmonių nežiūri arba mažai žiūri televizorių, tačiau tą turinį randa kitur. Jeigu mes sugalvotume, kaip jį dar patraukliau pateikti, jaunimas tą turinį tikrai rastų. LRT socialiniai tinklai – „Facebook“, „Instagram“, „YouTube “ paskyros – tikrai dar iki galo neišnaudoti. Žinome kolegų suomių visuomeninio transliuotojo pavyzdį: jie „eina“ ten, kur yra jaunimo.

Jauni žmonės laiką leidžia atitinkamuose portaluose, „YouTube“ ir pan. Dabar žmonės internete žiūri tik labai trumpas medžiagas, todėl suomiai trumpina savo gaminamą produkciją arba gamina ją specialiai trumpesnę, deda ją į „YouTube“ ir ten su visuomeninio transliuotojo ženkliuku žmonės mato vieną ar kitą jiems patinkantį produktą. Suomijoje tai sulaukia milijoninių peržiūrų.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Tavo LRT

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...