captcha

Jūsų klausimas priimtas

LRT – visuomenės apklausos lyderė

2016 m. pabaigoje vykusios apklausos duomenimis, LRT kaip žiniasklaidos priemonės veiklą teigiamai vertina kiek daugiau nei aštuoni iš dešimties (83 proc.) suaugusių Lietuvos gyventojų. Apklausos rezultatai pristatyti antradienį vykusiame LRT tarybos posėdyje.
V. Radžiūno (LRT) nuotr.
V. Radžiūno (LRT) nuotr.

Visuomenės nuomonės tyrimų bendrovės „Baltijos tyrimai“ vykdyta apklausa rodo, kad, lyginant su prieš metus vykusiu tyrimu, gyventojų nuomonė apie LRT pagerėjo (vertinančių teigiamai padidėjo 4 procentiniais punktais). Teigiamų ir neigiamų vertinimų santykis 2016 m. lapkritį – +75, 2016 m. gegužę buvo +72, 2015 m. gruodį buvo +68.

Respondentams buvo pateiktas 7 žiniasklaidos grupių sąrašas ir prašoma pasakyti, kurios savybės labiausiai joms tinka. Vertinant galima buvo pasirinkti vieną arba kelias žiniasklaidos grupes.

Savybių sąrašas, pagal kurias reikėjo įvertinti žiniasklaidos grupes: 1) operatyvumas (operatyvios žinios, naujausios aktualijos); 2) patikimumas (pasitiki jų pateikiama informacija); 3) objektyvumas (pateikdami informaciją, išklauso visas puses); 4) žiūrovų ugdymas (rūpinasi visuomenės švietimu, suteikia naujų žinių); 5) modernumas (šiuolaikiškos technologijos ir laidos, naudoja programėles – apps); 6) kultūros puoselėjimas.

Penkiais parametrais iš šešių LRT lenkia kitas žiniasklaidos grupes. Kaip parodė 2016 metų lapkričio mėnesio apklausa, geriausiai tarp visų 7 žiniasklaidos grupių LRT grupė vertinama pagal 4 savybes iš 6 – tai kultūros puoselėjimas (72 proc. suaugusių Lietuvos gyventojų mano, kad tokia savybė tinka LRT grupei), žiūrovų ugdymas (61 proc.), patikimumas (49 proc.) ir objektyvumas (43 proc.). Pagal operatyvumo vertinimą LRT grupė (50 proc.) įvertinta taip pat, kaip ir TV3 grupė (50 proc.) bei geriau nei LNK grupė (47 proc.), o pagal modernumo vertinimą kaip ir ankstesniuose tyrimuose LRT grupė (31 proc.) nusileidžia tik TV3 (46 proc.) ir LNK (41 proc.) grupėms. Prasčiausiai pagal beveik visas vertintas savybes yra vertinama M1 žiniasklaidos grupė.

Per paskutinius 6 mėnesius (lyginant su 2016 m. gegužės mėnesio apklausa) pagerėjo LRT grupės vertinimas pagal šias savybes – žiūrovų ugdymas (pagerėjo 6 procentiniais punktais), kultūros puoselėjimas (5 procentiniais punktais), o 3 procentiniais punktais pagerėjo LRT patikimumo bei operatyvumo vertinimas.

Pagal visas pateiktas savybes LRT grupę geriau vertina moterys nei vyrai, vyresni nei 30 metų žmonės, gyvenantys didmiesčiuose bei respondentai su didžiausiomis šeimos pajamomis per mėnesį (per 1000 eurų), o prasčiau įvertino jaunimas iki 30 metų. Pažymėtina, kad pagal modernumą bei kultūros puoselėjimą žiūrovai gyvenantys kaime LRT grupę vertina labai panašiai kaip ir žiūrovai didmiesčiuose.

LRT tarybai pristatyta ir Europos visuomeninių kanalų žiūrimumo apžvalga. Bendra pastarųjų kelerių metų tendencija yra nežymus auditorijos mažėjimas – tiek radijo klausytojų, tiek televizijos žiūrovų. Ekspertų manymu, tai susiję su auditorijos „išėjimu“ į internetinę žiniasklaidą.

Posėdyje, be kita ko, buvo diskutuota apie rėmimo pranešimus eteryje ir kuo jie skiriasi nuo komercinės reklamos.

Taryba aptarė LRT laidų ir programų konkurso, kuris bus skelbiamas artimiausiu metu, sąlygas.

Kitas LRT tarybos posėdis vyks vasario 21 dieną.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Tavo LRT

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close