captcha

Jūsų klausimas priimtas

Lenktynininkas B. Vanagas: rezultatai manęs netenkina, ruošiamės naujam Dakarui

Septintąjį kartą Pietų Amerikoje vykusį Dakaro ralį sėkmingai įveikusius abu Lietuvos ekipažus trečiadienį surengtoje spaudos konferencijoje pagerbė Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) prezidentas Gintaras Furmanavičius, įteikęs specialiai šiai progai pagamintus prizus.
 Benediktas Vanagas, Antanas Juknevičius ir Edvardas Juozas Lietuvos automobilių sporto federacijos spaudos konferencijoje.V. Skaraičio (BFL) nuotr.
Benediktas Vanagas, Antanas Juknevičius ir Edvardas Juozas Lietuvos automobilių sporto federacijos spaudos konferencijoje.V. Skaraičio (BFL) nuotr.

Septintąjį kartą Pietų Amerikoje vykusį Dakaro ralį sėkmingai įveikusius abu Lietuvos ekipažus trečiadienį surengtoje spaudos konferencijoje pagerbė Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) prezidentas Gintaras Furmanavičius, įteikęs specialiai šiai progai pagamintus prizus.

Benediktui Vanagui su šturmanu baltarusiu Andrejumi Rudnickiu („Toyota Hilux“) pavyko pagerinti net porą lietuviams priklausiusių rekordų – jie vienuoliktąjį etapą baigė ketvirti, o bendroje įskaitoje užėmė 24-ą vietą.

„Toyota Mebar“ automobiliu važiavęs Antano Juknevičiaus ir Edvardo Duobos ekipažas liko 60-as.

Nors trečiadienį prizai buvo įteikti tik lietuviams, toks pat prizas atiteks ir B.Vanago šturmanui baltarusiui A.Rudnickiui.

„Malonu, kad jubiliejinį 25-tą sezoną pradedame pagerbimo iškilmėmis. Džiaugiuosi, kad šis Dakaras parodė, jog Lietuvos sportininkai gali važiuoti labai greitai ir kovoti dėl aukštų, o gal net ir aukščiausių vietų. B. Vanagas vienu metu skriejo kartu su Dakaro lyderiais, viena pozicija pagerinęs Aurelijaus Petraičio ir Antano Juknevičiaus rezultatą, pasiektą 2009 metais. A. Juknevičius turėjo mažesnį biudžetą, todėl jo tikslai ir iššūkiai buvo kiti, tačiau jis parodė užsispyrusį lietuvišką charakterį ir ką gali mūsų mechanikai, turintys auksines rankas. Neabejoju, kad ateinančiame Dakare mūsų sportininkai sieks dar geresnių rezultatų ir toliau garsins Lietuvos vardą“, - kalbėjo LASF prezidentas Gintaras Furmanavičius.

Vienas ekipažas riedėjo savo gamybos automobiliu

Pasak B. Vanago, trečiasis Dakaras jam buvęs kitoks nei du ankstesni, o kiekvienas toks ralis suteikia daug naujos informacijos, kuria būtina kryptingai pasinaudoti ateityje.

„Rezultatai, kurie yra šiuo metu, manęs netenkina. Vyksta pasiruošimas naujam Dakarui. Laukia susitikimai Londone ir Singapūre. Ketvirta vieta viename etapų atvėrė daug galimybių, tačiau klaustukų daugiau nei atsakymų. Jau formuojasi darbų planas. Nors, atrodytų, jog nemažai liko (iki 2016-ųjų Dakaro - BNS), bet tai manęs neguodžia. Kartelę ketiname kelti aukščiau. Dakaras yra visas gyvenimas. Laukia daug darbų“, – kalbėjo lenktynininkas.

A. Juknevičius, kuriam tai buvo dešimtasis Dakaras, atstovaujant Kazachstano komandai bei savarankiškai, šturmano ir lenktynininko pozicijose, neslėpė, jog dėl menkesnio biudžeto teko verstis savos gamybos automobiliu.

„Turėjom vilčių, kad mūsų gamybos automobilis bus tvirtesnis. Kito varianto neturėjom – rinkomės kur pigiau. Tačiau įgijom patirties, praturėjome žiniomis, kurias ateityje išnaudosime. Ambicijos yra. Kol kas nieko negaliu konkrečiai pasakyti. Darom viską, kad važiuotumėm su konkurencinga technika“,- sakė milžinišką patirtį sukaupęs lenktynininkas.

„Ne vieno mano svajonė buvo patekti į Dakarą. Su Antanu nesiruošiame sukti skirtingais keliais. Motyvacija ateičiai – gerinti tai, kas pasiekta. Įspūdinga prisiliesti prie Dakaro ralio, pajusti jo dvasią. Manau, jog tik Antano patirties dėka pavyko pasiekti finišą. Norisi dar sudalyvauti“, – ketinimų neslėpė A. Juknevičiaus šturmanas E. Duoba.

B. Vanago ir A. Juknevičiaus teigimu, kasmet planus dalyvauti Dakaro ralyje brandina bent penki Lietuvos ekipažai, tačiau atsitinka taip, jog po lenktynininkų suteiktų konsultacijų kai kurie jų atsisako savo ketinimų.

Minimalus ralio biudžetas –100 tūkst. eurų

Abu Lietuvos lenktynininkai jau pradėjo dirbti su galimais partneriais, ruošiantis 2016 metų Dakaro raliui.

„Stengiamės dirbti su potencialiais rėmėjais. Per tris mėnesius reikia susidėlioti ateinančio Dakaro ralio sąmatą. Dabar stengiamės išnaudoti šių metų ažiotažą“,- kalbėjo A. Juknevičius.

Pasak lenktynininko, minimalus biudžetas Dakarui –100 tūkst. eurų, nors jam pačiam 2003-iais teko pradėti ralį su 35 tūkst. JAV dolerių.

„100 tūkst. eurų – tai minimali suma, tačiau tai nekonkurencingas biudžetas. Su tokia suma gali tikėtis įveikti Dakarą. 150 tūkst. eurų – jau gali galvoti apie mechanikų komandą. Jei sieki rezultato – reikalinga didesnė sąmata. Svajonės yra viena, tačiau biudžetas lemia viską“, – įsitikinęs A. Juknevičius.

B. Vanago teigimu, jam jau teko susitikti su „Mini“ ralio automobilių gamintojų atstovais, tačiau kol kas konkrečių susitarimų nepasiekta. „Dirbame su partneriais. Informacijos srautas labai didelis. Turime susisteminti klaidas ir jų ateityje nekartoti“, - neabejoja lenktynininkas, kurio vertinimu „kad ir kiek pinigų beturėtum – jų mažai“.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Sportas

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...