captcha

Jūsų klausimas priimtas

Du lietuviški ekipažai baigė sunkiausias lenktynes pasaulyje

Šeštadienį Dakaro ralio dalyviai paskutinį kartą šiais metais lėkė sunkiausiu planetoje vadinamo maratono trasa. Finaliniame tryliktame etape, po kurio jau laukia tik finišo podiumas Argentinos sostinėje Buenos Airėse ir kelionė namo, abu lietuviški ekipažai nesusidūrė su didesnėmis problemomis ir saugiai užbaigė varžybas.
E. Kniežausko nuotr.
E. Kniežausko nuotr.

Šeštadienį Dakaro ralio dalyviai paskutinį kartą šiais metais lėkė sunkiausiu planetoje vadinamo maratono trasa. Finaliniame tryliktame etape, po kurio jau laukia tik finišo podiumas Argentinos sostinėje Buenos Airėse ir kelionė namo, abu lietuviški ekipažai nesusidūrė su didesnėmis problemomis ir saugiai užbaigė varžybas.

Po išvakarėse patirtos avarijos Benedikto Vanago ir baltarusio Andrejaus Rudnickio duetas startavo paskutinis – 68-as. Gerokai trumpesnį nei planuota – vos 34 km ilgio – greičio ruožą juodasis „Toyota Hilux“ nuvažiavo per 39 min. 27 sek ir užėmė 40-ą vietą.

Bendroje įskaitoje B. Vanagas smuktelėjo į galutinę 24-ą poziciją – lietuvį vos minute aplenkė lenkas Marekas Dabrowskis.

„Iš tiesų tai buvo vienas keisčiausių greičio ruožų mano gyvenime – labai siauri ganyklų keliukai, o abiejuose jų šonuose telkšantys vandens pilni grioviai. Visur įmirkęs molis. Įsivaizduokite, jei mes važiuojame 40 km/h greičiu ir, nuspaudus akceleratoriaus pedalą, ima prasisukinėti ratai, tai reiškia, kad buvo slidžiau nei ant ledo, – įspūdžiais dalijosi B. Vanagas. – Pirmuose kilometruose aplenkėm keletą dalyvių, o tuomet priešakyje pamatėme gal 20-ies automobilių koloną, kuriai kelią užtvėrė priekyje paslydęs ir išsikapstyti bandantis ekipažas. Šitaip vorele ir pravažiavome likusius 30 km, turbūt 20–30 km/h greičiu. Žinoma, tai jokiu būdu nėra lenktyniavimas. Tiesiog kai kuriais atvejais tampi situacijos įkaitu ir turi su tuo susitaikyti.“

Dvi savaites trukusias lenktynes Pietų Amerikos dykvietėmis laimingai baigė ir Antanas Juknevičius su Edvardu Duoba. Preliminariais duomenimis, paskutiniame etape „Mebar“ prototipu važiavę lietuviai finišavo 55-i, o jų padėtis bendroje rikiuotėje paaiškės etapą užbaigus visiems konkurentams.

Užbaigę įskaitinę distanciją, lenktyninkai pajudėjo į Buenos Aires, kur šeštadienį vakare vyks iškilmingas atsisveikinimas su Dakaru.

„Šįsyk trasoje nebuvo problemų, Antanas ir Edvardas spaudė varžovus ir juos lenkė. Tik blogai, kad startavo gale, kai trasa jau buvo išmalta. Dabar iki stovyklos – dar 450 km. Ekipažas jau greitkelyje, pakeliui į Buenos Airių technoparką, kuriame šįvakar Argentinos laiku – garbės pakyla, jau paskutinė Dakaro ralio stotelė“, – naujienas iš greičio ruožo socialiniame tinkle paskelbė A. Juknevičiaus komanda.

Prieš metus B. Vanago ir A. Rudnickio duetas, tuomet dar važiavęs latvišku „Oscar“ visureigiu, lenktynes baigė 35-oje pozicijoje, o A. Juknevičius ir kelio knygą jam skaitęs Vytautas Obolevičius su standartiniu „Toyota FJ Cruiser“ buvo 56-i. B. Vanagas po finišo dalijosi mintimis, jog tai – dar ne tikras finalas.

„Teigti, kad Dakaro finišas pasiektas, dar negalime. Iki tol mes turime nuvažiuoti nemažai kilometrų. Nors greičio ruožų jau nebus, bet dar laukia tam tikros procedūros ir tik pravažiavus pro finišo arką gali sakyti, jog finišavai Dakare, – iškart po paskutinio greičio ruožo kalbėjo B. Vanagas. – Man labai smagu, kad finišavome visuose Dakaro greičio ruožuose. Noriu padaryti viską, kad kaip galima greičiau atsidurtume Buenos Airėse ir ten jau tikrai pakalbėsime apie tai, kaip jaučiamės ir ką galvojame apie savo pasirodymą.“

E. Kniežausko nuotr.

Iki šiol sėkmingiausias lietuviams buvo 2009 metų Dakaro ralis. Pirmose lenktynėse, perkeltose iš Afrikos į Pietų Ameriką, Aurelijus Petraitis ir A. Juknevičius užėmė 25-ą vietą.

Tryliktas greičio ruožas turėjo būti 174 km ilgio, bet ralio organizatoriai nusprendė sutrumpinti jį dėl pavojingų sąlygų, kurios susidarė liūtims apgadinus trasą.

Paskutinę atkarpą, kuri skyrė automobilių įskaitos dalyvius nuo finišo, greičiausiai įveikė amerikietis Robby Gordonas („Hummer“), pasiekęs pirmą pergalę šiais metais. 31 sek. nuo jo atsiliko Leeroy Poulteris iš Pietų Afrikos Respublikos („Toyota“), 34 sek. – argentinietis Emiliano Spataro („Duster Renault“).

Bendroje įskaitoje triumfavo nuo pat antro etapo dominavęs Nasseras Al-Attiyah su „Mini“ automobiliu. Prieš metus trečias finišavęs katarietis čempionu buvo tapęs ir 2011 metais. Tryliktame greičio ruože jis užfiksavo šeštą rezultatą.

Rimčiau pagrasinti arabui nesugebėjo viso maratono metu jam ant kalnų mėginęs minti Ginielis de Villiersas iš Pietų Afrikos Respublikos. Ralio veteranas užėmė antrą vietą ir buvo greičiausias tarp „Toyota“ visureigių vairuotojų, bet tai afrikiečiui – menka paguoda. Jau šeštą kartą per visą karjerą lenktynes jis užbaigia prizinėje pozicijoje, tačiau čempionu tapo tik 2009-aisiais.

Kur kas mielesnė trečioji vieta bendroje įskaitoje turėtų būti lenkui Krzysztofui Holowczycui („Mini“), kadangi jis į tokias aukštumas pakilo pirmą kartą gyvenime.

Automobilių įskaita



Motociklininkai šeštadienį nuvažiavo 101 km, o greičiausi paskutiniame etape buvo KTM važiuojantys slovakai. Pirmas į finišą atlėkė Ivanas Jakesas (KTM), antras – Štefanas Svitko. Trečias liko australas Toby Price'as su dar vienu KTM.

To paties austrų gamintojo motociklas atvežė į Buenos Aires ir šių metų Dakaro ralio čempioną. Septintame etape į bendros įskaitos viršūnę pakilęs ispanas Marcas Coma lenktynes laimėjo jau penktą kartą karjeroje ir antrus metus paeiliui.

16 min. 53 sek. nuo jo atsiliko portugalas Paolo Goncalvesas su „Honda“, puikią trečią vietą galutinėje įskaitoje užėmė ralio naujokas T. Price'as.

Geriausių dešimtuke finišavo net septyni KTM motociklai. Į jį pateko ir viena moteris: ispanė Laia Sanz su „Honda“ užėmė devintą vietą.

Motociklų įskaita



Lenktynes keturračiais pirmą kartą karjeroje laimėjo Lenkijos atstovas Rafalas Sonikas su „Yamaha“. Pradėti džiaugtis čempiono titulu jis galėjo sau leisti jau po dešimto etapo, kuriame iš kovos pasitraukė pagrindinis konkurentas, praėjusio ralio nugalėtojas iš Čilės Ignacio Casale.

Vis dėlto Pietų Amerikos sportininkai neliko be prizinių vietų: antras buvo Jeremiasas Ferioli iš Argentinos, trečias – Walteris Nosiglia iš Bolivijos.

Keturračių įskaita

Sunkvežimių įskaitoje tradiciškai karaliauja rusiški „Kamaz“, uzurpavę visas prizines vietas. Sėkmingiausiai šis ralis susiklostė Airatui Mardijevui, kurio aukščiausias pasiekimas iki šiol buvo 2013 metais laimėtas vicečempiono titulas.

Įtemptą kovą su komandos draugu pralaimėjo ir antras liko Eduardas Nikolajevas, o nugalėtojo titulą praradęs Andrejus Karginovas tenkinosi trečia vieta.

Sunkvežimių įskaita



Primename, kad 36-ą kartą vykusio Dakaro ralio dalyviai iš viso nuvažiavo daugiau nei 9 tūkst. kilometrų. 13 etapų lenktynių trasa driekėsi per Argentiną, Boliviją ir Čilę. Šiemet prestižiniame ralyje startavo 161 motociklininkas, 45 keturračių vairuotojai, 137 automobilių ir 63 sunkvežimių ekipažai.

Šaltinis www.delfi.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Sportas

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...