captcha

Jūsų klausimas priimtas

B. Vanagą užklupo varžovo manevras „banzai“ stiliumi

„Pamuštu“ žibintu ir sumaltu automobilio priekiu – taip devinto Dakaro ralio etapo finiše pasirodė Benediktas Vanagas. Lietuvis jau greičio ruožo pradžioje atsitrenkė į netikėtą kliūtį: atbulomis trasoje staiga pajudėjusį konkurentą. „Kai lenktynininkai nesilaiko taisyklių ir saugumo reikalavimų, dėl tokio jų neatsakingo elgesio kenčia aplinkiniai“, – piktinosi B. Vanagas.
G. Kropio nuotr.
G. Kropio nuotr.

„Pamuštu“ žibintu ir sumaltu automobilio priekiu – taip devinto Dakaro ralio etapo finiše pasirodė Benediktas Vanagas. Lietuvis jau greičio ruožo pradžioje atsitrenkė į netikėtą kliūtį: atbulomis trasoje staiga pajudėjusį konkurentą. „Kai lenktynininkai nesilaiko taisyklių ir saugumo reikalavimų, dėl tokio jų neatsakingo elgesio kenčia aplinkiniai“, – piktinosi B. Vanagas.

Iki Dakaro ralio pusiaukelės be didesnių nesklandumų skriejusį jo ir baltarusio Andrejaus Rudnickio ekipažą ima persekioti nesėkmės.


Sekmadienį B. Vanagas susilaužė riešą, o antradienį nukentėjo jo vairuojamas „Toyota Hilux“ visureigis.

„Pirmuosiuose keturiasdešimt kilometrų vienas lenktynininkas sugalvojo važiuoti prieš eismą atbulas ir atsitrenkė į mūsų automobilio priekį bei sugadino daug detalių. Iškart praradome aušinimo skystį. Turėjome remontuoti, kad galėtume važiuoti toliau – sugaišome daug laiko. Paskui visą laiką gyvenome dulkėse. Sustoti teko du sykius: vieną – remontuoti ir pilti vandens, o po to dar ir nuorinti aušinimo sistemą“, – pasakojo lenktynininkas.

Į 69-ą poziciją jau pirmame kontrolės punkte nukritęs Vyčiu pažymėtas automobilis vėliau visą likusią distanciją mėgino susigrąžinti prarastas pozicijas. Tai pavyko iš dalies: nuotolį B. Vanagas nuvažiavo per 7 val. 32 min. 34 sek., nugalėtojui Nani Romai iš Ispanijos nusileido 2 val. 50 min. 38 sek. ir finišą pasiekė 48-as.

Tiesa, prabėgus kelioms valandoms po etapo pabaigos teisėjai baudomis apdalino net dvylika ekipažų, o jų išvengęs B. Vanagas šoktelėjo į 45-ą poziciją. Bendroje įskaitoje lietuvis prarado dvi vietas ir dabar laikosi 24-as.

Nors B. Vanagas nutylėjo, kuris varžovas trasoje elgėsi it kamikadzė, pateisinti jo veiksmų negalėjo.

„Jau vien sustojęs dulkėse, lenktynininkas privalo aktyvuoti specialų saugumo įrangos režimą, kuris mums praneštų apie priekyje esančią kliūtį. Jis to nepadarė ir dar sumanė važiuoti atbulas. Kai lenktynininkai nesilaiko taisyklių ir saugumo reikalavimų, dėl tokio jų neatsakingo elgesio kenčia aplinkiniai. Panašu, kad jo automobilis dėl susidūrimo rimčiau nenukentėjo, o mūsų mechanikams teks nemažai padirbėti“, – apmaudą liejo B. Vanagas.

Kalamoje (Čilė) įsikūrusiame bivake, kuriame lenktyninikai nakvos šįkart, siaučia smarki smėlio audra. Laikinieji stovyklos gyventojai akis nuo „feš feš“ dulkių saugo užsidėję slidininkų akinius. Tad B. Vanago „Toyota Hilux“ remontuosiančių mechanikų laukia darbinga naktis nepavydėtinomis oro sąlygomis.

Užmigti sunku bus ir pačiam B. Vanagui, kadangi net sauja vaistų nuo skausmo, išgerta prieš greičio ruožo startą, nepadėjo pamiršti sužeistos rankos.

„Tai buvo viena sunkesnių dienų mano gyvenime. Vienareikšmiai. Dėl sužalotos rankos jaučiu baisų nepatogumą ir tikrai didžiulį skausmą. Panašu, kad organizmas reaguoja į rankos lūžį – purto drebulys, ištino gerklė. Grįžęs į bivaką veikiausiai vėl apsilankysiu pas medikus“, – iškart po finišo sakė B. Vanagas.

Kitam lietuviškam ekipažui – Antanui Juknevičiui ir Edvardui Duobai – devintas etapas buvo kur kas laimingesnis. Startavęs priešpaskutinis 75-as, „Mebar“ prototipu važiuojantis duetas sugebėjo pakilti net iki 37-os pozicijos.

Tai – aukščiausia A. Juknevičiaus Dakaro ralio etapuose užimta vieta skaičiuojant ne tik šių, bet ir praėjusių metų lenktynes, kuomet lietuvis sugrįžo į maratoną pats sėsdamas prie automobilio vairo.

Nuo etapo laimėtojo A. Juknevičius atsiliko 2 val. 35 min. 49 sek.

Trečiadienį ralio dalyvių laukia dešimtas etapas iš trylikos numatytų. Jis lenktynių karavaną sugrąžins į Argentiną. Dieną pradėję Kalamoje, lenktynininkai iš bivako iki starto vietos turės nuvažiuoti 385 km. Automobilių vairuotojai varžysis 358 km greičio ruože.

Organizatoriai dalyviams žada itin nekomfortišką lenktynių dieną su duobėtais ir kalnuotais keliais. Įspėjama, kad siauruose keliukuose automobilių šonai neišvengiamai bus „paženklinti“ naujais randais. Trasa drieksis dideliame aukštyje, kuris vietomis sieks puspenkto kilometro virš jūros lygio. Kito bivako vieta – Saltos mieste, Andų kalnų papėdėje.

Iki visų taip geidžiamo finišo podiumo dalyviams dar liko nuvažiuoti 2797 km. Iš jų 1025 km sudarys paskutiniai keturi greičio ruožai.

Primename, kad 36-ą kartą vykstančio Dakaro ralio dalyviai iš viso turės sukarti per 9 tūkst. kilometrų. 13 etapų lenktynių trasa driekiasi per Argentiną, Boliviją ir Čilę, o finišas numatytas sausio 17 d. Buenos Airėse (Argentina).

Šiemet prestižiniame ralyje startavo 161 motociklininkas, 45 keturračių vairuotojai, 137 automobilių ir 63 sunkvežimių ekipažai.

www.DELFI.lt

Šaltinis www.delfi.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Sportas

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...