captcha

Jūsų klausimas priimtas

Nesėkmė: gedimas B. Vanagui sudegino pusantros valandos

Ryžtingai ir sklandžiai nuo pat Dakaro ralio starto važiavęs Benediktas Vanagas priverstas stabtelėti. Šešto greičio ruožo pradžioje jo ir baltarusio Andrejaus Rudnickio ekipažas sugaišo pusantros valandos šalindami „Toyota Hilux“ visureigio gedimą. Pirmame kontrolės punkte lietuvis klasifikuojamas tik 77-as.
Facebook nuotr.
Facebook nuotr.

Ryžtingai ir sklandžiai nuo pat Dakaro ralio starto važiavęs Benediktas Vanagas priverstas stabtelėti. Šešto greičio ruožo pradžioje jo ir baltarusio Andrejaus Rudnickio ekipažas sugaišo pusantros valandos šalindami „Toyota Hilux“ visureigio gedimą. Pirmame kontrolės punkte lietuvis klasifikuojamas tik 77-as.

14-ą vietą penktame etape užėmusiam B. Vanagui starto rikiuotėje šįkart nebereikėjo praleisti į priekį privilegijuotų varžovų. Todėl „Toyota Hilux“ ekipažas greičio ruožo pradžioje gavo sąlyginai „švarią“ trasą: antro dešimtuko atstovai distanciją paeiliui pradeda kas dvi minutes, o paskui starto konvejeris ima suktis kas pusę minutės.

Bet pasinaudoti sunkiai iškovotomis pozicijomis nepavyko: pavedė nesulaužomu pramintas „Toyota Hilux“. Dėl itin prasto telefono ryšio tik vargais negalais susisiekęs su savo mechanikų komanda, ekipažas pranešė apie sulankstytą pusašį ir prakirstą stabdžių vamzdelį.

Pasak B. Vanago, visureigis nukentėjo važiuojant per griovį.

„Išvažiuodami iš stataus griovio, akceleruodami sulaužėme pusašį. Jis tuo pačiu prakirto stabdžių vamzdelį. Pusašį pasikeitėme. Stabdžius padarėme tik galinius. Tai – Dakaras“, – po skubaus, bet užtrukusio remonto nesiskundė B. Vanagas.

Palikęs už nugaros nelemtą atkarpą, lietuvis pradėjo po truputį taisyti pašlijusius reikalus. Trečiame kontrolės punkte (iš septynių) jo rezultatas buvo jau 69-as.

Bėdos užklupo ir iš 56-os pozicijos į trasą pajudėjusį Antano Juknevičiaus ir Edvardo Duobos duetą. „Žalvario Dakar“ komanda su prototipu „Mebar“ greičio ruožo pradžioje sugaišo dar keliomis minutėmis ilgiau nei B. Vanagas ir pirmame kontrolės punkte užfiksavo 78-ą rezultatą.

Penktadienį Dakaro ralio karavanas keliauja 647 km iš Antofagastos į Ikikę Šiaurės Čilėje. 255 km ilgio greičio ruožas (motociklininkams – 319 km) sudarytas iš dviejų dalių, tarp kurių įsiterpė trumpas neįskaitinis pervažiavimas vietiniu plentu. Po lenktynių akmenuotais keliukais ir smėlynais sportininkai finišuos ant podiumo Ikikės centre. Taip bus ne tik pagerbtas pernai nuo galingo žemės drebėjimo nukentėjęs miestas, bet ir pažymėta simbolinė ralio pusiaukelė.

Anksčiausiai prasidėjusiose motociklininkų lenktynėse penktadienį dominavo nebe ispanai, o jų kaimynai portugalai, važiuojantys „Honda“ plieniniais žirgais. Etapą laimėjo Helderis Rodriguesas, trečias finišavo jo tautietis Paolo Goncalvesas, o tarp šios porelės įsiterpė australas Toby Price'as (KTM).

Tiesa, jei etapo prizininkų trejetas spaudė, kiek galėjo, pagrindiniai ralio favoritai iš Ispanijos buvo užsiėmę savais žaidimais. Bendroje įskaitoje lyderiaujančiam Joanui Barredai Bortui („Honda“) jau pirmoje distancijos dalyje pavyko prisivyti čempiono titulą ginantį Marcą Comą (KTM), kuris startavo 2 min. anksčiau. Nusikratyti nekviesto palydovo pastarasis nesugebėjo, todėl iki pat finišo ispanai važiavo vienas greta kito. Laimėtoju šioje dvikovoje tapo J. Barreda Bortas, ne tik apsisaugojęs nuo galimų rimčiausio konkurento atakų, bet ir bendroje įskaitoje padidinęs savo persvarą prieš M. Comą iki 12 min.

Šeštadienį į trasą pajudės tik automobilių ir sunkvežimių ekipažai, tuo tarpu motociklininkai ir keturračių vairuotojai pirmieji gaus poilsio dieną Ikikėje.

Savaitgalis sportininkams nusimato ypač karštas: laukia vadinamasis maratono etapas, kurio finiše lenktyninė technika bus pastatyta į izoliuotą bivaką. Į jį negalės patekti komandų mechanikų brigados, todėl visus būtinus remonto darbus prieš sekmadienio startą privalės atlikti patys lenktynininkai.

Diena automobilių ir sunkvežimių įskaitų dalyviams prasidės labai anksti, mat prieš septintą greičio ruožą reikės užsiropšti ant 3500 m virš jūros lygio iškilusios plynaukštės ir persikelti į Bolivijos teritoriją. Pakeliui į Ujūnį automobilių ekipažai iš viso turės sukarti 717 km (įskaitinė distancija – 321 km). Organizatoriai perspėja dalyvius, kad šįkart greičio ruožas bus ypač klaidus, todėl daug ką lems teisinga navigacija. Sunkvežimių vairuotojai pasuks kitu maršrutu: jų laukia 335 km lenktynės smėlio kopomis.

Atokvėpio diena automobilių ir sunkvežimių komandų laukia pirmadienį.

Primename, kad 36-ą kartą vykstančio Dakaro ralio dalyviai iš viso turės nuvažiuoti per 9 tūkst. kilometrų. 13 etapų lenktynių trasa driekiasi per Argentiną, Boliviją ir Čilę, o finišas numatytas sausio 17 d. Buenos Airėse (Argentina).

Šiemet prestižiniame ralyje startavo 161 motociklininkas, 45 keturračių vairuotojai, 137 automobilių ir 63 sunkvežimių ekipažai.

www.DELFI.lt
Šaltinis www.delfi.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Sportas

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close