captcha

Jūsų klausimas priimtas

Į Dakaro ralį išvykstantys A. Juknevičius ir E. Duoba: tikslas – išlikti gyviems ir būti dešimtuke

Pirmadienį į Dakaro ralį išvykstantis Antanas Juknevičius neslepia, kad jo tikslas – pagerinti geriausią lietuvių rezultatą šiose varžybose. Pasitikėjimo savo jėgomis jam prideda ne tik sukaupta milžiniška patirtis, bet ir naujas automobilis.
„Žalvaris Dakar Team“ komanda – Antanas Juknevičius ir Edvardas Duoba, M. Ažušilio (DELFI) nuotr.
„Žalvaris Dakar Team“ komanda – Antanas Juknevičius ir Edvardas Duoba, M. Ažušilio (DELFI) nuotr.

Pirmadienį į Dakaro ralį išvykstantis Antanas Juknevičius neslepia, kad jo tikslas – pagerinti geriausią lietuvių rezultatą šiose varžybose. Pasitikėjimo savo jėgomis jam prideda ne tik sukaupta milžiniška patirtis, bet ir naujas automobilis.

Geriausias lietuvių rezultatas priklauso tam pačiam A. Juknevičiui, 2009 m. Dakaro ralyje su tuometiniu šturmanu Aurelijumi Petraičiu užėmusiam 25-ąją vietą.

„Tikslai visada yra tie patys – norisi pasirodyti kuo geriau ir padaryti viską, kad nebūtų gėda dėl rezultato. Visada yra fortūna, labai norėtųsi, kad ji neatsuktų mums nugaros. Tai – vienintelis faktorius, kurio nevaldome. Tiek atkentėjome praėjusiais metais, tad tikimės, kad šiemet viskas bus gerai.

Aš labai džiaugsiuosi, jeigu pavyks pagerinti 2009 m. rezultatą. Jei būsime 24-i, būsime įvykdę užduotį. Kaip pakankamai kuklaus biudžeto komandai, svajoti apie aukštesnes vietas būtų nerealu. Gal pavyks ir geriau, bet čia ir vėl svarbi fortūna“, – prieš laukiantį iššūkį kalba A. Juknevičius.

Kiek atsargiau, bet optimistiškiau kalba naujasis lenktynininko šturmanas, senas A. Juknevičiaus bičiulis Edvardas Duoba. Jis pakeis praėjusiais metais šturmanu buvusį Vytautą Obolevičių, dėl darbo šiemet negalintį vykti į Dakarą.

„Pagrindinis tikslas – išlikti gyviems, atvažiuoti į finišą sveikiems ir būti dešimtuke. Esame pasiruošę visapusiškai, svarbiausia, kad atlaikytų technika“, – mano E. Duoba.

Jam šis Dakaro ralis – pirmasis, tačiau laukiantis iššūkis negąsdina: „Baimių čia negali būti. Turime tikslą ir užduotį, kuriuos būtina pasiekti“.

Šiame Dakaro ralyje A. Juknevičius startuos su nauju automobiliu. Prireikė beveik dvejų metų, kad lietuviškas visureigio prototipas „Mebar“ iš brėžinių persikeltų į lenktynininko garažą. Šis prototipas buvo sukurtas Dakaro ralyje populiaraus „Toyota Hilux“ pagrindu. Automobilis turėtų būti kur kas pranašesnis už standartinį „Toyota FJ Cruiser“ visureigį, su kuriuo A. Juknevičius Pietų Amerikoje vykstančiame Dakaro ralyje važiavo praėjusiais metais.

„Nuotaikos – kiek geresnės, nes automobilį turime daug geresnį. Pernai važiavome su standartiniu automobiliu, šiemet važiuojame su prototipu. Galime mažiau saugotis, nes automobilis atleidžia daugiau klaidų. Tad pagrindinis skirtumas nuo praėjusių metų – automobilis. Mūsų ryžtas ir nusiteikimas – visada tokie patys. Kokie buvome kovingi ir optimistai, tokie ir būsime, to neatimsi, tai – pagrindinis mūsų variklis“, – neslepia A. Juknevičius.

Šįmet A. Juknevičiui su komanda, kurią, be jo ir E. Duobos, sudarys dar šeši žmonės – du mechanikai ir keturi lydintys asmenys – pavyko viskam pasiruošti laiku. Vienintelis galvos skausmas – neišbandytas automobilis lenktynių sąlygomis.

„Mums pritrūko ne vienos nakties, o vienų varžybų ištestuoti mašiną. Mašiną norisi būti išbandžius kovinėmis sąlygomis. Gali lakstyti Lietuvos miškais, bet tai – ne tas pats, kai yra įtampa ir kova, tai – visai kitoks patikrinimas. Mums tik šito trūksta. Bet šiaip viską padarėme laiku ir ramia sąžine. Išaugome iš studentų amžiaus“, – juokavo jis.

Tai bus jau devintasis Dakaro ralis A. Juknevičiui – penkis kartus jis dalyvavo kaip ekipažo narys, dar keturis – kaip komandos vadovas.

„Patirtis visada padeda, nes daug situacijų yra patirta, žinai, kas gali atsitikti. Kiekvienais metais įgauni naujos patirties. Pamenu pirmus Dakaro ralius – tai buvo žiauru, nes kiekvienoje sudėtingoje situacijoje turi daugybę pasirinkimų. Bet kuris iš jų gali būti neteisingas ir ne tik pabaigti lenktynes, bet ir kainuoti sveikatą“, – sako A. Juknevičius.

2015-ųjų Dakaro ralis vyks sausio 4–17 dienomis. Lenktynių maršrutas nusidrieks per Argentiną, Boliviją ir Čilę, o startuoti ir finišuoti dalyviams teks Argentinos sostinėje Buenos Airėse.

Praėjusiame Dakaro ralyje A. Juknevičiaus ir V. Obolevičiaus ekipažas užėmė 56 vietą.

Šaltinis www.delfi.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Sportas

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...