captcha

Jūsų klausimas priimtas

Lenktynėse Ryga-Paryžius lietuviai bandys pagerinti ekonomiško vairavimo rekordą

Septyni Lietuvos, Latvijos ir Estijos žurnalistų bei automėgėjų ekipažai pradėjo 2229 km ilgio lenktynes Ryga-Paryžius, kurių metu bus siekiama pagerinti ekonomiško vairavimo su automatine pavarų dėže rekordą. Ralio dalyviai neabejoja, kad susitvarkys su užduotimi suvartoti ne daugiau nei 4 l degalų 100 km ir distanciją įveikti neviršijus dviejų kuro bakų.
Organizatorių nuotr.
Organizatorių nuotr.

Septyni Lietuvos, Latvijos ir Estijos žurnalistų bei automėgėjų ekipažai pradėjo 2229 km ilgio lenktynes Ryga-Paryžius, kurių metu bus siekiama pagerinti ekonomiško vairavimo su automatine pavarų dėže rekordą. Ralio dalyviai neabejoja, kad susitvarkys su užduotimi suvartoti ne daugiau nei 4 l degalų 100 km ir distanciją įveikti neviršijus dviejų kuro bakų.

EcoCup lenktynės rugsėjo 29 d. startavo Rygoje, sustojimo stotelės numatytos Lomžoje, Lenkija, bei Dortmunde, Vokietija. Automobilių judėjimą galima stebėti internete realiu laiku – svetainėje www.peugeotlietuva.lt/ecocup. Čia galima sekti kiekvieno ekipažo geografinę vietą, jau nuvažiuotą maršrutą, taip pat jų važiavimo greitį ir vidutinį kuro sunaudojimą, rašoma pranešime spaudai.

Lietuvių ekipaže – 4 patyrę vairuotojai ir žurnalistai: Aidas Bubinas, Egidijus Babelis, Tomas Markelevičius ir Vitoldas Milius. Lietuviai Paryžių tikisi pasiekti per dvi su puse paros. Latvių ir estų ekipažus taip pat sudarys po 4 žurnalistus, rungtynėse lenktyniaus ir 4 jungtiniai Baltijos šalių automobilizmo mėgėjų ekipažai.

Aistringas automobilistas ir keliautojas A. Bubinas, vienas motociklu per rekordiškai trumpą laiką įveikęs trasą nuo Atlanto iki Ramiojo vandenyno, sako ne kartą stebėjęs panašius eko važiavimus ir žino, kad tai pareikalaus daug patirties ir kantrybės.

„Ilgiausia distancija, kurią teko ekonomiškai važiuoti pačiam, buvo apie 350 km. Išlaikyti koncentraciją kelyje nepamirštant taupyti kiekvieną kuro gramą yra tikrai nemenkas išbandymas. Bus svarbi kiekviena smulkmena – nuo maršruto pasirinkimo iki laiko ir greičio planavimo. Didelė mūsų konkurentų patirtis tokiose varžybose bus ne mūsų naudai, tačiau esame pilni optimizmo ir geros nuotaikos“, – prieš startą sakė A. Bubinas.

Tai, kad varžybose teks važiuoti automatinę pavarų dėžę turinčiais naujais „Peugeot 308“ automobiliais, lietuvių komandos netrikdo. Europoje vienais taupiausių savo klasėje pripažinti „Peugeot 308“ bus užpildyti dyzeliniu „Statoil milesPlus“ kuru, kuris užtikrina iki 4% taupesnę variklio veiklą.

Lietuvių ekipažo dalyvio, „Keturių ratų“ žurnalisto Egidijaus Babelio taip pat negąsdina laukianti įtempta kova. „Nemanau, kad bus labai sunku važiuoti naudojant mažiau nei 4 l/100 km. Nors įprastai važinėjant kuro sąnaudos dažnai viršija gamintojo dokumentuojamus rodiklius, „pasileidus“ į visiškus ekonomiško vairavimo kraštutinumus, tikrai įmanoma sąnaudas sumažinti ir iki 3,5 l/100 km.

Iš tiesų ekonomiškas vairavimas reikalauja dar daugiau susikaupimo, koncentracijos ir gebėjimų nei sportinis. Svarbiausia visiškai pasinerti į tokį vairavimą ir pajusti malonumą – taip galima pasiekti geriausių rezultatų“, – mano E. Babelis.

Visi Lietuvos ekipažo dalyviai sutinka, kad didžiausias pavojus, tykantis EcoCup trasoje – kantrybės trūkumas. „Kai reikės važiuoti per miestus ir gyvenvietes, tikrai bus ką veikti: reikės prognozuoti aplink judantį eismą, derinti savo veiksmus. Tačiau išvažiavus į atvirus kelius ir magistrales lengviau nebus – reikės kantriai judėti taupant kiekvieną lašą ir „drebinant“ koją ant akseleratoriaus pedalo. Po ilgų valandų automobilyje be kondicionieriaus, radijo ar kitų elektrą naudojančių prietaisų kiekvieno kantrybė gali pradėti „streikuoti“, – vaizdingai laukiančius sunkumus įsivaizduoja E. Babelis.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Sportas

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close