captcha

Jūsų klausimas priimtas

1000 km lenktynės baigėsi drama, kokios čia dar nebuvo

Raudonos vėliavos pirmą kartą užbaigė 1 000 km lenktynes Palangoje. Automobiliai avarijos metu sulankstė trasą juosiančius atitvarus, o tai trasos teisėjams tapo pretekstu stabdyti lenktynes – jas tęsti būtų per daug pavojinga.
T. Umaro (BFL) nuotr.
T. Umaro (BFL) nuotr.

Raudonos vėliavos pirmą kartą užbaigė 1 000 km lenktynes Palangoje. Automobiliai avarijos metu sulankstė trasą juosiančius atitvarus, o tai trasos teisėjams tapo pretekstu stabdyti lenktynes – jas tęsti būtų per daug pavojinga.

Lenktynių nugalėtoju pripažinta iki raudonų vėliavų rodymo pradžios pirmavusi „Liqui Moly Racing Team Lithuania“ komanda, kurią sudarė broliai Ignas ir Jonas Gelžiniai bei Edvinas Arkušauskas. Jie vairavo trečios serijos BMW automobilį.

Tai yra jau ketvirtoji J. Gelžinio pergalė šiose lenktynėse, jo komandos draugams tai – pirmasis laimėjimas.

Antrą vietą užėmė „Inter Rao Lietuva“ komanda su BMW M3. Prie šio automobilio vairo sėdėjo Robertas Kupčikas, Rytis Garbaravičius ir Marijus Mazuchas.

Trečia vieta ant podiumo atiteko dar vienai BMW M3 pasirinkusiai komandai – „Macrofinance“. Jos vairuotojai: Rimas Gerulaitis, Tomas Dapšas, Andrius Jasionauskas ir Vytenis Gulbinas.

Varžybos nutrauktos pirmą kartą

Ironiška, kad jubiliejinės 15-osios lenktynės baigėsi tokiu būdu – teisėjams mosuojant raudonomis vėliavomis. 1 000 km lenktynės tokiu būdu buvo sustabdytos pirmą kartą.

Lenktynių nutraukimo priežastis – trijų automobilių (BMW M3, „Porsche 968 EBR“ ir „Radical SR8“) avarija. Po šio incidento praėjus keliems ratams, lenktynės buvo sustabdytos. To priežastis – BMW M3 sulankstė kelio atitvarą, kurio sutaisyti lenktynių metu neįmanoma. Sulankstytas jis yra pavojingas visiems lenktynininkams, nes dar kartą atsitrenkus, gali lūžti ir įlysti į automobilio saloną bei sužeisti vairuotoją.

Lyderiai krito vienas po kito

Favoritai lenktynėse krito vienas po kito. Jeigu sportininkai kalba, kad ištvermės lenktynėse kvalifikacinių varžybų rezultatai nieko nelemia, šįkart jie daugiau suklaidino nei prognozavo nugalėtojus. Dauguma pirmojo kvalifikacijos dešimtuko net nefinišavo, o išgyvenę dešimties valandų kovoje, languotą vėliavą išvydo būdami toli nuo prizininkų bendroje įskaitoje.

Pirmasis lyderis kirto nenuvažiavus nei dešimtadalio distancijos – „15min GSR-Telšių statyba“ komandos „Radical SR5“ kito automobilio buvo nustumtas už trasos ribų ir keliolika minučių praleido serviso zonoje.

„Radical“ lemtingu metu vairavęs Rokas Steponavičius neslėpė pagiežos su juo susidūrusiai vairuotojai. „Būtų nieko nenutikę, jeigu neleistų startuoti tokioms komandoms kaip merginų su BMW M3. Čia yra nesąmonė“, – pasakojo tik iš automobilio išlipęs lenktynininkas. Iveta Slaboševičiūtė, incidento metu vairavusi BMW M3, savo kaltės neįžvelgė ir sakė, kad pats R. Steponavičius kaltas dėl avarijos. Lenktynių teisėjai merginų komandai nuobaudos neskyrė.

Po incidento „Radical SR5“ po truputį kilo į viršų, tačiau jų kelionė baigėsi būnant aštuntoje vietoje – įpusėjus lenktynėms sugedo pavarų dėžė. „Neremontuosim“, – lakoniškai kalbėjo komandos atstovai.

Praėjus vos keliems ratams po BMW M3 ir „Radical SR5“ avarijos, su techninėmis problemomis susidūrė „BRUM BRUM vitamins by JR Motorsport“ komanda – pradėjo kaisti stabdžiai. Sustojimas techninio aptarnavimo zonoje komandai kainavo daugiau nei dvidešimt pozicijų, tačiau po to „BMW M3 Silhouette“ nusikapanojo iki penktos vietos. Neilgam – lėtėjimo zonoje prieš „Klaipėdos“ apsisukimą D. Matijošaitis vairuojamas automobilis nuslydo į kelio atitvarus. Po šio incidento „BMW M3 Silhouette“ lenktynės buvo baigtos.

Lenktynių distancijai neįpusėjus, vienas po kito sugedo trys lyderiai. Įveikus maždaug trečdalį ratų sugedo „Radical SR8“ automobilio pavarų perjungimo mechanizmas. Jo pakeitimui komanda sugaišo daugiau nei dešimt minučių, o per tiek laiko nukrito į greičiausių dešimtuko pabaigą.

Po kelių dešimčių ratų sugedo „Aquila CR1“ – po lūžusio pusašio automobilis iki serviso zonos buvo nugabentas autovežiu. Čia – kelios dešimtys minučių remontui ir „akvilė“ vėl pajudėjo į trasą. Atrodė, kad po tuo metu pirmavusios „Aquila CR1“ pasitraukimo lyderiu greitai taps „Porsche 911 GT3 Cup“, atsilikinėjęs trimis ratais. Tačiau į pirmą vietą „General Financing-STIHL by Pitlane“ komanda taip pat nepakliuvo – „Porsche“ pavarų dėžė sugedo iki pirmos vietos likus tik keliems šimtams metrų.

„Prieš lenktynes mes ją pakeitėme, o pagal „Porsche“ garantijas, pavarų dėžė turi tarnauti 20 valandų. Ši, įskaitant mūsų treniruotes, dirbo 12–13 valandų. Na, gyvenimo eigos tai nekeičia”, – dėl nesėkmės nesikrimto B. Vanagas.

Netrukus į pirmą vietą sugrįžo „Speed Factory Racing“ komandos „Radical SR8“, tačiau lenktynininko Rustamo Akiniyazovo klaida kainavo pergalę. Pravažiavus serviso zoną, dirbtinėje stabdymo zonoje rusas nesuvaldė automobilio ir įsirėžė į atitvarus.

Po „Radical SR8“ pasitraukimo į priekį išsiveržė brolių Gelžinių ir Edvino Arkušausko BMW 3, o jiems ant kulnų pradėjo lipti Roberto Kupčiko, Ryčio Garbaravičiaus ir Marijaus Mazucho BMW M3. Trečioje vietoje – „Porsche 968 EBR“, prie kurio vairo pakaitomis sėdėjo Egidijus Bulotas, Aivaras Pyragius ir Gediminas Udras.

„Porsche“ svajonė nugalėti baigėsi likus mažiau nei šimtui ratų iki lenktynių pabaigos. Didžiausios avarijos šių metų lenktynėse metu G. Udras susidūrė su Mindaugo Neliubšio vairuojamu „Radical“. Prie jų nekaltai „prisijungė“ „Skinest Rail – Kaminera“ komandos BMW M3, kuris, ironiška, nukentėjo labiausiai ir sulaužė vos prieš savaitę pastatytą kelio atitvarą.

Po šio incidento G. Udras ir M. Neliubšys apsikeitė ne viena keiksmažodžių pagardinta replika viens kito atžvilgiu – abu nesutarė, kuris kaltas dėl avarijos.

Šaltinis www.15min.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Sportas

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...