captcha

Jūsų klausimas priimtas

WRC etapas Lietuvoje – fiasko, neišnaudotos galimybės ar pavykęs renginys?

Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) vadovas Gintaras Jonas Furmanavičius teigė, kad nepaisant fiasko organizuojant Pasaulio ralio čempionato (WRC) etapus Lietuvoje, WRC mūsų šalyje bus dar bent dvejus metus. Automobilių sporto autoritetai Lietuvoje ir užsienyje įsitikinę priešingai ir WRC Lietuvoje rengėjus kaltina nesuvokiamo dydžio nekompetencija.
T. Lukšio (BFL)nuotr.
T. Lukšio (BFL)nuotr.

Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) vadovas Gintaras Jonas Furmanavičius teigė, kad nepaisant fiasko organizuojant Pasaulio ralio čempionato (WRC) etapus Lietuvoje, WRC mūsų šalyje bus dar bent dvejus metus. Automobilių sporto autoritetai Lietuvoje ir užsienyje įsitikinę priešingai ir WRC Lietuvoje rengėjus kaltina nesuvokiamo dydžio nekompetencija.

Lietuvoje praėjusią savaitę turėjo vykti keturi WRC greičio ruožai, iš viso 89 kilometrai. Pasaulinio lygio lenktynininkai iš viso įveikė tik apie 30. Pirmasis Kapčiamiesčio greičio ruožas dėl prastos kelio dangos buvo sutrumpintas per pusę, o jį pravažiavus atšauktas visai. Prie to prisidėjo ir saugumo reikalavimų nesilaikę ralio žiūrovai.

WRC organizatoriai Lietuvoje savo didelės kaltės neįžvelgia ir net negalvoja apie atsistatydinimą, o ketina ištaisyti buvusias klaidas. Fiasko Lietuvoje iš pradžių vadino pasisekusiu renginiu, o po to kaltę vertė FIA, kuri nesiklausė jų perspėjimų, kad keliai Druskininkuose neatlaikys.

Lietuvoje parduota apie tūkstantį bilietų, kurių kiekvienas kainavo po 50 litų, tačiau niekas nesiruošia grąžinti pinigų žiūrovams, tačiau tai atrodo mažiausia bėda nusėdus ralio dulkėms.

Privirėme košės latviams

Ne tik Lietuvos lenktynininkai, bet ir Latvijos sporto bendruomenės žmonės įsitikinę – padaryta didžiulė žala ne tik Lietuvos, bet ir visų Baltijos šalių įvaizdžiui.

DELFI susisiekė su vienu Latvijoje vykstančio Europos ralio čempionato (ERC) organizatoriumi Janiu Krastinšiu. Antrąjį pagal gerumą pasaulyje ralio renginį kasmet organizuojantys latviai taip pat norėjo prisidėti prie čempionato rengimo. Jų, kaip ir kitų Lietuvos ralių organizatorių, niekas nei kvietė, nei prileido prie WRC.

2013 metų lapkričio 26 dieną LASF tarybos posėdyje buvo nutarta įkurti VšĮ „Pasaulio ralio čempionatas Lietuvoje“ ir visas ralio organizavimo teises ir įgalinimus, lygiomis dalyvis su LASF, perduoti dviem įmonėms – juristams UAB „Macrofinance“ ir VšĮ „Promosport“.

Latvijoje ERC organizuoja visa šalies ralio bendruomenė. Latviui J. Krastinšiui tai kėlė nusistebėjimą ir jis keikė lietuvius dėl neigiamo regiono įvaizdžio formavimo, tačiau pasidžiaugė, kad niekas nežuvo.

„Nežinau, kodėl jūs pasirinkote taip organizuoti WRC. Gal dėl mentaliteto. Rengdami ERC visa Latvijos ralio bendruomenė dirba vieningai kartu visus metus, o mes pasirūpiname, kad žmonės, dirbantys šį darbą, mokytųsi. Siunčiame juos į kitus reginius, darome mokymus. Aš nebuvau Lietuvoje, vykau iš susitikimo FIA, bet su kitais delegatais kalbėjome, kad geriausias dalykas Lietuvoje buvo tas, kad apsieita be aukų. Visgi blogiausia, kad pasaulyje žmonės nelabai skiria, kas yra Lietuva, o kas yra Latvija, todėl jie galvos, kad ir pas mus tokie dalykai darosi. Automobilių sporto pasaulyje nukentėjo visi žmonės“, – DELFI pasakojo latvis.

Latvis nutylėjo, kad prašėsi kartu organizuoti šį renginį Lietuvoje, tačiau tai spaudos konferencijoje trečiadienį išdavė Vytautas Švedas. Vienas labiausiai patyrusių sportininkų Lietuvoje, ne viename WRC etape važiavęs Lenkijoje, Suomijoje, Švedijoje liejo kartėlį, kad niekas iš organizatorių pusės nesiklausė jo parenkant greičio ruožus ir kitus dalykus.

Lietuvoje pasipiktinimas

Lenktynininkas spaudos konferencijoje buvo santūrus ir kalbėjo, kad Lietuva tiesiog prarado progą pasirodyti pasaulyje, išnaudoti savo gerąsias savybes ir padaryti įspūdį lenktynininkams ir tūkstančiams iš Europos atvykusių mechanikų, žiūrovų, žurnalistų.

DELFI kalbėjosi su juo praėjusią savaitę po WRC finišo. Tada lenktynininko emocijos buvo daug karštesnės.

„Yra tokios varžybos. Ralio sprinto varžybos Širvintų automobilių sporto klubo taurei laimėti. Ten dalyvauja mūsų gerbiamas mechanikas Darius Biesevičius, o ir mes patys esame jį įveikę treniruočių režimu. Čia organizacija buvo tokio paties lygio. Važiuodami susirašyti trasą, matėme žmones pjaunančius medžius ir kraunančius ant kelio, pjaunančius žolę. Jei organizatoriai norėjo, kad keliai atlaikytų, dar prieš keturis mėnesius reikėjo tuos kelius lyginti su volais“, – Lenkijoje sekmadienį sakė V. Švedas.

VšĮ „Pasaulio ralio čempionatas Lietuvoje“ vadovas Algis Potieliūnas teigė, kad kreipėsi pagalbos į Lietuvos sporto bendruomene, tačiau pagalbos rankos niekas taip ir neištiesė. V. Švedas tą akimirką prunkštelėjo, o geriausių Lietuvos ralių organizatoriai dar prieš spaudos konferenciją buvo įsitikinę, kad tai A. Potieliūnas ir sakys.

Zarasuose kasmet vykstantis 300 ežerų ralis vienas gražiausių ir geriausių ne tik Lietuvoje, bet ir visame regione. Jo organizatorius Audrius Gimžauskas į vatą nevyniojo žodžių ir teigė, kad Druskininkuose įvykęs fiasko nubraukė daugybės metų jo įdirbį kuriant automobilių sportą Lietuvoje.

„Šitas WRC Lietuvoje man buvo kaip smūgis šlapiu, mėšlinu skuduru per veidą. Niekas nepriėmė mūsų pagalbos, o pasiūlyti turėjome daug ką. Tiesiog kalbai apie tai pasisukus, net veidai persimainydavo“, – sakė A. Gimžauskas ir rodė pirštu į A. Potieliūną.

Anot jo, dabar prisikviesti užsieniečius, bolidus „saldainius“ žiūrovų malonumui bus labai sunku. Dabar kainuodavo didžiulius pinigus, bet dabar reikės pradėti viską iš naujo, o pirmiausia įrodinėjant, kad Lietuva –ne bananų respublika.

Tiek jis, tiek V. Švedas buvo įsitikinęs, kad vien tai – WRC Lietuvoje yra stebuklas ir jei abu identiškai atsakė, kad stebuklai, gaila, nesikartoja.

Tą patį skelbė ir vokiečių spauda.

Tuo metu kito geriausio ralio Lietuvoje – „Halls Winter Rally“ organizatorius Benediktas Vanagas jau žinojo, kad A. Potieliūnas ir G. J. Furmanavičius spaudos konferencijoje sakys kvietę prisidėti ir kitus ralio organizatorius. Išvakarėse jis DELFI teigė negirdėjęs nė vieno kvietimo, todėl apsiribojo trumpu komentaru.

„Nenoriu komentuoti to, kas atsitiko Lietuvoje. Tai yra žemiau kritikos. Man gėda būti tokio autosporto dalimi. Lietuva galėjo pasiimti daug iš šito etapo, bet nieko negavo“, – kalbėjo žymiausias Lietuvos lenktynininkas.

Nesiginčijama – A. Potieliūnas kitose srityse prisidėjo prie automobilių sporto Lietuvoje vystimo, bet ne tik ralių organizatoriams, bet ir žurnalistams kilo klausimas, kodėl būtent jis, be patirties tokiuose renginiuose, tapo pagrindiniu organizatorių.

Nori 2 milijonų eurų

2009 metais iš Lenkijos buvo atimta teisė organizuoti WRC dėl padarytų klaidų – užsikimšusių įvažiavimų į greičio ruožus, blogai parinktų trasų. Penkerius metus mūsų kaimynai dirbo, kad susigražintų FIA pasitikėjimą. Dėl to išleido ne vieną milijoną ir surengė ne vieną ERC etapą, kad įrodytų savo kompetenciją.

Jei, per stebuklą, Lietuvai bus leista ir kitais metais turėti savo dalį etapų, tai kainuos irgi nemažai. G. J. Furmanavičius teigė, kad šiemet etapo organizavimo Lietuvoje sąmata buvo 700–800 000 litų. Kaip DELFI atskleidė ERC organizuojantys latviai, jiems surengti trijų dienų ERC varžybas, kuriose lenktynininkai įveikia 150 kilometrų greičio ruožais, kainuoja „varganus“ 300 000 eurų.

Abu organizatoriai – G. J. Furmanavičius ir A. Potieliūnas įsitikinę, kad be valstybės paramos neįmanoma organizuoti tokio renginio.

„Mes gavome 200 000 litų ir pervedėme juos lenkams už startinį mokestį, kuris iš viso siekia pusę milijono eurų. Kiek iš viso surinksime pinigų, žinosime po savaitės, kai sužinosime, kiek gavome už bilietus. Dabar turime 200 000 litų, o tai, tvarkant kelius, yra lašas jūroje. Dar 80–90 tūkstančių kainavo serviso ir persigrupavimo zonų įrengimas. Beje, FIA teigė, kad geresnės serviso zonos nei mūsų dar nebuvo. Bendro šio renginio sąmata yra 2 milijonai eurų“, – kalbėjo A. Potieliūnas.

Šviesa tunelio gale

Penktadienį, įveikus greičio ruožus Lietuvoje, DELFI kalbėjo su trečiąją vietą Lenkijos ir Lietuvos etapuose užėmusiu belgu Therry Neuville. Paklausus, kokia buvo trasa, pirmas žodis buvo „bloga“. Tik po to lenktynininkas teigė, kad trasa buvo pavojinga ir tik galiausiai sudėtinga.

Visgi emocijoms ir adrenalinui nuslūgus, lenktynininkai turi dar vilties sugrįžti į Lietuvą. DELFI susiekė su tris kart Suomijos ralio čempionu, Lietuvoje WRC2 įskaitoje lenktyniavusiu Jari Ketomaa. Nešališkas sportininkas su didžiulė WRC patirtimi teigė, kad nebuvo viskas taip jau blogai.

„Jei nori, kad WRC vyktų tavo šalyje, greičio ruožai turi būti įmanomi pravažiuoti bent du kartus. Jei susitvarkysite savo problemas, pamatysite savo klaidas ir jas ištaisysite – nematau kodėl WRC negalėtų tęstis jūsų šalyje. Greičio ruožai, gaila, neįveikiami, buvo gražūs, buvo daug žiūrovų“, – sakė lenktynininkas.

Šaltinis www.delfi.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Sportas

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...